Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár
Ön itt jár: > >

LEG DAY

Miért eddz lábra?

Aki nem edz lábra annak teste egyenlőtlenül fog fejlődni, ami egy szint fölött már komoly esztétikum-béli zavarokat okoz. Ezt tudjuk, hiszen biztos Te is találkoztál már olyan bicepszkirállyal, aki rendszeresen ellógja a lábnapokat és ettől bizony úgy néz ki mint egy rajzfilmfigura. Mostani cikkünkben inkább arról lesz szó, hogy az egységes izomzat okozta esztétikus megjelenés mellett miért hasznos még, ha rendszeresen edzel lábra is.

Erő és magasabb szintű atlétikai teljesítmények

Aki erős combbal és törzzsel rendelkezik annak egész teste erős lesz. Gondolj bele, hogy a legalapvetőbb lábgyakorlatok, mint a guggolás és a felhúzás annyira kemény testépítő gyakorlatok, hogy nem csak a combot edzik meg. Olyankor megfeszül minden izomrost, tehát így az egész tested erősebb lesz. Viszont ha kihagyod ezeket a gyakorlatokat, akkor csak a felsőtested erejét növeled. És hiába van sziklaszilárd erős felsőtested, ha az alsótested olyan gyenge, hogy egy kis lökéstől eldőlsz. Ráadásul a legtöbb sporthoz nagyobb szükség van az erős alsótestre (ugrás, futás, stabilitás miatt), ezért igazán atletikus csak jó combokat lehetsz.

Nagyobb izomtömeg

Kutatások kimutatták, hogy az olyan nagy erőkifejtést igénylő alapgyakorlatok, mint a már említett guggolás és felhúzás növelik az izomépítést elősegítő hormonokat, mint a növekedési hormon és a tesztoszteron. Hacsak nem injekciózod magad ezek szintetikus változataival, akkor nincs mese, rá kell szoknod a kemény lábedzésre, mert más gyakorlatok nem igénylik a test akkora erőkifejtését, hogy annak eredménye hormonálisan is jelentkezzen.

Szálkásabb, minőségibb izomzat

Egy lábnapon jóval több kalóriát égetsz el, mint bármelyik edzésnapon. Mindegy, hogy guggolásról, vagy egy kemény lábtoló gyakorlatról van szó rengeteg energiát éget a tested és a pulzusod is jócskán megemelkedik. Ehhez még hozzá jön az előző pontban említett magasabb hormontermelés, aminek szintén pozitív hatása van a száraz izomzatkialakításában.

Tökéletes fenék

Ha a lábad edzed a feneked is edzve lesz! Vannak célzottan a hátsó részre dolgozó gyakorlatok, azonban ezekkel nem építhető igazán jó fenék, inkább csak a formálásra jók. Ezért főként a guggolás, felhúzás, vagy a román felhúzás azok a gyakorlatok amikkel megalapozhatod fenékizmaid. Lányok edzésénél ez elengedhetetlen és nem is vita tárgya,  de a férfiak esetében sem előnyös ha lapos hátsó lötyög a nadrágban.

Mentális erő

A lábedzés kifejezetten kemény dolog. Olyankor az ember körül megszűnik a világ, majd megtanul csillagokat látni. Kemény dolog, amihez nem csak testileg, de mentálisan is erősnek kell lenni. A legkomolyabb testépítők rendszeresen meditálnak lábedzés előtt, de vannak olyanok aki már előző nap kezdik a ráhangolódást fejben. Ha rendszeresen lábazol nem csak izmos combokat, de mindent legyűrő akaratot is építesz magadnak.

Esztétikum és szimmetria

Végül jöjjön az, amire mindenki elsőként gondol. Egy szimmetrikus, szép testnek feltétele, hogy a felsőtest izomzata egységben legyen az alsó test izomzatával. Oké, nem mindig látszik és eltakarhatod az utcán, de mit teszel a strandon, öltözőben, vagy épp ha valakivel összebújsz? Ne azért eddz, amit a többség lát! Eddz azért, hogy a lehető legtöbbet hozd ki magadból és  esztétikus külsővel bizonyítsd, hogy belső értékeid is hibátlanok!

 

Írta: Chad Waterbury

Forrás: bodybuilding.com

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone