Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Ha megállsz a fogyásban

Ha megállsz a fogyásban

 

A fogyókúrában elkerülhetetlen, hogy bizonyos időközönként a fogyás stagnál, de nem kell elkeseredni, mert pár egyszerű változtatással újra beindítható.


Először lássuk, mik lehetnek ennek az okai

Az emberi szervezet a túlélésre játszik, tehát ennek okaként energiatakarékosan funkcionáló ”szerkezet”. Ha többlet energiát viszünk be, ahelyett,hogy megszabadulna, a fölöslegtől inkább elraktározza azt az esetleges szűkösebb időkre. Logikusan jönne, ha ezt a túl sok energiát megvonnánk tőle akkor a felhalmozott raktárakat kellene felhasználni, azonban ez túlságosan egyszerű lenne. A biztonsági tartalékai teljes felhasználása helyett inkább lelassítja az anyagcserét ezzel kompenzálva a csökkentett energia bevitelt és ráadásul a zsírpárnák is megmaradnak a még szűkösebb időkre. Ennek fejében, ha a hiány áthalad egy bizonyos szinten, a kemény munkával megszerzett izomzatunkat is elveszíthetjük, mivel az izomból fog első sorban energiát elvenni, ezzel pedig az energiaigényt is csökkenti, ami még inkább lassítja az anyagcserénket.

Túl kevés kalória

Energiahiány hatására tehát szervezetünk anyagcserét lassít. Azonban ezt nem csak a bevitt tápanyagok mennyiségével érhetjük el, hanem a túl sok edzés hatására is kialakulhat. Érdemes a napunkhoz igazítani a táplálkozásunkat, hogy hétköznap van e vagy hétvége, edző vagy pihenő napunk. A napi energiahiány optimálisan 250-500 kalória között legyen.

A szervezet alkalmazkodik

Ahogy fentebb említettem ösztönösen túlélésre játszik testünk tehát képes adaptálódni a szűkös energia bevitelhez és egy adott mozgásformához is.
Ennek elkerülése végett folyamatosan aktívan kell tartanunk. Az alkalmazott energiahiánnyal optimális keretek között játszhatunk, együnk egyik nap többet, másnap kevesebbet, vagy variáljunk a menünkön. Az edzések során pedig folyamatosan fejlődni kell és új kihívások elé állítanunk magunkat.

Lecsökkent izomzat

Mivel a fogyókúra alatt elkerülhetetlen az izomveszteség próbáljuk meg ezt minimálisra csökkenteni. Minél drasztikusabb egy diéta annál nagyobb izomveszteséggel jár, ami pedig anyagcsere lassulást von maga után. Próbáljunk fehérjében, vitaminokban és ásványokban gazdagon táplálkozni és olyan mozgásformát választani, mely a gyors zsírégetés mellett izomzatot is fejleszt!

 

Írta: Chad Waterbury

Forrás: bodybuilding.com

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone