Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Hogyan Maradhatsz Motivált az Edzőteremben?

Hogyan Maradhatsz Motivált az Edzőteremben?

Hogyan hajtod magad előre az edzőteremben, miután a kezdeti lelkesedés alábbhagyott? Had adjak néhány nagyon egyszerű tanácsot, amik segíthetnek motiválni magadat, hogy minden nap jól menjen az edzés.

Szembe kell nézni azzal, hogy legalább egyszer szinte mindenki belekezdett már egy fitness programba, hogy aztán kis idő múlva abbahagyja. Miért nem fejezzük be azt, amit elkezdtünk?

Lehet, hogy eleve esélytelenek vagyunk. Nagyon sok dolog van, ami elvonhatja a figyelmünket:  személyes vészhelyzetek, munkahelyi túlóra, beteg gyerekek, saját magunk is megbetegedhetünk, vakációra megyünk, sérülést szenvedünk, vagy csak egy jó film. Vannak olyan időszakok is, amikor egyszerűen nem érezzük jól magunkat, és inkább hátradőlnénk a fotelunkban és TV-t néznénk. Mennyivel egyszerűbb ez, nem?  

Szóval hogyan hajtod magad előre az edzőteremben, miután a kezdeti lelkesedés alábbhagyott? Had adjak néhány nagyon egyszerű tanácsot, amik segíthetnek motiválni magadat, hogy minden nap jól menjen az edzés.


Szerezz egy edzőpartnert

A legtöbbünknek mindent meg kell tennie azért, hogy becsületesen végigcsináljon egy edzésprogramot. Eddz egy rendszeres edzőpartnerrel, aki felhív telefonon, és leveszi a fejedet a telefonon keresztül, ha nem jelensz meg időben, az edzőteremben. Hátba vereget, ha egy tényleg nagyon nehéz emelést jól csinálsz meg.

Segít a nagy súlyoknál, hogy ne sérülj meg. De ami a legfontosabb, hogy együtt nevet veled és élvezetessé teszi az edzést.  


Állandóan variáld a gyakorlatokat

Ne essél abba a hibába, hogy állandóan ugyanazokat a gyakorlatokat végzed… el fogod unni magad.  Ha már rá sem tudsz gondolni egy újabb sorozat kétkezes súlyzóval végzett bicepszgyakorlatra, akkor válts egykezes súlyzóra, vagy kábeles bicepszezésre. És ha van egy olyan gyakorlat, amit abszolút ki nem állhatsz, akkor NE CSINÁLD! Találj egy másik gyakorlatot, ami ugyanazt az izomcsoportot dolgozza meg.


Amikor már tényleg ki vagy égve, vegyél vissza egy kicsit

Ha elérted azt a pontot, amikor már akkor is rosszul érzed magad mikor még csak az edzőterem felé tartasz, akkor vissza kell venned egy kicsit (azért, hogy hagyd abba teljesen az egészet). Esetleg csökkentsd egy időre az edzésnapok számát, akár heti egyre egy kis ideig. A legfontosabb dolog, hogy ne hagyd abba. Soha ne add fel.


Gondolkozz pozitívan

Mindig gondolj, pozitív dolgokra az edzőteremben, és főként az edzések vége felé. Mond azt magadnak, hogy élvezeted és veregesd hátba magad a jól végzett munkáért. A pozitív megerősítés egy nagyon hatásos technikája az ön-motiválásnak.  Ha az edzés végén negatív gondolatokkal vagy teli, mint „Örülök, hogy vége van már ennek a szörnyű megpróbáltatásnak", ezzel előkészíted magadat arra, hogy rettegjél, az edzőterembe való visszatéréstől.


Legyél egy kicsit narcisztikus

Teljesen rendben van, ha megnézed magad a tükörben, és jól érzed magad attól, hogy fejlődsz. Ha tetszik az, ahogyan kinézel, az inspirálni fog az edzések folytatására.


Hallgasd, a kedvenc zenédet miközben edzel

Lehet, hogy éppen csak egy jó kis gyors, motiváló zenére van szükséged ahhoz, az utolsó ismétlések is könnyebben menjenek, akár a kemény gyakorlatoknál is.  


Találj egy olyan kardio edzést, amit élvezel

Csinálhatsz 25 perces szökdeléseket hetente párszor, hogy fitt maradjál.  De élveznéd ezt? Ha szereted a lépcsőgépet vagy a szobabiciklit, akkor habozás nélkül használd azokat. Az edzőtermekben lévő kardio gépek egy idő után unalmassá válhatnak, mivel semmi mást nem csinálsz, mint bámulsz megad elé a falra, vagy a futógépen lévő mérőműszerre, vagy tévéképernyőre.  

Ezért amikor az utolsó porcikád sem kívánja már az edzőtermi kardiót, akkor válts kültéren, vagy a természetben végezhető kardióra.  Miért ne csinálnál valami olyat, amit élvezel is? Biciklizz, teniszezz, ússzál az óceánban, megy túrázni, kosárlabdázz, korcsolyázz, vagy evezzél. A lényeg, hogy találj olyan tevékenységet, amit élvezettel végzel rendszeresen.  


Ismerd fel a testedzés fontosságát

Mi a legfontosabb dolog azok közül, amivel rendelkezel? Egy kocsi? A házad? Nem, hanem az egészséged… valami, amit mindig garantáltnak veszünk.  Az egészséged fontosabb, mint bármekkora összeg, vagy bármilyen munka.  Valószínűleg heti 40 órát töltesz a munkáddal, nem tudnál szakítani pár órát az egészségedre is?


A testedzés nagymértékben javíthat az életeden

A rendszeres testedzés meghosszabbítja az életedet, és ami még fontosabb, javítja az életminőségedet, amíg életben vagy.  A legtöbb fitness magazinban találhatsz képet olyan idős emberről, aki módfelett fittnek tűnik.   Nem szeretnéd úgy érezni magad és úgy kinézni, amikor ennyi éves leszel?  Kivághatod, és inspirációt meríthetsz belőle, vagy megtarthatod az iskolai, egyetemi érmeidet, sport okleveleidet motivációs eszköznek.  

Keresd meg azt, ami a legjobban inspirál.  Sorold fel az előnyeit egy szokásos gyakorlatnak, és keresd meg, hogyan javíthatod vele az életedet.  Sorolj fel speciális mutatókat, mint "Le tudom sétálni a három háztömbnyi távolságot a szupermarketig öt perc alatt?", stb. Tekints úgy a testedzésre, mint ami meg tudja változtatni az adott állapotodat. És hidd el nekem, hogy a rendszeres testedzés nagymértékben tud javítani az életeden.  

 

Forrás: bodybuilding.com

Írta: Neesha Maria Bukht Choksy

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone