Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Tippek, a motiváció növelésére

Tippek, a motiváció növelésére

Kivétel nélkül, minden testépítő életében van egy pont, amikor kicsit átértékelődnek a dolgok, és ezúttal nem feltétlenül a szó jó értelmében. Eljön egy pont ahol megkérdőjelezzük, hogy van-e értelme edzőterembe járni? Ez ugyanúgy felmerülhet hobby testépítőknél, mint profiknál, vagy esetleg azoknál akik életmódként űzik. Természetesen sokkal gyakrabban történik meg az első kategóriával, tekintve, hogy ők a legkevésbé elszántak.

De mint ahogyan leírtam, ez mindenkinél előjöhet, és elő is jön. A kérdés, hogy ilyenkor mit tudunk tenni annak érdekében, hogy ne veszítsük el teljesen motivációnkat. A motiváció csökkenésének nagyon sok oka lehet kezdve azzal, hogy nem fejlődünk (vagy nem látjuk saját magunkon) egészen a másoktól jövő kritizáló megjegyzésekig. Ezek, és még sok más  lehet annak oka, hogy kevesebb időt fordítunk az edzésre vagy esetleg ennek abbahagyását fontolgatjuk.

Ahogyan azt már sokszor említettük, a testépítés egy nehéz sport. Soha nem lesz közkedvelt tágabb körben, mivel jellemed alapból elég erős kell legyen ahhoz, hogy életmódként tudd űzni. Sokan az elején elhullanak, ők alapból nem értik mi az, hogy motiváció vagy annak hiánya. Rengeteg kérdést kapok azzal kapcsolatban, hogy "mások miért nem ismerik el azt hogy én ennyit és ennyit fejlődtem" vagy "miért van az, hogy csak kritizálnak a haverok azzal h járok edzeni és mégsem látszik semmi" Nos, a válasz kézenfekvő lenne: irigyek.

Ez meg is nyugtatná a lelkiismeretünket, és az az igazság, hogy sokszor így van. De van mikor ezek a kijelentések jogosak. Nem mindenki azzal van elfoglalva, hogy te hogy néztél ki három hónappal ezelőtt és hogy nézel ki most. A különbséget te észreveheted, de mások nem feltétlenül. Ezen nem kell megsértődni.


1. Vezess naplót, vagy minimum tarts magadnál egy noteszt. 
Nem vagyok azzal tisztában, hogy hány motivációs könyvet olvastál már, de szinte mindegyik hasonló könyv alapköve az, hogy írd le céljaid. Ennél tovább kell menjünk. Sokan lejegyzetelik hogyan edzettek, és miből mennyit sikerült csinálni. Ez egy remek ötlet, és meglepően sokat segít. Bár valószínű ezt nagyon kevesen fogják megcsinálni. Azt viszont mindenképp érdemes fontolóra venni, hogy edzés után készítsünk egy úgynevezett "megjegyzés" listát azzal, hogy mit nem tudunk rendesen kivitelezni, és mit felejtettünk el csinálni.

Ez hozzásegít minket a fejlődéshez.  Amit már említettünk: a célok leírása. Az átlag ember nem gondolná, hogy mennyit tud ez segíteni. Céljaink felvázolása már egy komoly mérföldkő a sikerekhez. Nem csak a testépítésben segíthet ez, hanem az élet számos területén. Bármilyen problémával küzdesz, írd le azt, hogy mit szeretnél. Hogy oldódjon meg, milyen lenne az életed ezek nélkül. Ezután próbáld felvázolni azt, hogy hogyan tudnád ezt kivitelezni. De ez messze nem olyan fontos. Nem győzöm hangsúlyozni, de ez nagyon sok esetben valóban működik, még ha furcsán is hangzik. 


2. Gondolkodj másképp
Könnyű ezt így tanácsolni, de a kivitelezés elég nehéz. Mindenki alapból elégedetlen. Nagyon ritkák azon pillanatok, mikor elégedettek, boldogok vagyunk. Mikor motivációnk csökken, akkor önbecsülésünk és magabiztosságunk is nagyon gyenge lábakon áll. De ekkor el kell gondolkodnunk kicsit: Ha megengedheted magadnak, hogy csirkét, rizst, halat, gyümölcsöt és zöldséget egyél, örülj neki, mert van aki ezek nélkül próbál edzeni. Van saját edzőterem bérleted? Sokan otthon edzenek, súlyok, gépek nélkül. Tudsz magadnak táplálálékkiegészítõket vásárolni? Rengetegen vannak akik nem. És te panaszkodsz? Neked nincs kedved edzeni? Hisz megvan mindened. És akiknek nem áll rendelkezésükre mindez, sokszor sokkal motiváltabbak mint azok akiknek megvan. Ezt nem árt megjegyezni.


 
3. Köss egy fogadást, vagy nevezz egy versenyre
Előbbi igen furcsa tanács nemde? Nem azt kell érteni ezalatt, hogy tedd fel a házadat vagy autódat egy fogadásra, hanem fogadj a pároddal, hogy x hónap múlva ilyen és ilyen leszel. Ha megcsinálod, jön neked egy vacsorával. Fordított esetben pedig te. A másik tipp, nevezz be egy versenyre. Legyen amatőr, legyen a faluban, vagy legyen világbajnokság, egyben biztos lehetsz: Ha eredményt akarsz elérni a versenyen, akkor az edzések alatt nem lesz hiányod motivációban. Ugyanez a fogadás jelentősége is. Bebizonyítani azt, hogy képes vagy rá. Szép dolog az, hogy azt mondod: csak magadnak kell bizonyíts. Ez így van. De az emberek alapból másoknak is bizonyítani akarnak. Ha ez megvan, ismét óriási motivációra teszel szert.



4. Nézz videókat
Legegyszerűbb, legkönnyebb, és meglehetősen hatásos. (Személyes nagy kedvencem! Én minden edzés előtt kötelezően ajánlom)

 

Írta: Nick Mitchell

Forrás: bodybuilding.com

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone