Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Visszatérés a terembe

Visszatérés a terembe

Az egyik leggyakoribb probléma, illetve kérdés, amit e-mailben kapok, az a hosszú idő után való visszatérés a terembe. Tehát: mit és hogyan kezdjük? Mit kell tennünk, mennyire erőltethetjük meg magunkat? Tudunk-e ugyanazokkal a súlyokkal dolgozni, amelyekkel azelőtt? Nos, a válasz kicsit kiábrándító lehet.

Számos oka lehet annak, hogy abbahagyjuk az edzést, anyagi, családi, munkahelyi problémák stb. A fontos kérdés azonban az, mennyi időre, hagyjuk el a termet. Van különbség abban, hogy évek múltán, vagy hetek-hónapok után térünk vissza edzeni.

Osszuk most ezt két kategóriára: hónapok - hetek, illetve évek. Egyértelmű, hogy a nagyobb veszteséget utóbbi okozza, ez azonban nem jelenti azt, hogy hónapok kihagyásával ugyanazzal az intenzitással kezdhetünk edzeni. Fontos szempont az is, hogy mennyire maradtunk meg a testépítő étkezésnél, életvitelnél. Amennyiben ezt is elhagytuk, még nehezebb dolgunk van, a visszatérés alkalmával.

Abban az esetben, ha heteket hagyunk ki az edzésben, nincs nagy probléma. Próbáljuk betartani az étkezést, és hetek múlva az edzőteremben majdnem ugyanolyan intenzitással folytathatjuk az edzést. Kicsit hosszabb ideig melegítsünk be, és tegyünk fel kisebb súlyokat mindenhol,  majd nézzük meg, hogy reagál rá testünk. Amennyiben helyesen, és jól megy, megpróbálkozhatunk azokkal a súlyokkal is, amelyekkel abbahagytuk az edzést.

Több hónap kihagyása után nehezebb helyzetben vagyunk. Két lehetőségünk van: Visszatérünk a helyes és megtervezett étrendhez, az edzőteremben 15-20 perc bemelegítés után elkezdünk izomcsoportokra osztva edzeni, vagy pedig legalább egy hétig teljes testes edzést végezzünk, hogy testünk újból hozzászokjon a nagyobb intenzitású terheléshez.

Hónapok kihagyása esetén NEM kell azonnal szuper szettekkel, erőltetett ismétlésekkel próbálkozni. Sem pedig bukásig edzeni. Maradjunk a standard alapoknál, az (újra) kezdetekben. Évek múltával visszatérni az edzőterembe. Ez már nagyobb kihívás. Sokan úgy gondolják, hogy ha a múltban már megfordultak egy-két edzőteremben, akkor rögtön jobb eséllyel indulnak kezdő társaiknál. Sajnos ez nem így van. Évek kihagyása esetén, szó szerint, a nulláról indulunk.

Újra meg kell tanulni a gyakorlatokat, egy-két hét teljes testes edzést kell végezni, újra be kell állítani az étkezést, a jelenlegi testsúlyunkhoz, magyarul mindent előröl kell kezdeni. Semmilyen, ismétlem: semmilyen előnnyel nem indulunk már évek múltán. Amennyiben izmaink nem kapnak terhelést, a szervezet lebontja azt, mivel szükségtelennek érzi. Ezért tehát mindent újra fel kell építeni. Ki kell tűzni egy célt, hogy meglegyen a motiváció, és hajrá!

 

Írta: Dr. John Berardi

Forrás: bodybuilding.com

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone