Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Ha nem megy az edzés

Ha nem megy az edzés.

Bizonyára veletek is előfordult már, hogy mire az edzőterembe értetek, egyszerűen nem volt semmi kedvetek edzeni. Ha mégsem fordult elő ilyen, akkor minden bizonnyal lesz rá példa a jövőben. Ha profi, haladó akár kezdő is vagy, bármikor rád törhet ez az érzés. Nem szokatlan, és rengeteg oka lehet: túledzettség, fáradtság, rosszkedv, kevés energia(étkezés hiánya miatt) és még sorolhatnám a sok-sok élethelyzetet, ami az edzés totális felsüléséhez vezethet. Lássuk tehát egyenként az okokat:

1. Túledzés

Ez az első, és egyben leggyakoribb ok, amiért valaki kedvetlen és fáradt a teremben. Szinte csak kezdők követik el ezt a baklövést. Nem hiába van megszabva az, hogy egy - másfél óránál többet nincs értelme edzeni, valamint négy alkalom a maximum egy héten.

Van aki ötször is lemegy, de ennek maximális pihenés, megtervezett étrend és tápkiegek mellett lehet csak kedvező hatása. Tehát maximum heti négy-öt edzés, izomcsoportokra felosztva. Ez a megoldás, hogy elkerüld a túledzettséget. 

 

2. Alváshiány

A második fontos tényező, hogy jól menjen ez edzés, a megfelelő kipihentség. Profi testépítők akár napi 12-13 órát alszanak és délután is pihennek. Természetesen ezt az átlag hétköznapi ember nem teheti meg, de a napi 8 óra kötelez, ha a testépítés mellett döntesz.

Ha napokon keresztül kevesebb mint 8 órát alszunk az csak káros lehet az edzés szempontjából. Ha tehetjük aludjunk mindig minimum 8 órát de még jobb ha 10 órán át húzzuk a lóbőrt. Ártani nem fog. Tehát összefoglalva, az alváshiány a második leggyakoribb probléma az edzés minőségét illetően.

 

3. Étkezés hiánya

Nem véletlen az, hogy számos komoly testépítő a délutáni edzésre esküszik. A délutáni súlyzós edzés azért sokkal kedvezőbb, mert a nap folyamán "fel tudunk tölteni" szénhidráttal illetve a megfelelő fehérjemennyiséggel. Ami, nem is kell mondjam mennyire fontos a testépítésben!

Ha nem eszünk eleget, akkor egyértelmű, hogy az edzőterembe érve éhesek, erőtlenek, rosszkedvűek (és még sorolhatnám a negatívumokat) vagyunk. Egyszóval mindig együnk edzés előtt. Persze nem közvetlenül előtte, kb. 1 - 1,5 órával edzés előtt optimális.

4. Rosszkedv és pocsék hangulat

Bár nagyon sokan, köztük jómagam, úgy vagyunk vele, hogy mikor belépünk a termembe, megszűnik minden probléma, elfelejtünk mindent. Csak a súlyok maradnak és a koncentráció. Sajnos azonban, ez nem mindenkinél és nem minden esetben van így.Van aki az edzőteremben is a problémáira gondol.

Ami természetesen ellehetetleníti az edzést, több okból is: negatív gondolatok, ami mindenképp rossz, olyan helyzetben, amikor ösztönözni kellene magunkat. Erre viszonylag egyszerű a megoldás: Mindenkinek vannak problémái.

Ha te magaddal viszed a problémákat az edzőterembe, akkor még egy problémád van, mégpedig az, hogy nem fogsz tudni edzeni. Attól, mert a problémáidra gondolsz edzés közben, az nem fogja megoldani a problémákat. Legyen az edzőterem az a hely, ahol ki tudsz verni mindent a fejedből!

Összegezve:

Ha a fent említett tanácsokat megfogadod, akkor van rá esélyed, hogy 90%-ban elkerüld azt, hogy kedvetlenül erőtlenül, bátortalanul vánszorogj be az edzőterembe. Ilyen edzéseknél, gyakorlatilag semmit sem tudsz elérni, semmit sem fejlődsz. Próbáld mindig a 100%-os formádat hozni a teremben. Minden a koncentráción múlik!

 

Írta: Matt Danielsson

Forrás: Bodybuilding.com 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone