Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Szálkásító étrend

Szálkásító étrend

A legfontosabb tényező az, hogy minden olyan tápanyagot megadjunk a sejteknek, ami az ideális működéshez kell. Ide tartoznak a fehérjék, a szénhidrátok, a rostok, a vitaminok, az ásványi anyagok és nyomelemek.
Nézzük meg őket egyenként:

Fehérjék:


Testépítők esetében elengedhetetlen, hogy megfelelő mennyiségű fehérje álljon rendelkezésre szálkásítás alatt, mivel a szervezet ige könnyen hajlamos arra, hogy az izmokat is elégesse és a működéhez szükséges energiát az izomsejtek leépítéséből nyerje. Ezt természetesen minden áron el kell kerülni. Legnagyobb mennyiségben legkönnyebben a sovány húsok fogyasztásával fedezhetjük fehérjeszükségletünk egy részét. Másik részét pedig fehérjeturmixokkal. Sovány húsok alatt a következő húsfélék értendők: csirke és pulykamell, sovány marhahús, illetve halak. Nem tartozik ide a grill csirke, a rántott hús, a szalonnás sonka, a kolbászok stb. Ezek mind nem kívánatos mértékű zsírt tartalmaznak, melyek túl sok kalóriát jelentenek.
Vegetáriánus testépítőknek a fehérje igény kielégítésére leginkább a szójatofu és a különböző babok ajánlottak. Ezek fehérjetartalma sokszor még meg is haladja a húsok fehérjetartalmát!
A napi ajánlott mennyiség szálkásításkor fehérjéből 3-3,5 g / testsúly kg. Ennek legalább fele legyen turmix ital, mert ekkor gyorsabban felszívódnak az aminosavak.
 
Szénhidrátok:


Szálkásítás alatt különösen oda kell figyelni arra, hogy csak is kizárólag összetett szénhidrátokat fogyasszunk. Az összetett szénhidrátok az egészséges táplálékokban találhatók meg, mint a teljes kiőrlésű gabonákból készült termékek (kenyerek, tészták stb.), a zöldségekben, a „finomítatlan” élelmiszerekben. A cukrok és a fehér lisztet tartalmazó készítmények nem tartoznak ebbe a kategóriába! Ezek egyszerű szénhidrátokat tartalmaznak, melyek gyorsan megemelik a vércukor szintet, de nemsokára a kívánatos szint alá esik vissza a vércukor szint, mely erőteljes éhségérzetet generál. Napi 3 gramm szénhidrát bevitelt célozz meg testsúlykilónként.
Az összetett szénhidrátok lassabban szívódnak fel és nem emelik meg drámaian a vércukorszintet, hanem egyenletesen tartják azt, így elkerülhető az éhségből származó túlzott kalória bevitel. Fogyasszunk tehát teljes kiőrlésű kenyeret, teljes kiőrlésű tésztákat, barna rizst.

Rostok:


Az éhség kordában tartásának legnagyobb fegyverei a rostok. Minden finomítatlan táplálékban megtaláljuk őket. A modern technológiai eljárásokkal azonban ezeket eltávolították a gabonákból és így állítottak elő modern termékeket, melyek azonban értéktelenek. A rostok szabályozzák a bélműködést, lassítják az elfogyasztott táplálékok felszívódását, magukba szippantják az étellel együtt bevitt káros anyagokat, kipucolják az emésztőrendszert. Legjobb forrásuk a zöldségek, az olajos magvak, a hüvelyesek (babok), a teljes kiőrlésű gabonák. Szálkásító étrendünkben sok rostot fogyasztunk.


Olajok:


Szálkásítás alatt az olajoknak kitüntetett szerepük van. A zsírok és olajok sok kalóriát tartalmaznak (kétszer annyit, mint a fehérjék, vagy a szénhidrátok), mégis a sejtek működéséhez nélkülözhetetlenek. Vannak jó és rossz zsírok. Rosszak a telítettek (leginkább állati eredetűek), jók a növényi eredetűek. Testépítőknek szálkásítás alatt a következő olajokat kell fogyasztani: - lenmagolaj (lehet kapszula vagy folyékony is) - MCT (közepes láncú zsírok) - minőségi halolaj kapszula - olajos magvak (pl. mandula) mérsékelt mennyiségben (napi 10 szem)
A napi kalória bevitel kb. 10%-a származzon olajokból.
Vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek:
Ha sok zöldséget fogyasztunk, akkor a vitaminok nagy részét feltehetőleg bevisszük. Ez azonban csak akkor érvényes, ha bio zöldségeket fogyasztunk, melyeket kiváló minőségű talajon termesztettek. Ez azonban sokszor csak álom marad. Így megoldásként fogyasszunk testépítőknek kifejlesztetett multi vitamin készítményeket, melyek extra magas dózisban adagolják a nap folyamán a vitaminokat.
 
A legfontosabb tudnivalók tehát: Mérsékelni kell a kalória bevitelt. Ezt éhezés nélkül úgy érhetjük el a legkönnyebben, ha rost dús, finomítatlan élelmiszereket és sok zöldséget fogyasztunk. Tilos cukros, fehér lisztből készült és sok zsiradékot tartalmazó ételek fogyasztása. Önfegyelem mindenek előtt!!!!

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone