Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Miért olyan bonyolult ez az egész?

Miért olyan bonyolult ez az egész?

Nem tudom megoldani a normális étkezést! - Biztos? Nem csak kifogást keresel?

Napjainkban az Internet és a számtalan, immár mindenki számára elérhető képzés miatt annyi féle étkezési és edzési tanáccsal találkozunk, hogy már azt sem tudjuk melyikkel mit kezdjünk, melyik az amelyik helyes és hasznos lehet számunkra. Dietetikusok, 3 napos személyi edző tanfolyamok, több éves tanfolyamok, egyetemi főiskolai képzések, internet-guruk, barátok, a nagydarab srác a teremből. Mindenki segíteni AKAR, de valamiért mégis katyvasz lesz az egész.

Mihez kezdjünk ilyenkor? Hogyan táplálkozzunk?

Mint az életben mindennel, itt is a saját tapasztalatoddal mész a legtöbbre. Ha tudatosan étkezel, tudatosan vásárolsz, tudatosan edzel és pihensz. Mit jelent ez? Nagyon egyszerű. A rengeteg különböző tanácsadó helyett elkezded azt a valakit figyelni, akinek közvetlen tapasztalata van arról, hogy mi jó Neked. Ez pedig Te Magad vagy! Kaphatsz bármennyi tanácsot, ha nem működik, csak becsapod és elkeseríted magad.

A másik segítséged a folyamatban szintén egy régi ismerős lesz, bár nem mindig vagyunk vele jóban. Ő a józan ész. Ő segít Neked rendszert tartani, változatosságot vinni az életedbe és étkezésedbe, segít elkészíteni és csomagolni az ételedet, és még sok másban. Többnyire. :)

 Vegyünk egy átlagos(!) embert (Nem pasit, nem csajt. Nincsen csajos fehérje, pasis fehérje. Hagyjuk az L-karnitines fehérjét is. Minek lenne szükséged L-karnitinre edzés után? Nonszensz. Előtte pedig miért innál fehérjét? Hogy felkavarodjon a gyomrodban, és rohangálhass a mosódba 20 percenként?), aki szeretne jobban kinézni, egészségesebb testben élni. Mit kell tennie ehhez étkezés-ügyben?

 

- Szüksége lesz napi legalább 3, de inkább 4 szilárd étkezésre. Az emésztőrendszerünk nem folyékony táplálékra van kitalálva. Nyilván nem ajánlott késő délután és este szénhidrátbombákat fogyasztani, ha nem szeretné, hogy elzsírosodjon. A késő este bevitt szénhidrát megzavarja a növekedési hormon termelődést és fokozza a zsírraktározást.

- Miért nem jó az olyan jól ismert "ha naponta csak egyszer eszem, miért nem fogyok?" hozzáállás? Azért, mert ilyenkor a szervezet átáll raktározó üzemmódba, és az azonnal elérhető, gyors tápanyagforrásokat használja el, például az izomzat fehérjéit. A fehérjehiánytól édesség-ehetnék jön rád, amiért egyszerű cukrokat fogyasztasz, és szépen lassan elhízol. "Pedig csak napi egyszer eszem". Biztosan jó ez így? - kérdezte a Józan Ész. Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb napszakban jobban járunk a lassabban felszívódó, kiegyensúlyozott vércukorszintet biztosító komplex szénhidrátokkal. A lassú felszívódásnak köszönhetően az inzulinszintünk nem fog ugrálni, nem lesznek benne kiugróan magas értékek. Ez mit is jelent magyarra fordítva, azaz mi az amit ebből érzünk majd? Az, hogy nem törnek ránk majd már-már kontrollálhatatlan éhségrohamok, elkerül majd a hagyományos, finomított élelmiszerek fogyasztása után borítékolható beálmosodás és tunyulás, és általában véve sokkal energikusabbak leszünk a nap folyamán.

- Ha fogyni szeretne, ajánlatos fehérjét fogyasztani naponta legalább 2x. A fehérjebevitel fokozza az anyagcserét. Minél gyorsabb az anyagcseréd, annál könnyebben adsz le zsírt, és annál könnyebben szedsz fel minőségi izomtömeget.

- Ha "hízni", izomtömeget növelni, "vastagodni" szeretne, akkor pedig naponta 2x tömegnövelőt ajánlatos fogyasztani, az extra kalóriák, és gyors, valamint a lassú felszívódású szénhidrátok miatt. Tömegnövelésben a szénhidrátoknak kell kitenni a kalóriabevitel nagy részét, amelyek az izomglikogén raktárakat betöltik és üzemanyaggal látnak el a kimerítő edzésekre. Ha komplex szénhidrátokról van szó, akkor koncentrálj a feldolgozatlan változatokra, mint burgonya, teljes kiőrlésű kenyér, zabpehely, barna rizs. Miért? Mert ezek a természetes komplex szénhidrtárok hosszú láncú cukorból állnak és nagyon lassan emésztődnek. A lassú felszívódású szénhidrátoknak köszönhetően nem lesz kiugró inzulin szint, vagyis a vércukorszint állandó marad, tovább tart jóllakottan. Férfiaknak tömegnöveléskor nagyjából 4-5 gramm szénhidrátra van szüségük naponta testsúlykilogrammonként, nőknek pedig 2-3 grammra.

- Az edzés után elfogyasztott turmixhoz képest 1 órán belül szükséges optimális esetben egy komplex szénhidrátot és fehérjét is tartalmazó (pl csirke-rizs) étkezést folytatni. Az edzés utáni étkezésen kívül a legfontosabb időpont a szénhidrát fogyasztására a reggeli ébredés utáni időpont. Mivel az egész éjjeli alvás után tápanyaghiányos állapotban vagy és a glikogén raktárak le vannak ürülve, nagyszerű időpont a szénhidrát fogyasztására a reggeli időpont.Reggel a szervezet inzulinérzékenysége rosszabb. Ez azt jelenti, hogy nagyobb mennyiségű inzulin szükséges ahhoz, hogy a vérben található glükózt – azaz a vércukrot – a rendeltetési helyére, az izmokba juttassa. Egy ilyen állapotban a gyors szénhidrátok fogyasztása nagy igénybevételnek teszi ki az inzulint termelő Langerhans-szigetek ß-sejtjeit. És akkor most hagyunk egy kis szünetet, hogy végiggondold, mit tesz az emberiséggel a reggelente oly előszeretettel fogyasztott édes pékáruk tömege, melyekben liszt ÉS cukor is van. Vajon véletlen, hogy egyre több a cukorbeteg?

- Bár a gyümölcsökben viszonylag kevés a kalória és vitaminban gazdagok, ám nem jelentik a legjobb választást. A cukortartalmukat a fruktóz adja, ami egyszerű cukor, ám a gyümölcs rosttartalma miatt lassú felszívódású. De a lényeg az, hogy az izomzat nem tudja energiaforrásként felhasználni, mert túl bonyolult a szervezet számára megfelelő formára átalakítani, így a szervezet előszeretettel raktározza zsírként.

Mit egyen akkor emberünk egyszerűen leírva?

    - reggelire: lassú felszívódású szénhidrátot, némi fehérjével. Pl: zabkása, proteinporral, fahéjjal, vanília aromával. (köles, hajdina, rizs)

    - napközben: némi gyümölcs, puffasztott rizs, csirkemell, pulykamell, tonhal, halfélék, marhahús, zöldségek, zöldségköret, rizs, durumtészta, édesburgonya, köles, hajdina, stb.

     - délután: puffasztott rizs, csirkemell, pulykamell, tonhal, halfélék, marhahús, zöldségek, zöldségköret, saláta, rizs, durumtészta, édesburgonya, köles, hajdina, stb.

     - este: túró mint lassú felszívódású fehérje, tonhal, csirkemell, pulykamell, tonhal, halfélék, marhahús, zöldségek, zöldségköret, saláta, stb.

  

Milyen fehérjét ajánlatos fogyasztani?

 Attól függ, mikor használnád, és mi a célod. Általánosságban nyilván nem érdemes olyan proteint használni, mondjuk fogyás céljával, amiben adagonként 3-6 grammnál több cukor van. Egyszerű cukorra egyébként szüksége van az agynak is, hogy a Józan Ész végezhesse a munkáját... :)

Általában a gyors+lassú felszívódású fehérjék ajánlhatók étkezések kiváltására, a napi 3-4 étkezés mellé. Ilyen termék például a Whey Creamy Cocktail. Édes, krémes, laktat, táplál. Garantáltan finom, és nem undorodva kell inni. Nincs agyoncukrozva.

 

Akik tisztán étkeznek, és étkezés kiváltására; valamint edzés után fogyasztanak fehérjét, nyugodtan választhatnak egy gyors felszívódású proteint, majdnem 0 cukorral. Tiszta tejsavófehérje koncentrátum a leginkább ajánlott ilyenkor. Whey 100. 100 grammban 0,6 gramm cukor.

 

Azoknak, akik nincsenek olyan nagy étvággyal megáldva, bátran ajánlható, hogy az utolsó, esti étkezést váltsák ki egy lassú felszívódású fehérjével, amely egész éjszaka ellátja a szervezetet a szükséges tápanyagokkal, és elveszi az éhségérzetet. Ez a kazein. Nyugodtan lehet a reggelihez is fogyasztani, ha munka miatt délután tudsz enni leghamarabb. (Tudatosan, józan ésszel. Nincsen kőbe vésve semmi!) 

 

Mire van szükség ezen kívül?

Vitaminra. A megnövekedett terhelés, a tápanyagok megfelelő felszívódása, és az immunrendszer erősítése érdekében. Nem, az étvágyat nem a B-vitamintól lett hatalmas, hanem attól, hogy évekig, évtizedekig rosszul táplálkoztál, és szerencsétlen szervezeted próbálja behozni a lemaradást :)

 

Forrás: Trec Nutrition Magyarország

 

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone