Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Miért a Kreatin?

Miért a Kreatin?

Ahhoz, hogy a vázizomzat kellő energiát kapjon, és ez lehetővé tegye, hogy az edzés során a teljesítmény javuljon, hosszabban és keményebben dolgozhasson a sportoló, amely munka az izmok növekedésében is megnyilvánul a legjobb a kreatin.

Miért célszerű kreatint szedni?

Beveztésnek először az alapok. Az ATP – adenozin-trifoszfát – egy olyan vegyület, amely az energiát szolgáltatja az izmoknak. Az ATP egy adenozin-molekulából és a hozzá kapcsolódó három foszfátcsoportból épül fel. A legutolsó foszfátcsoport leválasztása során két foszfátcsoportot tartalmazó vegyület keletkezik, az adenozin-difoszfát (ADP). A foszfátcsoport lehasításakor igen nagy energia szabadul fel, amelyet a sejt kémiai folyamatainak sokasága képes felhasználni. Az ATP-nek az ADP-bôl való képzéséhez ugyanígy nagy energiabefektetés szükséges, amelyet a sejtekben a cukrok és egyéb tápanyagok lebontása, elsôsorban oxidációja biztosít. Mindez az ATP-képzôdési és -lebontási folyamat állandóan és nagy sebességgel folyik a szervezetünkben.
ATP állítja elő az összes testsajátos energiaforrást, mely mint tiszta üzemanyag a regenerációhoz és növekedéshez szükséges a szervezetben. Szerencsétlen módon az ATP tárolása az izomzatban korlátozott.
De van megoldás:
A kiegészítés célja az, hogy a test kreatinszintjének emelésével az ATP helyreálljon, ugyanis a szervezet kreatint használ fel az ATP-szintézis során. Az ATP pedig olyan vegyület, amely az energiát szolgáltatja az izmoknak. Ezért, ha kívülről kreatin jut a szervezetbe, több ATP-t tud az termelni, ami által lehetővé válik az izmok maximális teljesítményre ösztönzése, azaz növeli az izomsejtek térfogatát.
A kreatin a szervezetben is megtalálható, a test könnyen tudja hasznosítani. Fiatal szervezetben magasabb a kreatinszint, de ez a kor előrehaladtával csökkenni kezd.

Hogyan érdemes szedni?

A kreatint csak kúraszerűen érdemes használni! Ez annyit jelent, hogy 40-50 nap szedés után érdemes 2-3 hét szünetet tartani. Ilyenkor visszaálla a szervezet a normális kreatinszintre. Több éves kutatások NEM tudták igazolni a kreatin hosszantartó szedésének káros hatását.
A kreatin szedését két fázis határozza meg: 1. feltöltés, 2. szintentartás.
Feltöltés: Az első 5-7 napot nevezzük feltöltő időszaknak. Ebben az időszakban magasabb lesz a kreatinbevitel. Sokan sokféleképp számítják, én az alábbiakat alkalmazom feltöltésre. A testsúlyunk harmada grammban a napi adag feltöltéskor. Például egy 90 kg-os embernek 30 gramm/nap.
Szintentartás: Mivel a feltöltésen túl vagyunk, ezért a szintentartáshoz logikus, hogy kevesebb kreatinra lesz szükségünk. Ez pedig a feltöltési időszak felével egyenlő. A fenti példát nézve a 90 kg-os egyénnek 15 gramm/nap.

Pár tipp a szedéshez:

– éhgyomorra a legjobb (gyorsabban jut át a gyomron, annál hatékonyabb lesz a felszívódás)
– szénhirdáttal a legjobban hasznosul
– edzés utáni shake-be is mehet, a gyorsabb regenerálódás miatt
– izomsejtek azonban hatékonyabban építik be a fehérjéket a kreatinszedés alatt
– kávé, kóla és egyéb vízhajtó hatású készítmény nem ajánlott szedése alatt
– érdemes sósabban táplálkozni (Na+ ionok segítik a felszívódást)
– fokozza az izmok merevségét, ezért figyelni kell a nyújtó-lazító gyakorlatokra


2015.06.10

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone