Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Legyőzhetetlen edzés fókusz

7 kulcs a mega-koncentrációhoz

 

 

Minden nap megfigyelhetem a venice-i Golds Gym-ben az eltérő mértékű elkötelezettséget és mentális belemerülést az emberek edzése során. Sokan a szocializálódás miatt vannak inkább lent: végeznek egy szettet és aztán hosszasan beszélgetnek még csak nem is edzés témákról az ismerősökkel. Vannak, akik "pletyka edzést" végeznek: az ő fókuszuk inkább másokon van, akik fölött ítélkeznek és kommentálják az ő edzésüket a saját, megvilágosodottnak tartott szemszögükből. Megint mások edzenének, de "fél seggel ülik csak meg a lovat", mert igen könnyen elterelődik a figyelmük, ha egy híresség, profi sportoló, vagy egy dekoltázs és tanga tűnik fel a környéken.

És aztán vannak azért komolyak is. Ők azok, akik — egyedül vagy egy elkötelezett partnerrel edzve — végig teljesen fókuszáltak maradnak a tréning minden egyes ismétlése során. Sokszor látod, hogy fülhallgatót viselnek, szemükben intenzív akarás és elkötelezettség tűnik fel. Nem beszélnek, csak néha dörrentenek oda egy "Még egy ismétlést!" parancsot a társuknak, hogy aztán később ők is visszakapják ezt.

Ezek az emberek távolinak, diszkonnektáltnak tűnnek mindenki és minden mástól. Az látszik, hogy az ő kis világukban csak az erőfeszítés, energia, erő és fenntartott emocionális szint az egyetlen olyan elemek, amelyek elismerést és megerősítést kapnak. És ezek az emberek azok, akik szinte kivétel nélkül a legnagyobbak, legerősebbek, legizmosabbak a teremben. Hmmm, talán a mentális fókusz foka direkt módon befolyásolja az izomfejlettség szintjét? Igen, ez bizony így van!

Teljes mértékben mobilizálni és megfelelő irányba áramoltatni a mentális energiáidat szó szerint kulcs faktor a maximális erőfeszítés, izomösszehúzódás és fenntartott magas intenzitás létrehozásában. Arnold is erre utalt, amikor arról mesélt, hogy miként tudta magát egyre magasabb és magasabb fájdalom küszöbökön átküzdeni. Tom Platz is erre utalt, amikor azt ecsetelte, hogy guggolás vagy lábnyújtás során "szétégette az inakat a csontig". És mostanában ezt érezte Victor Martinez is, akivel a 2007-es Arnold Classic győzelme előtt dolgoztam, amikor újra és újra leírta, hogy miként képes már egyre több energiát a dolgozó izomba irányítani. Elmondta, hogy a megerősített mentális fókusz, amit a hipnózis terápiánk során kapott kulcs faktor, sikert fokozó katalizátor volt számára.

Ha te edzőtermi "kaszinózó", celeb figyelő, vagy csajozó akarsz lenni, akkor ne olvasd tovább a cikket. Ha viszont érdekel, hogy miként kultiválhatod és alkalmazhatod a mentális fókuszt, ami felnagyítja az edzésteljesítményed és nagyobb növekedéshez, erőhöz segít, akkor kövesd az alábbi utasításokat!

A legyőzhetetlen edzés fókusz elemei
Először is egy kis képi példa: ha megfelelő stratégiai távolságban tartasz egy nagyító lencsét, akkor koncentrálhatod a nap erejét egy olyan "lézer fókuszba", ami képes lyukat égetni a fába is. De amint az optimális távolságot, pozíciót elveszted, az energia szétszóródik és megszűnik az "átégető erő".

A mentális képeid, szándékod, célod a nagyító, és az elméd ereje a nap. Érted? OK! Itt van hét technika, amelyeket alkalmazhatsz, hogy a mentális erődet lézerré fókuszálhasd.

1) Határozd el, hogy az edzőterem számodra munkahely. Az elsődleges (és remélhetőleg exkluzív) célod az, hogy a teremben edzést végezz — lendülettel, szenvedéllyel, elkötelezettséggel, amilyennel még soha nem tréningeztél korábban. Igen, ez a célod és mentális képed minden egyes edzésedről!

2) Határozd el, hogy amíg a teremben vagy, az edzéssel kapcsolatos erőfeszítések a legfontosabbak, legjelentőségteljesebbek számodra, kivétel nélkül. Semmi traccsolás a haverokkal. Nem állsz le edzéstippeket osztogatni, nem leszel senki "lifestyle" tanácsadója. Nem mások megfigyelésével töltöd az idődet. Ami leszel, az egy ismétlés és szett gép, amelyik szigorúan izom és erő megszerzésére fókuszál!

3) Tudd pontosan, hogy melyik testrészeidet fogod edzeni és hogyan... még mielőtt elindulsz a terembe. Aztán a bemelegítés után azonnal vesd bele magad teljes elmélyüléssel az előre elhatározott edzésbe.

4) Csúcsteljesítményű edzés memória megerősítés. Kb. egy órával az edzésre indulás előtt feküdj kényelmesen le a hátadra (csak ha otthon vagy) és csuk le a szemeidet, vegyél 3 mély levegőt. Most idézd vissza azt a legutolsó edzést — ami ismét következni fog aznap — amelyen korábban totálisan energizált, fókuszált és motivált voltál. Amint megvan a mentális kép, lépj bele ebbe a csúcsteljesítményű edzés memóriába, a saját testedbe, és képzeletben végezz el 2 szettet ebből az edzésből. Mélyen érezz át minden erőfeszítést, mindkét szett minden egyes ismétlésének legnagyobb összehúzódását. Minél inkább gyakorlod ezt, annál életszerűbb és határozottabb lesz az érzés, amely ehhez a vizualizációhoz kötődik.Amint elérted a maximális beleélést, határozz meg egy kulcsszót magadnak (erő, zóna, keménység, stb.) és mentálisan hangoztasd ezt a kulcsszót egymás után 3 alkalommal. Ez idegi kapcsolatot teremt a kulcsszó és a tudatalattid között, ami természetes módon generálja ugyanazokat a belső dinamikus folyamatokat, amelyek jelen voltak a korábbi csúcs-szuper edzésed során. Minden alkalommal, amikor ezt a 4. pontban leírt technikát alkalmazod, ugyanazt a kulcsszót használd, függetlenül attól, hogy melyik testrész edzését vizualizálod.

5) Mielőtt a tényleges edzéseden a szetteket elkezded, nagy érzelmi átéléssel mond ki magadban a kulcsszavadat kétszer, majd kezd meg a szériát. Ha azt érzed a szett során bármikor, hogy elvándorol a figyelmed, elveszted a fókuszod, akkor azonnal megint mond ki magadban kétszer a kulcsszót!

6) Minden egyes ismétlés pozitív és negatív szakasza során a teljes tudatodat a dolgozó izom érzésére koncentráld: az erőlködésére, összehúzódására, felmelegedésére, mely érzések a szett előrehaladtával folyamatosan fokozódnak. Szegezd a fókuszodat erre és csakis erre!

7) Elalvás előtti agy-izom kapcsolat megerősítés. Minden este mielőtt álomba sodródnál, azt akarom, hogy az aznap edzett izmokkal kommunikálj. A hátadon fekve, szemedet lecsukva mentálisan menj a megdolgozott izomba és "beszélj" vele. Igen, beszélj vele mint egy főnök, aki meg van elégedve, ahogy az alkalmazottja vért izzadt a "profit" érdekében. Érezd, ahogy energia áramlik az izomba, mentális tápanyag, határozott érzelmi erő, ahogy beszélsz hozzá. Ne habozz elmondani az izmoknak, hogy mit vársz tőlük; hogy miért tudod, hogy képesek nőni és javulni; hogy milyen teljesítményt vársz tőlük a legközelebbi edzésen. Mindezek után engedd meg nekik, hogy teljesen relaxáljanak, kikapcsoljanak és felkészüljenek a teljes regenerációra a minőségi alvás segítségével. Ekkor az elmédet is szabadjára engedheted és hagyhatod, hogy pihentető álomba zuhanj.

Ha az ismertetett hét pontot alkalmazod, akkor elkezdesz hihetetlen, lézer erejű mentális fókuszt kialakítani. Ne feledd, hogy a bajnok azért válik bajnokká, mert erőfeszítéseket tesz, hogy mentálisan erős és kemény maradjon, egyetlen célra rárögzítve a fókuszát addig, amíg nem győzedelmeskedik!

 

Írta: Peter Siegel

Forrás: bodybuilding.com

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone