Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Fekvenyomás rúddal és kézisúlyzókkal

A két változat értékelése EMG analízis alapján
 

Ha kisebbségben is vannak, de azért megtalálhatók az edzőtermekben azok a sportolók, akik elsősorban kézisúlyzókkal nyomnak fekve, de a legtöbben úgy tartják, hogy ennek a mozdulatnak a leghatásosabb formája a mell stimulálására a rúddal végzett gyakorlat (valószínűleg azért gondolják ezt, mert nagyobb súlyt lehet alkalmazni).

Az izmok aktivitását egészen konkrét, tudományos módon az EMG, elektromiográfiás módszerrel lehet megállapítani, amely rögzíti az izomrostok elektromos aktivitását (Azért a technika nem halálpontos - a szerk.) Az itt bemutatandó kísérlet során 10 jó edzettséggel rendelkező sportolót vontak be egy EMG vizsgálatba, amely során a mell felső és alsó régióját is górcső alá vették, valamint az elülső delta területét is. Az alanyok a rudas és a kézisúlyzós gyakorlatot is az 1-ismétléses maximum súlyuk 75%-ával teljesítették 4 ismétlés erejéig.

 

Az eredmény
A kutatók azt találták, hogy a rudas fekvenyomás jobban munkába vonta a mell felső részét és az elülső vállat, míg a kézisúlyzós nyomás a mell alsó régióját dolgozta meg jobban.

 

Elemzés
Amikor a rúddal végzett fekvenyomás során széles, rögzített fogással megragadod a súlyzót, akkor a mozdulat felső pontján a kezeidet nem tudod egymáshoz közelíteni. Ez a tény az, aminek az eredményeként az említett izom területek kerülnek jobban stimulálásra.

A kézisúlyzók esetében viszont bizonyos mértékben megvalósítható az addukció, vagyis a karok összetolása, ami az alsó mell szegmenst gyötri meg kiemeltebben.

Ha eddig vegyesen alkalmaztad a kétfajta nyomást, akkor továbbra is maradj meg ennél a szokásodnál. A két verzió kombinálása elősegíti a komplett mell és váll fejlődést, így a legkiegyensúlyozottabb mellizomzatra tehetsz szert.

Ha azonban tipikusan csak az egyik nyomás fajta felé tendálsz, akkor érdemes a másikat is beillesztened a programodba ezentúl. Hétről-hétre variáld a fekvenyomáshoz használt súlyzókat és szögeket.

Írta: David Sandler

Forrás: bodybuilding.com

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone