Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Top 30 tipp, hogy hozd ki magadból a maximumot

Top 30 tipp, hogy hozd ki magadból a maximumot

A top 10 mentális tipp

1. Hozd ki a legtöbbet magadból

Légy a legjobb, ami lehetsz – a genetikai határaidtól függetlenül. Hozott anyagból kell dolgoznod, viszont abból ki kell hozni a legtöbbet. Örülj annak, amid van ahelyett, hogy azon keseregnél, hogy mid nincs.

2. Légy türelmes
A legtöbbet kell elvárnod a befektetett energiából – de ne keseredj el, ha nem jönnek olyan gyorsan az eredmények, ahogy szeretnéd. Légy türelmes és következetes.

3. Légy nyitott
Nyitottnak kell lenned az új stratégiák és elképzelések felé, ha a jelenleginél jobb eredményeket akarsz elérni. Ha ugyanazt csinálod, mint eddig, az eredményeid is ugyanolyanok maradnak.

4. Ne engedj a szteroidok csábításának
Ha szteroidok, vagy egyéb drogok nélkül edzel, az király. Koncentrálj arra, hogy milyen módon tudod a legjobb eredményeket elérni a sötét oldal nélkül. Ne arról fecsegj, hogy veled szemben mennyivel könnyebb azoknak, akik drogokat használnak, és mennyivel jobb eredményeket érnek el. Ez elvonja a figyelmed. 

5. Beszélgess pozitív emberekkel
Beszélgess jó fizikumú, keményen dolgozó, pozitív életszemléletű emberekkel. És persze tégy meg mindent, hogy a negatív figurákat elkerüld.

6. Fókuszálj a teremben
Koncentrálj az edzésedre az edzőteremben. Ne azzal töltsd a sorozatok közötti időt, hogy elmélázz, vagy beszélgess, mert ez kizökkent a kerékvágásból.

7. Korlátozd az idődet
Szorítsd korlátok közé az edzést.  A súlyzós edzés nem tarthat tovább egy óránál. A több jobb – kivéve, ha testépítésről és edzésről beszélünk.

8. Dolgozz ki akcióterveket
Találj ki olyan akcióterveket, amikhez nap mint nap tudod tartani magad, hogy közelebb kerülj a céljaidhoz – azaz a hőn áhított testhez. Legyen sikerélményed minden sikeres lépés után, ne várj a nagy ünneplésre az út végén.

9. Értékeld a fejlődést
Értékeld az elért fejlődést. Ha szakítasz időt arra, hogy hetente átnézd az edzési és étkezési szokásaidat, könnyebben maradsz a kijelölt úton.

10. Adj magadnak elég időt
Adj időt az edzéstervednek és az étrendednek, hogy bizonyíthassák hatékonyságukat. Hagyd, hogy az idő neked dolgozzon, ne ugrálj egyik programról a másikra, mielőtt látnád az eredményeket.

 

A top 10 étkezési tipp

A következő étkezési alapelvek új lökést fognak adni a testépítő edzésednek!

1. Helyezd előtérbe az evést
Ha fejleszteni akarod a fizikumodat, az étkezésnek kiemelt fontosságot kell tulajdonítani. Az, hogy mit eszel, sokkal fontosabb, mint az, hogyan edzel. Az edzőteremben max. naponta egy órát töltesz. A maradék 23 óra felelős a fejlődésedért!

2. Égess több kalóriát
Ha zsírt akarsz leadni, több kalóriát kell elégetned, mint amit megeszel. Akkor is, ha az elfogyasztott ételek túlnyomó többsége „jó”, egészséges étel. Ha kevesebbet égetsz, mint amennyit megeszel, meghízol.

3. Ne keresd a „tökéletes diétát”
Az igazán értékes dolgokat az életben nem adják ingyen. Ez alól az áldozat alól az sem kivétel, hogy ha jó testet akarsz építeni, jól kell enned.
Hosszú távon elmondható, hogy az előttünk álló kihívások miatt jutalom az, amit elérünk. mennyire lehetne élvezni az életet, ha könnyű lenne? Amikor elkezdesz egy étkezési programot, számíts az áldozatra, amit meg kell hoznod, a kényelmetlenségre és a fegyelemre, ami minden valamire való cél velejárója.

4. Csak egyszerűen
Legyen egyszerű a diétád. Így sokkal egyszerűbb ahhoz tartani magad, és ezzel elérni a céljaid. Ha valamit trükközni kell a diétáddal, azt időzítsd hétvégére.

5. Egyél gyakrabban, kisebb adagokat
A napod során egyél kisebb, egyenletesen elosztott adagokat, így a tested hatékonyabban használja fel a tápanyagokat. Így könnyebben izmosodsz, és nem fogsz zsírt felszedni.

6. Egyél az edzés előtt
Ha a legtöbb izmot szeretnéd megtartani, minden súlyzós vagy kardió edzés előtt egyél egy kisebb adag, proteinből és magas glikémiás indexű szénhidrátból álló ételt.

7. Egyél edzés után 
Minden súlyzós vagy kardió edzés után azonnal egyél egy kisebb adag, proteinből és magas glikémiás indexű szénhidrátból álló ételt. Ez segít megvédeni a már létező izomzatodat, és azonnal megindítja a regenerálódást is.

8. Edd a megfelelő szénhidrátot
A szénhidrátoknak hatalmas része van az izomépítés folyamatában. Ahelyett, hogy megpróbálnád száműzni a szénhidrátokat, inkább tanuld meg a megfelelő szénhidrátot fogyasztani a megfelelő időben. A magas glikémiás indexű szénhidrátok (burgonyafélék, egyszerű cukrok) edzés előtt és edzés után a legjobbak; az alacsony glikémiás indexű szénhidrátok, mint pl. a zöldségek tökéletesek a nap többi részében.

9. Légy türelmes
Ha a diétás nem hozza a várt eredményeket, változtatnod kell. Vagy „egy kicsit több ebből” vagy „egy kicsit kevesebb abból”. Lehet, hogy hosszabb időre kell változásokat eszközölnöd.

10. Vállald a teljes felelősséget
Ne a diétád hibáztasd, ha nem jönnek az eredmények. Vállalj 100% felelősséget mind a sikerért, mind a kudarcért. Lényegében bármilyen étkezési program hatásos lehet – ha következetesen tartod magad hozzá. Ha nem működik, feltételezhető, hogy benned van a hiba.

 

Top 10 edzéstipp

1. Ne téveszd össze az aktivitást az intenzitással
Ne téveszd össze az aktivitást az intenzitással az edzőteremben, mivel a két dolog között óriási különbség van. Már az is aktivitás, ha megjelensz. Az intenzitást úgy lehetne meghatározni, hogy mentálisan, testileg és lelkileg minden beleadsz minden edzésbe, minden gyakorlatba és minden ismétlésbe.

2. Ne téveszd össze a mennyiséget a hatékonysággal
Ne téveszd össze az edzés mennyiségét az edzés hatékonyságával. Hatékonyan lehet stimulálni az izmokat kevesebb, mint egy óra alatt is. Ha testrészenként három-négy gyakorlatot tervezel két-három munkasorozattal, az már kellően sietősnek tűnik. A több nem jobb. A jobb az jobb.

3. Eddz nehéz súlyokkal
A kemény edzés a leghatékonyabb út az izomépítéshez. A hatékony izomépítés nem más, mint a legtöbb energiát befektetve a legrövidebb idő alatt elérni a legtöbb eredményt. A nehéz edzés alatt azt értem, hogy folyamatosan kihívás elé állítod magad azzal, hogy nehezebb súlyokkal edzel, mint amit hétről hétre megszoktál, legyen az bármennyi.

4. Teremts egyensúlyt a súly és a szabályos kivitelezés között
Keresd az arany középutat a kis súllyal végzett szabályos edzés, és a nagy súlyok rángatása között. Ha elég nehéz súlyokkal edzel ahhoz, hogy izmot építs, miközben megfelelően hajtod végre a gyakorlatokat, meglesz a kellő stimulus az izmoknak.

5. Ne vidd túlzásba a melegítést
Ne vesztegess túl sok időt, energiát és ismétlést a melegítő sorozatokra. Mindig tartsd észben, hogy a bemelegítő sorozatok arra vannak, hogy felkészítsék a tested és az elméd a nehéz, intenzív munkasorozatokra. A kemény sorozatok váltják ki az izomnövekedést, és nem a bemelegítés.

6. Hagyd, hogy teljesen regenerálódjanak az izmaid
Hagyd, hogy teljesen regenerálódjanak az izmaid, mielőtt újból edzed őket. Egy izomcsoportot se eddz kettőnél többször egy héten – ez a kettő már amúgy is a határokat feszegeti, ha naturál vagy, és tényleg intenzíven csinálod. Emlékezz arra, hogy a több nem feltétlenül jobb.

7. Tűzz ki egyszerű edzéscélokat
Tűzz ki egyszerű célokat magad elé minden edzésen. Ha nagy izmokat akarsz, egy pár edzéselv lefektetése nagyon hasznos lehet. Állj készen minden egyes sorozatra a teremben, tudd, hogy mit akarsz, mielőtt egyáltalán megérinted a vasat. Mindig tudnod kell, hogy minimum hány ismétlést akarsz végrehajtani. Szánj időt arra, hogy átgondold a következő edzést, mielőtt elhagyod a termet.

8. Kövesd nyomon az edzéseidet
Az edzéseid dokumentálása olyan hatékony stratégia lehet, ami idővel meghozza a gyümölcsét. Ha látod azt a sorozatok előtt, hogy mit csináltál a legutóbbi edzésen, akkor többet fogsz akarni.

9. Tervezz be elég pihenőt
Elég időt kell az edzőtermen kívül töltened, hogy a tested teljesen regenerálódni tudjon. 8-10 hetente tervezz be egy hét pihenőt. Az izmok az edzőtermen kívül nőnek, a pihenéssel töltött hét minden szempontból hasznos lesz.

10. Maradj fegyelmezett
Légy fegyelmezett, ha olyan testrészt edzel, amit nem kedvelsz különösebben. A tested mindig követni fogja az elméd. Beszéld be magadnak, hogy amit éppen edzel, az a kedvenc testrészed.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone