Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Tévhitek és legendák

Tévhitek és legendák a női testépítésről és súlyzós edzésekről

A nők súlyzós edzésével és a női testépítéssel kapcsolatos legendák úgy tűnik, nem tudnak történelemmé válni. De melyek is ezek? Nézzük!

1. A súlyzós edzés hatalmassá és férfiassá teszi a nőket

Arra a tényre alapozva, hogy a női szervezet nem termel annyi tesztoszteront (az egyik legfontosabb hormon, ami felelős többek között az izomnövekedésért), mint egy férfié, lehetetlen, hogy egy nőnek férfias méretű izmai legyenek azzal, hogy néha súlyzóhoz ér. Sajnos az első, ami a női súlyzós edzésről az emberek eszébe jut, az egy profi női testépítő. Ám ezen hölgyek már számos egyéb gyógyszerészeti segédeszközt bevetnek, hogy ilyen mértékűre növeljék az izomzatukat. És ezt sem tudja bárki megcsinálni, mert az alapvető feltétel ebben a sportban is a rendkívüli genetika, ami hihetetlen munkamorállal és elkötelezettséggel párosul. Hidd el, ha mondom, senki sem fog véletlenül úgy kinézni, mint egy testépítő. Azok a hölgyek, akik a súlyzós edzés mellett teszik le a voksukat, ám nem használnak anabolikus szteroidokat, annyit tudnak elérni, hogy fitt, cellulitmentes, szép nőies testük legyen, mint akiket a fitness modell esetleg forma versenyeken látsz.

2. A súlyzós edzés megnöveli a melledet

Bocsi lányok. A női mellek főképp zsírszövetből állnak. Így tehát lehetetlen a mellméret növelése súlyzós edzéssel. Ha csökken a testzsírod mennyisége, akkor bizony a mellméreted is csökkenni fog. A súlyzós edzés inkább a hátad méretét növeli, így nagyobb lesz a körméreted, ami a melltartó méretén esetleg érződhet. Az egyetlen módja, hogy a melledet növeld, hogy meghízol, vagy elmész plasztikai sebészhez.

 

3. A súlyzós edzés merevvé és kötötté tesz

Ha minden gyakorlatot teljes mozgástartományban végzel, akkor a rugalmasságod inkább növekedni fog. Az olyan gyakorlatok, mint a tárogatás, merevlábú felhúzás, vállból nyomás, húzódzkodás mind nyújtják az izmot a mozgástartomány végpontján. Tehát, ha helyesen végzed a gyakorlatokat, a rugalmasságod nőni fog.

 

4. Amikor abbahagyod a súlyzós edzést, az izmaid zsírrá válnak

Ez pont olyan, mint fából vaskarikát… Az izom és a zsír két teljesen különböző típusú szövet. Ami többnyire történik az az, hogy valaki abbahagyja a súlyzós edzést, így az inaktivitás miatt csökken az izomtömege és ilyenkor persze a diéta is abbamarad. A rossz étkezési szokások és az inaktivitásnak köszönhető anyagcsere lassulás, a csökkenő izomtömeg idézi elő azt a téveszmét, hogy az izom zsírrá változott, de igazából annyi történik, hogy az izmot elveszíti az ember és helyette nő a zsírmennyiség.

5. A súlyzós edzéstől a zsír izommá válik

Ez pont olyan, mint az előző pont. Bárcsak így lenne. A testben az átalakulás azonban úgy megy végbe, hogy izomtömeget növelünk súlyzós edzéssel és zsírt veszítünk aerob edzéssel és diétával együtt. Az izom és a zsír egymástól teljesen eltérő szövetek, ahogy már mondtam. Nem lehet egyiket a másikra változtatni.

 

6. Amíg edzel, azt eszel, amit akarsz

Ó mennyire jó lenne, ha így lenne. De az igazság az, hogy a saját anyagcserénk határozza meg, hogy mennyi kalóriát égetünk pihenéskor és mennyit az edzés során. Ha többet eszünk, mint amennyit elégetünk, akkor a szervezetünk a felesleget zsírként raktározza el függetlenül attól, hogy mennyit edzettünk. Vannak persze nagyon gyors anyagcserével rendelkező emberek, akik alig tudják biztosítani a szervezetünk számára szükséges kalóriamennyiséget, ám ők extra kivételek.

 

7. A nőknek csak kardiózni kell, ha súlyzóznak, akkor pedig kizárólag light-osan.

Először is, ha csak kardiózol, akkor az izomzat és a zsír is elhasználódik üzemanyagként. Az izomtömeg megszerzéséhez súlyzós edzés kell és ügyelni kell arra, hogy a megszerzett izmot ne veszítsük el. A light-os edzés pedig egy vicc. Valaki vagy edz, vagy nem. A test attól fejlődik, hogy egyre nagyobb kihívások elé állítjuk. Olyan súlyokat mozgatunk, amihez nincs hozzászokva és amihez alkalmazkodásra bírjuk. Enélkül nincs értelme semmilyen súlyzós edzésnek sem.

 

A nőknek igenis keményen kell edzeni!

Ha jól akarsz kinézni, ne félj a súlyoktól. Akik az étrendre odafigyelve keményen végzik a súlyzós edzéseket, azt érik el, hogy feszes, nőies alakjuk lesz és még a saját testük működését is jobban megismerik.

 

Forrás: Trec Nutrition Magyarország

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone