Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Méretes izmok, nagyobb erő?

Méretes izmok, nagyobb erő, ha a kreatin edzés után jön?

Az egyik legnépszerűbb és szerencsére az egyik legtöbbet vizsgált kiegészítő a kreatin. Tudjuk, hogy az izomzatra, izomtömegre, testösszetételre, vagy éppen az erőre jótékony hatással lehet. Persze nem egyformán reagálunk rá, ami sokszor nem is másnak, mint egyszerűen annak köszönhető, hogy a nagyobb kreatin raktárakkal rendelkezőknek, így a sok húst fogyasztóknak nem feltétlenül jelent megdöbbentő hatást ez a kiegészítés. Merthogy a kreatin elsődleges forrása étrendi úton a húsok volnának.

A hatásosságot azonban más is befolyásolhatja, így például az időzítés. Az amino, fehérje, vagy szénhidrát-fehérje kiegészítésről is tudjuk, hogy az időzítésnek döntő fontossága lehet. A leggyakoribb időzítés itt az edzés utáni fogyasztás, amit a legtöbb megfigyelés alá is támaszt, és előnyben részesít például az este vagy reggel, vagy az edzés után késleltetve (2 h) fogyasztott kiegészítéshez képest. Hasonlóan kedvező hatása lehet az ilyen termékek edzés előtt és edzés utáni elosztásának és időzítésének.

De mi a helyzet a kreatinnal?

Amerikai kutatók úgy vélik, ők az elsők, akik az önálló kreatin kiegészítés időzítését vizsgálták - és fel is tudnak mutatni valamit. Megfigyeléseik szerint célszerűbb, a kreatint közvetlenül edzés után fogyasztani. A 19 rekreációs testépítővel végzett kutatás szerint az edzésadaptáció erősebben jelentkezett száraz izomtömeg és erő (egy ismétléses fekvenyomás) tekintetében azoknál, akik nem edzés előtt, hanem edzés után vették be a kreatin monohidrát kiegészítést.

Gyaníthatjuk, hogy a hatáseltérés valóban a kreatin időzítésnek köszönhető, hiszen a legtöbb egyéb tényező hasonló volt a két csoportban, így egyikük sem szedhetett más kiegészítőt, hasonlóan táplálkoztak és hasonló edzéstervet, edzésmódszert követtek. Hátrányt jelent azonban, hogy mindössze 19 emberen, és csak 4 héten át folyt a vizsgálat, és talán az is előnyösebb lett volna, ha a pihenőnapokon nem bízzák a kreatinkiegészítés módját a résztvevőkre, hanem hasonló eljárást írnak elő. Izgalmas lett volna továbbá a nap egyéb időszakára időzített kreatin kiegészítés vizsgálata is.

Akár meglepő is lehet...
Mindenesetre elképzelhető, hogy vastagabb izmokra, és a fekvenyomópadon több tárcsára számíthatunk, ha a kreatin monohidrát edzés után csúszik le. Az eredmény azért is lehet fontos, mert a kreatinkiegészítést elsősorban az ATP szintézis kreatinfoszfát raktárak segítségével történő optimálisabb regenrációja miatt tartották fontosnak, így nem feltétlenül gondolnánk arra, hogy az időzítésnek szerepe lehet, főként nem az edzés után...

Írta: Jose Antonio, Victoria Ciccone.

Forrás: Society of Sports Nutrition

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone