Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár
Ön itt jár: > >

LÁBMUNKA

Lee Priest LÁBMUNKA

 

Lábnyújtás:

Végrehajtás: Az a technika, hogy soha nem egyenesíted ki a lábadat, rendkívül fárasztó az izomzat számára, így elengedhetetlen az alapos bemelegítés. Legegyszerűbb módja, ha kis súlyokkal kezded a gyakorlatot, majd fokozatosan növeled a terhelést. A bemelegítés után legjobb meghatározott ütemben végezni, például minden ismétlésnél két másodperc a pozitív szakaszra, két másodperc a negatívra. Megemeled a súlyt, a combizmodat végig feszítve. Még egy kicsit ráfeszítek a gyakorlat csúcsán, amikor fent van a súly, kicsit megfeszítem az izmaimat, de magát a súlyt nem tartom meg, mindezek után pedig meghatározott idő alatt szépen leengedem a súlyt. A gyakorlat végén még mindig feszítem az izmaimat, méghozzá úgy, hogy több mint 90 fokos szögben tartom a súlyt.

A gyakorlatot úgy végzem, hogy folyamatosan dolgoztassam a combizmaimat. Az egyik sorozat követi a másikat. Néha egy-egy erőltetett vagy negatív sorozatot is beiktatok, hogy változatosabb legyen az edzés. Általában elmondható, hogy a sorozatokat ugyanolyan egyenletes sebességgel csinálom.

Soha nem számolom az ismétléseket, inkább arra figyelek, hogy mikor jelenik meg az izomláz első jele, akkor tudom, hogy elég, mert már nem is tudnák többet csinálni. A súlytól függően változhat az ismétlések száma, de soha nem kevesebb, mint 12 és nem több mint 15.

 

Láb tolás:

Végrehajtás: A cél az, hogy a combizmaid állandóan dolgozzanak az egész sorozat alatt, úgy, hogy te magad nem is pihensz a sorozatok között. A háttámlát függőlegesre kell állítani.

Állandó ütemben, lassan végzem a gyakorlatot. Kinyom a súly, és a térdeimet sohasem egyenesítem ki teljesen. Elengedem a combjaimat egy másodpercig, de ez persze igazából nem pihenő. Aztán szépen lassan leengedem a súlyokat. Akkor hagyd abba a mozdulatot, amikor a combizmod párhuzamos a lábtartóval- ez alá soha ne menj.

Minél lentebb engeded a súlyt, annál inkább a farizmodat és a lábbicepszedet fogod dolgoztatni a combizmaid helyett. Ha nagyon mélyre engeded, akkor az a veszély is fenn áll, hogy megsérülhetnek térded ínszalagjai.

 

Hack guggolás:

Végrehajtás: Ugyanúgy hajtom végre a gyakorlatot, mint a lábnyújtást, nem egyenesítem ki a lábamat a végén, és amikor leguggolok, csak addig, amíg a combom párhuzamos a padlóval. Körülbelül vállszélességű terpeszben állok, mert ha túl nagy a terpesz, akkor nem a megfelelő izmok fognak dolgozni. Hangsúlyoznom kell, hogy mindig feszülve legyenek a combizmaid. Végig vigyázok, hogy stabilan álljak. Látom, hogy néhányan túl mélyre guggolnak, és aztán mintegy visszapattanva állnak fel. Ezzel komoly sérüléseket okozhatnak a térd ínszalagjaiban és ízületeiben. 

Általában hat ismétlést csinálok, beleértve a bemelegítést. A cél a 12 ismétlés,csak úgy, mint a lábtolás esetén.

Lábhajlítás:

Végrehajtás: Ezen gyakorlat esetében nagyon könnyű lendületből dolgozni, így rendkívül fontos, hogy lassan végezzük a gyakorlatot, a pozitív és a negatív fázis is legalább három másodpercig tartson. Vigyázz, hogy végig feszüljön a lábbicepszed, és hogy ne tarts pihenőt. Amint behajlítod, a lábadat már kezdheted is leengedni.

Az energia szintemtől függően változtatom a súlyokat, az ismétlések és a sorozatok számát, általában ez az edzés utolsó gyakorlata.

Láb gyakorlatok:

Lábgép 4x12-15

Lábtoló 4x12

Guggológép 4x12

Lábhajlító 4xmax

Minden gyakorlat előtt két bemelegítő gyakorlatot csinálok.

 

Jó edzést mindenkinek!

Lee Priest

 

 

 

 

 

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone