Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

ÚJ ÉV, ÚJ TERVEK!

ÚJ ÉV, ÚJ TERVEK!

 

ÚJ ÉV, ÚJ TERVEK

Tudtad, hogy az embereknek átlagosan csak 8%-a tartja be újévi fogadalmait? Pedig állítólag így van. De mégis miért? Tényleg ennyire nehéz célokat tűzünk ki magunk elé?  Vagy csak képtelenek vagyunk tartósan odafigyelni? Nézz mélyen magadba: hány fogadalmat szegtél már meg? És hány álmot váltottál valóra? Legyen ez az év más, mint a többi!

Ahogy az ötszörös Mr. Olympia, Phil Heath mondta egyszer:

 „Ha továbbra is azt csinálod, amit eddig is, akkor arra számíthatsz, amire eddig is.”

Magyarul teljesen fölösleges más és több eredményt várnod, ha képtelen vagy érte mást és többet tenni. Most segítünk a probléma gyökerére lelni, és fenekestül felforgatni eddigi életed! Nézzük, milyen lehetséges okai lehetnek annak, hogy nem érsz célhoz!

 

 

13. TALÁLJ MEGFELELŐ TÁRSAKAT!

Ha a sasokkal szeretnél szárnyalni, nem lófrálhatsz folyton a tyúkólban! Ha olyan emberekkel veszed körül magad, akik például maguk is hasonló célokat tűztek ki maguk elé, az nagy valószínűséggel inspirálóan fog hatni a teljesítményedre. Ha az erőemelésre gyúrok, akkor nem feltétlenül kifizetődő olyan arcokkal lógnom, akik kevesebbel emelnek, mint én, ezért inkább olyanokkal edzek, akik kétszer olyan erősek, mint én. Hidd el, a tapasztaltabbak inkább segítenek, mint lenéznek, a nagyoknak meg nincs szükségük az arcoskodásra, te viszont sokat tanulhatsz tőlük. Talán el sem hiszed, de rengeteget segít, ha van kire számítanod, és nagyon sokan buknak el azon, hogy nincs segítőjük, támogatójuk.

 

12. JUTALMAZD MAGAD!

Fontos, hogy tudj örülni a kisebb eredményeknek, és megünnepeld a legapróbb győzelmet is! Sose feledd, honnan indultál! Ha folyton másokhoz méred magad, és nem értékeled, amit már sikerült elérned, örökké csalódott maradsz, és a csalódás ezerszer inkább hervaszt, mint motivál.

 

11. FIGYELJ A TÁPLÁLKOZÁSRA!

Azt mondják, eredményed 70-80%-ban az étkezéstől függ. Akármilyen fogadalmat tettél, ha odafigyelsz a táplálkozásra, garantáltan könnyebben célhoz érsz!  Alapszabályok: tartsd szem előtt a makrókat (fehérje, zsír, szénhidrát), és mindig tudd, mit miért eszel!

 

10. KÉRJ SEGÍTSÉGET!

Segítséget kérni teljesen rendjén való, és a legnagyobbak is rászorulnak olykor. Ne szégyellj személyi edzőhöz vagy más szakemberhez fordulni, aki segít személyre szabott edzésterved és diétád kialakításában. A kísérletezés mindig jó, de kezdetben sokkal egyszerűbb (és biztonságosabb) dolgod lesz, ha nem magadnak kell kitalálnod, pontosan mire is van szükséged, csak arra kell koncentrálnod, hogy betartsd az előírásokat. Egy jó edző segíthet kételyeid eloszlatásában, és a holtpontokon is átlendíthet.

 

9. ÜGYELJ A RÉSZLETEKRE!

A precízen kitűzött cél valóban a siker egyik záloga, de folyamatosan minden apróságra kitartóan odafigyelni egyáltalán nem egyszerű feladat. Mit lehet hát tenni? Igyekezz mindent a lehető legkisebb lépésekre lebontani, hogy pontról pontra ellenőrizhesd magad. Kérdezz, tájékozódj, jegyzetelj, mozgass meg minden követ!

 

8. TŰZZ KI HATÁRIDŐKET!

A határidők és dátumok segítenek az ütemezésben, jelesül abban, hogy kicsit sürgetve érezd magad, ami sokszor elegendő motiváció ahhoz, hogy ne engedd el magad. Meghatározott időkeret hiányában menthetetlenül hozod majd a Pató Pál Úr-formát, és tudat alatt azzal nyugtatod majd magad: „Ej, ráérünk arra még!” A holnap azonban mindig csak holnap marad…

 

7. NE FÉLJ A KUDARCTÓL!

Akármilyen nehéz elhinni, a kudarc néha a legjobb dolog, ami történhet, és le kell győznünk a vele kapcsolatos félelmeinket. Megbotlani pedig tényleg csak az tud, aki meg akar tanulni járni. A pofára eséseknek pedig, ha nem ijedsz meg, talpra állás lesz a vége, amitől megerősödsz, és eljutsz a következő lépéshez. Amikor Edison feltalálta a villanykörtét, állítólag több mint ezer kísérlet után ért célhoz. A fáradhatatlan tudós azonban egyáltalán nem úgy fogta fel, hogy a villanykörte ezer sikertelen kísérletet követően született, inkább azt mondta, ezer lépésben sikerült megalkotnia találmányát.

 

6. JEGYEZD A SIKEREKET!

Edzési és táplálkozási terveidben is jól jöhet, ha akár a telefonodban, akár egy füzetben naplót vezetsz róla. Így emlékezni fogsz a részletekre, könnyebben megtalálod, ha valamit elszúrtál, és levonhatod a megfelelő következtetéseket. Figyeld a tested változásait, és tekints a testedre úgy, mintha valami tudományos kísérletet végeznél, amelynek labornaplóját vezeted. Ezek nélkül ugyanis nehéz lesz megállapítanod, mi hozott eredményt.

 

5. LÉGY TÜRELMES MAGADHOZ!

A türelem kéz a kézben jár a pontosan és jól meghatározott célokkal, és a kapkodás biztos kudarcot jelent. Persze mindenki azonnali eredményt szeretné elérni a lehető legkevesebb idő- és energiabefektetéssel. Tartós eredményt azonban csak tartós munkától várhatsz, ahogy egy hosszú és izgalmas utat sem tudsz hipp-hopp percek alatt megtenni.  Minden lépést át kell élned, minden akadályt egyenként kell leküzdened. Gondolj bele: ismersz olyat, aki egy hónap alatt valóban 15-20 kilót ledobott? Még ha tudsz is ilyenről, elég kicsi az esélye, hogy sikerült is megtartaniuk az új súlyukat. Ha elegendő időt szánsz a fogyásra, és nem néhány hét alatt várod az eredményt, sokkal többre mész. Egy év alatt mesésen le lehet fogyni anélkül, hogy a bőröd és egészséged rámenne, ráadásul az eredményt sem csak néhány hétig élvezheted majd, hiszen szép lassan teljes életmódváltásban lesz részed.

 

4. NE AGYALD TÚL!

A tájékozódás és tervezés fontos, de azért ne vidd túlzásba! Ne gazdagítsd azok egyébként egészen népes táborát, akik folyton csak mondogatják: majd ezt meg ezt fogom csinálni... Ideje, hogy végre a tettek mezejére lépj, mert ezek szülik a célokat, nem a reménykedés és álmodozás!

 

 

3. NE TŰZZ KI TÚL TÁVOLI CÉLT!

A legjobb, ha a nagybetűs célt kisebb lépésekre bontod, és terveidet így apránként kitűzéseket igyekszel megvalósítani. A sorozatos sikerélmények segítenek fenntartani a motivációt és az elszántságot. Ha mondjuk egy hónap alatt 2 kilót szeretnél fogyni, inkább arra figyelj, hogy hetente meglegyen a fél kiló mínusz. Ha a fekvenyomási csúcsod szeretnéd megdönteni, kezdj inkább kevesebb, de rendszeres erősítéssel. Ha egy-egy testrészt szeretnél felfejleszteni, egy hónapig arra fókuszálj. Ha folyton elkalandozik a figyelmed, és mindenbe belekapsz, egyik célodat sem fogod tudni megvalósítani.

 

2. LEGYEN VILÁGOS A CÉLOD!

Ha nem tisztázod előre, pontosan mit szeretnél elérni, annak is az lesz a vége, hogy frusztráltnak és csalódottnak fogod érezni magad. Lássuk tehát a gyakorlatban!  Ahelyett, hogy azt mondod,  „fogyni szeretnék”, mondd inkább ezt: "január végére szeretnék 2 kilóval, február végére 4 kilóval kevesebb lenni."

 

1. LÉGY KÖVETKEZETES!

Az újévi fogadalmak magukban rejtik a veszélyt, hogy orbitális célokat tűzünk ki magunk elé, amitől elmegy a kedvünk, hiszen idén sem kezdjük el. Ha valamin változtatni szeretnél, azt MOST kell elkezdened. Egyszerre egy dologra koncentrálj, és leginkább arra, hogy az aktuális pillanatban mindent beleadj! Ha folyton csak vársz valamire vagy valakire, azzal nem jutsz messzire. Kezdd el… MOST!

Írta: Matt Danielsson

Forrás: muscleandfitness.com

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone