Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Maximalizáld a növekedési hormont!

15 tipp arra, hogy maximalizáld a növekedési hormon és tesztoszteron termelésedet.

15 tipp arra, hogy maximalizáld a növekedési hormon és tesztoszteron termelésedet.

A növekedési hormon és a tesztoszteron a két legfontosabb hormon az izomnövelés szempontjából. Az egyik legfontosabb tulajdonság, ami megkülönbözteti őket egymástól az, hogy a növekedési hormon hatására kezdenek el új izomsejtek épülni, míg a tesztoszteronnak nincs ilyen hatása.

Nem kérdés, hogy a tesztoszteron az izomépítés királya, azonban mégsem rendelkezik izomsejt építő tulajdonsággal. Ezért van az, hogy a növekedési hormon és a tesztoszteron szint együttes fokozása ilyen jelentős hatással van az izomépítésre.

A leghatásosabb módon ezt anabolikus szteroidokkal és szintetikus növekedési hormonnal érhetjük el. Van azonban néhány probléma ezzel a megközelítéssel:

  1. Mindkettő illegális orvosi rendelvény nélkül.
  2. A szintetikus növekedési hormon fokozhatja a csontok és szervek növekedését, valamint serkenti a szőrnövekedést.
  3. A tesztoszeronnak számos lehetséges mellékhatása van kezdve a mellnövekedéstől sok más súlyosabb tünetig.

 

Sokan azt mondják, az anabolikus szteroidok és a HGH (növekedési hormon) biztonságosak, ha helyesen használod őket, és lehetséges, hogy ez néhány emberre igaz is, de mindenki szervezete másképp reagál a gyógyszerekre, és elképzelhető, hogy te nem ugyanazt tapasztalod, mint más valaki, aki ugyanezeket a szereket szedi. A másik dolog, amit nem szabad elfelejteni, hogy korlátozott számú hosszú távra vonatkozó adat áll rendelkezésre a szteroidokra és a HGH-ra vonatkozóan, így nem lehet tudni, milyen károkat okozhat hosszú távon egy egészséges személyben.

Nem fogok most részletesebben belemenni a szteroidok mellett és ellen szóló érvekbe, mivel nem támogatom a használatukat egyszerűen azért, mert léteznek biztonságosabb módok arra, hogy valóban hatásos eredményeket érj el, amennyiben olyan valaki vagy, aki elkötelezett a táplálkozás, az edzés és a táplálékkiegészítők rendszeressége terén. Mellesleg, nincs is értelme, hacsak nem akarsz indulni a Mr. Olympia versenyen.

Szintetikus szerek szedésekor a szervezet leállítja ezeknek az anyagoknak a termelését a homeosztázis helyreállítása érdekében, éppen ezért az anabolikus szteroidokat szedőknél a szer szedését követően egy utókezelést kell alkalmazni azért, hogy a test stimulálva legyen az újbóli saját hormontermelésre.

Az utóterápiában használt táplálékkiegészítők közül sok a nagyon hatásos természetes tesztoszteron szint fokozó. Ezek a testtel összhangban működnek és nem késztetik arra, hogy az leállítsa a saját hormontermelését. Sok szempontból épp ellentétesek a szteroidokkal. Biztonságosak, hatásosak és többnyire mellékhatásoktól mentesek.

Léteznek olyan pótlók, amelyek természetes módon fokozzák a növekedési hormon szintjét és olyanok is, amelyek szintén természetesen növelik a tesztoszteron szintet. Először tekintsük át a növekedési hormon fokozókat:

Pótlók, amelyek fokozzák a növekedési hormon termelést

GABA

A GABA egy aminosav, a gamma-aminobutryic-acid rövidítése. A GABA egy nagyon egyedülálló aminosav abban az értelemben, hogy valójában neurotranszmitterként (ingerületátvivő anyag) viselkedik, nem pedig a fehérjeszintézisben vesz részt, mint sok más aminosav. Amikor aminosavról beszélünk, akkor általában az alfa aminosavra gondolunk, azonban a GABA nem az.

Néhány edzés előtti táplálékkiegészítő, mint például a Controlled Labs terméke, a While Flood is tartalmazza már a GABA-t. Természetesen a GABA megvásárolható por vagy tabletta formában is, ami azért jó választás, mert így nagyobb dózist is be tudsz venni. Az összes természetes növekedési hormon fokozó közül talán a GABA  a legelismertebb.

Aminosavak

Egyéb aminosavak, amelyek növekedési hormon fokozó hatással rendelkeznek az Ornithine, Lysine, Glutamine BCAA’s, Taurine és Arginine. Ezeknek az aminosavaknak az együttes szedése megfelelő mennyiségben jelentős eredmény eléréséhez vezethet.

Vannak olyan táplálékkiegészítők, mint a Fountain of Youth-tól a HGH Complete, ami az összes fent említett aminosavat tartalmazza más HGH (növekedési hormon) és tesztoszteron fokozó összetevők mellett. Az aminosavak minden olyan táplálékkiegészítő alapját képezik, amelyeknek az a célja, hogy természetesen növeljék a HGH szintet.

Tesztoszteron fokozó kiegészítők

Azok a táplálékkiegészítők, amelyek természetes módon növelik a tesztoszteron szintet tartalmaznak gyógynövény kivonatokat. Azonban napjainkban az egyik legnépszerűbb természetes tesztoszteron növelő nem gyógynövény, hanem vitaminok és ásványi anyagok kombinációja. Ma a táplálékkiegészítő piacon megtalálható leghatásosabb természetes tesztoszteron fokozók mindezen összetevők kombinációját tartalmazzák. Lássuk akkor ezeket:

ZMA

A ZMA – cink magnézium aszpartát, ami cink, magnézium és nény esetben B6 vitamin kombinációja. Ez a relatíve új fejlesztésű, testépítést segítő táplálékkiegészítő valójában nem is olyan új. Több száz éve ismerjük a cink és a magnézium előnyeit, ám azt csak nemrégiben fedezték fel, hogy a kettő együtt megfelelően magas dózisban jelentősen képes növelni a tesztoszteron szintet.

A cink nem csupán a tesztoszteron termeléshez szükséges, hanem egy hatékony antioxidáns is, amely gyorsítja a gyógyulást is. A magnézium az izomfunkciók számára elengedhetetlen, továbbá több, mint 300 testreakcióban vesz részt. Mi több, sok amerikai nem vesz elengedő magnéziumot magához a táplálkozása során.

A ZMA fogyasztók közül sokan számolnak be mélyebb és pihentetőbb alvásról (ami már önmagában is nagyon fontos szerepet játszik a tesztoszteron és HGH termelésben). A ZMA-t először önmagában árulták táplálékkiegészítőként, de ma már a legtöbb tesztoszteron szint növelőket gyártó cég számos más olyan összetevővel együtt alkalmazza, amik fokozzák a hatékonyságát.

Egyéb tudnivalók

Vannak egyéb népszerű tesztoszteron fokozók, amelyek közül néhány a yohimbe bark, a fenugreek (görögszéna), a tribulus, a saw palmetto (gyümölcskivonat fajta) valamint a D-aszpartát (D-izomer aminosav, ami neurotranszmitterként funkcionál). Ezek az összetevők, a D-aszpartátot kivéve, mind természetes növényi kivonatok. Néhányuk szexuális vágyfokozó hatást is válthat ki egyeseknél.

Összefoglalva, a legtöbb ember ezek közül az összetevők közül egy, vagy több összetevő kombináció segítségével ér el eredményt. Az olyan kiegészítők, mint a PharmaFreak cég által gyártott TestFreak összetevők lenyűgöző listájával büszkélkedhet, beleértve mind a tesztoszteron, mind pedig a HGH fokozókat.

Valójában a növekedési hormont fokozó táplálékkiegészítők nagyon gyakran tartalmaznak tesztoszteron szint növelőket is, és fordítva. Ez azért van, mert a gyártók tisztában vannak azzal, hogy ennek a két hormonnak az egyidejű növelése milyen előnyökkel jár, és kétségtelen, hogy olyan hatékonnyá szeretnék tenni a termékeiket, amennyire csak lehet, így az emberek folyamatosan használni fogják azokat.

A 3 legjobb módszer a tesztoszteron és a növekedési hormon szintjének fokozására

Míg a táplálékkiegészítők nagyon hasznosak lehetnek a HGH és a tesztoszteron szintjének a növelésében, a legfontosabb ezzel kapcsolatos tényezők az étrend, a testmozgás és a pihenés. Ritka, hogy a HGH és a tesztoszteron szint egymástól függetlenül növekedjen vagy csökkenjen, mivel az evési szokások, a testmozgás és az alvásminta ugyanolyan hatással vannak mindkét hormon termelésére.

Először is felsorolom, hogy meggyőződésem szerint melyik a 3 legjobb módszer ennek a két hormonnak a növelésére, majd pedig néhány hasznos tippel folytatom:

  1. Powerlifting – Guggolások és felhúzások nehéz súllyal lassan ismételve talán az egyetlen nagyon hatékony eszköz a HGH és a tesztoszteron növelésére. Ezeket a gyakorlatokat hetente egy vagy két alkalommal szükséges elvégezned, mivel a szervezetnek időre van szüksége, hogy regenerálódjon powerlifting után.
  2. Pihenés – Ha nem alszol eleget (7-8 órát), megfosztod a szervezeted attól, hogy ezeket a hormonokat termelhesse. A test növekedési hormonjának kb. 70%-a mély alvás közben termelődik.
  3. Étrend – Megfelelő „üzemanyag” nélkül a szervezet nem tud elegendő mennyiséget termelni ezekből a hormonokból, így a súlyzózás és a pihenés nem sokat segít megfelelő kalória- és fehérjebevitel nélkül. Jó minőségű tejsavó fehérje (whey protein) fogyasztása kötelező!

Láthatod, ez a három tényező kölcsönösen függ egymástól, ami azt jelenti, mindhárom együtt szükséges, különben egyiknek sem látod sok hasznát. ĺme még néhány hasznos tipp:

További 12 tipp a tesztoszteron és a növekedési hormon szintjének fokozására

  1. A magas szénhidráttartalmú étrend következtében a szervezet több inzulint termel, ami közömbösíti a növekedési hormont, ezért koncentrálj alacsony cukorbevitelre, alacsony glikémiás indexű szénhidrátra, valamint magas fehérjetartalmú étrendre, különösen lefekvés előtt!
  2. Fogyassz kis mennyiségű ételt edzés előtt 1-2 órával, majd edzés után ismét!
  3. Pótold az aminosavakat (glutamine, BCAA, arginine) edzés előtt, alatt és után! (Én nagyon szeretem a Jack3d-t edzés előtt, és az X-tend-et edzés előtt, közben és után.)
  4. Tarts gyors ütemű edzést rövid szünetekkel!
  5. Tarts maximális intenzitású edzéseket, mint pl. a sprint! (ez a legjobb zsírégető gyakorlat)
  6. Kerüld az alkoholfogyasztást!
  7. Csökkentsd a testzsír %-od, mert magasabb testzsír index mellett a szervezet több ösztrogént termel! (Az én módszerem a csökkentésre: sprint, OxyElite Pro, CLA és alacsony szénhidráttartalmú étrend.)
  8. Napközben szundíts 30 perceket!
  9. Szexelj!
  10. Ne vidd túlzásba az edzést! (komolyan, ez fontosabb, mint gondolnád!)
  11. Táplálkozz egészségesen, sok zöldséggel és telítetlen zsírsavval, és szedj multivitamint!
  12. Ne feledkezz meg a táplálékkiegészítőkről!

 

Fogadd ezt tőlem (mint olyantól, aki minden egyes lépést következetesen betartott), a helyes étrend, edzés és táplálékkiegészítők kombinációja sokkal jobban stimulálja a szervezeted növekedési hormon és tesztoszteron termelését, mint ahogy az egyébként termelődne.

A 18-25 év közötti férfiak hormonszintje egyébként is igen magas, ezért remek alkalom ez az időszak arra, hogy kihasználd az edzés és táplálkozás előnyeit. A 30 év feletti férfiaknál az említett táplálékkiegészítők még jelentősebb változást eredményeznek, mint a fiatalabbak esetében, mert mind a növekedési hormon, mind pedig a tesztoszteron szintje csökken az életkorral.

Izomépítéssel próbálkozó nők számára a természetes növekedési hormont serkentők általában jobb választás a tesztoszteron növelőknél, mivel a magas tesztoszteron (férfi hormon) szint a nőknél esetenként férfias külső vonások megjelenését eredményezi. 50 év feletti férfiak és nők számára a természetes növekedési hormon fokozók nagyszerűek, biztonságosak és visszafordítják az öregedési folyamatot. Növelik az energiát, a vitalitást, javítják a látást, az izomtónust és még számos jótékony hatással rendelkeznek.

Használd az ebben a cikkben leírt tippeket és információkat, de ami a legfontosabb, légy következetes, bármit is csinálsz! A következetesség a legfontosabb céljaink eléréséhez! Ez egy kis tip egyenesen a 4-szeres Mr. Olympia-tól, Jay Cutlertől.

A cikk képein található úr Dennis Wolf ,ha többet szeretnél róla olvasni itt találsz pár elérhetőséget:

http://www.dennis-wolf.de/

https://www.facebook.com/dennis.wolf.official

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone