Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Kell-e a bedurranás az izomnövekedéshez?

Kell-e a bedurranás az izomnövekedéshez?
 

Joe, érdekesnek találom, hogy az edzők sem tudnak megegyezni abban, hogy szükséges-e a bedurranás ahhoz, hogy izmot építsünk. Értem én, hogy nincsenek ebben a témában meghatározó tanulmányok, de szeretném tudni a te véleményedet. Szóval egyszer és mindenkorra: kell a jó bedurranás az izomépítéshez, vagy ez csak bodybuilding maszlag?

 

 

Első kézből a válaszom az lenne, hogy a bedurranás NEM SZÜKSÉGES az izomépítéshez. Én személyesen mindig akkor értem el a legnagyobb izomméretbeli és erőnövekedést, amikor nehéz súlyokkal alacsony ismétlésszámú szettekben edzettem a megfelelő pihenővel közöttük. Ez a fajta edzés pedig nem okoz nagy bedurranást — erős és méretes izmokat viszont igen.

Mindezt elmondva azt azért meg szeretném jegyezni, hogy szerintem az a képesség, hogy bedurranj egy edzésen, jó jelzője a tested izomépítő állapotának. Más szavakkal, ha a tréning során be tudsz durranni, akkor minden valószínűség szerint a szervezeted megfelelően hidratálva (folyadék ellátás), táplálva és így általánosságban véve anabolikus állapotban van. A bedurranáshoz az kell, hogy a tested képes legyen megfelelő mennyiségű vért a dolgozó izmokhoz áramoltatni, mely vér sok tápanyagot szállít és fokozza az aminosav felvételt az izomsejtekben. Ez az állapot jó táptalaja a növekedésnek.

Ezzel szemben voltál már úgy, hogy lementél a terembe és semmi pénzért nem tudtál egy jó bedurranást összehozni, bármit is csináltál? Bármikor, amikor így járok, a következő faktorok valamelyike van a háttérben:

  • Diétázok és nem ettem eleget
  • Beteg voltam, vagy ez volt az első edzésem betegség után
  • Nagyon stresszes napom volt
  • Nem aludtam jól a megelőző éjjelen

A legtöbben tudjuk, hogy el kell kerülni ezeket az eseteket, ha egészségesek akarunk maradni és izmot építeni. Nem meglepő módon ezek a katabolikus faktorok a bedurranást is nagyon megnehezítik az edzés során. Ezért mondom azt, hogy a jó bedurranás megléte, vagy hiánya jó jelzés abban a tekintetben, hogy milyen az izomépítő állapotod éppen.

Annak ellenére, hogy a pumpáltság jó indikátora az anabolikus állapotnak, az edzésnek nem a bedurranásra kell összpontosítania. Ha izmot akarsz építeni, akkor nehéz súlyokat kell emelned! Fókuszálj arra, hogy erősebbé válj a fő gyakorlatokban és azután pumpálgass a kiegészítő mozdulatok során. Egyszerűen mondva: az edzésen az első 1-2 gyakorlatban úgy edz mint egy erőemelő, azután pedig úgy fejezd be mint egy testépítő.

 

Írta: Joe DeFranco

Forrás: bodybuilding.com

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone