Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

IZOMTÖMEG BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK!

IZOMTÖMEG BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK

A bölcs táplálkozás hét alapelve, melyek segítségével fejlődsz és izmaid gyarapodnak

A testépítők táplálkozásával foglalkozó irányzatok és teóriák az éppen a legfrisebben  piacra dobott legmodernebb étrendkiegészítő vagy diéta őrület népszerűségével együtt tündökölnek. Majd halványulnak el. Mindig akad valami újdonság, valami más és izgalmas, amitől izmosabb és jobb leszel.

Nem becsülöm alá az izomtömegelés érdekében bevetett alternatív módszereket, de el kell mondanom, hogy sok sportoló az izomtömeg növelő csodamódszer kutatása közben megfeledkezik azokról a jól bevált stratégiákról, amelyek évtizedeken keresztül masszív izomtömeget eredményeztek.

Az alábbiakban azt a hét alapelvet mutatom be, melyek kiállták az idők próbáját, és követőiknek sikert hoztak:

#1. ALAPELV

A SZÜKSÉGESNÉL TÖBB KALÓRIÁT FOGYASSZ !

Az izomtömeg növelés érdekében fontos, hogy naponta több kalóriát fogyassz, mint amennyire a szervezetednek szüksége van. A cél érdekében fogyassz protein italt étrend kiegészítőként, főleg ha nincs időd nyugodtan elfogyasztani az ebédet, vagy bekapni néhány falatot délután. Azonban nem következik be izomgyarapodás, ha túl sok protein italt iszol, de nem fogyasztasz elegendő kalóriát szilárd  táplálék formájában.

#2. ALAPELV

 A SZÉNHIDRÁT ÉPÍTŐ KÖRNYEZETET TEREMT !

Hiába fogyasztasz naponta sok fehérjét, ez még önmagában nem elegendő a vaskos izmok felépítéséhez. Szénhidrátra van szükséged ahhoz, hogy anabolikus (növekedést fokozó) környezetet teremts az inzulin szint növelésével, hiszen az inzulin fokozza az izomtömeg gyarapodást és megakadályozza az izomszövetek lebontását. Naponta legalább 5g  szénhidrátot fogyassz testsúlykilogrammonként.

 #3. ALAPELV

 TÖBB SZÉNHIDRÁTOT FOGYASSZ, MINT FEHÉRJÉT!

Elnézést kérek azoktól a dietetikus orvosoktól, akik a szénhidrátot úgy kezelik, mint a pestist, de azt kell mondanom, hogy bármely izomtömeg növelő étrendnél igaz, hogy több szénhidrátot kell fogyasztani, mint fehérjét, legalább 5g szénhidrátot és 2g fehérjét testsúlykilónként. Aki nem fogadja meg ezt a bölcs tanácsot, és olyan étrenddel kísérletezik, amelynek fehérje tartalma magasabb, mint a szénhidráttartalma, ne csodálkozzon ha satnya marad.

#4. ALAPELV

A ZSÍR NEM FELTÉTLENÜL ROSSZ!

Az étkezési zsírnak meg van a maga szerepe az izomtömeg építő folyamatban, azonban az izomtömeg gyarapítása érdekében ne kísérletezz magas zsírtartalmú étrenddel a szénhidrát mennyiség rovására. Az étkezési zsír elősegíti bizonyos hormonok, pl. a tesztoszteron termelődését, és kisebb mértékben a növekedési hormoné. Az összes zsírt vörös hús, egész tojás, lazac és mogyoróvaj formájában fogyaszd.

#5. ALAPELV

NE VÁRD, HOGY AZ IZOMTÖMEG NÖVELÉS SORÁN SZÁLKÁS MARAD AZ IZOMZATOD !

Azok a testéíptők, akik azt remélik, hogy az izomzatuk szálkás maradhat az izomtömeg növelő szakaszban, meglepetésekkel kell, hogy számoljanak. Hiba, ha fukarkodnak a szénhidrát ill. kalóriabevitellel, és a fehérjefogyasztást állítják előtérbe. Gondolkozzunk reálisan. Izomtömeg növelésekor nem baj, ha az izmok nem élesen rajzolódnak ki. Ráérsz akkor szálkásítani az izmaidat, ha versenyre készülsz, vagy ha a tengerparton akarod elkápráztatni a nyaralókat.

#6. ALAPELV

ÁLLÍTSD BE A HELYES SZÉNHIDRÁT-FEHÉRJE ARÁNYT!

A fehérje bevitel legyen 2g testsúlykilónként, a szénhidrát mennyisége legyen 6g testsúlykilónként. Tartsd ezt az arányt két hétig; ha nem tapasztalsz változást a fizikumodban, növeld a szénhidrát mennyiségét 7 grammra. Naponta öt-hat étkezést iktass be, és az edzést követő étkezés tartalmazza a legnagyobb szénhidrát adagot.

#7. ALAPELV

 NE RETTEGJ A MÉRLEGTŐL!

Az izomtömeg növelés súlygyarapodással jár együtt. A növekedési időszakban 20-40 dkg súlygyarapodással számolhatsz hetente. Ha ennél kisebb mértékű a gyarapodás, akkor a 6. alapelvnél leírtakkal összhangban megfelelően állítsd be a szénhidrát-fehérje arányt. Ha a mérleg azt mutatja amit szeretnél, maradj a számodra ideális aránynál, amíg el nem éred a kívánt izomtömeget. Azután hátradőlhetsz és élvezheted egy kicsit a sikert, majd nekiláthatsz a szálkásításnak, megkoronázva erőfeszítéseidet.

Forrás: pump and flex 12.o

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone