Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Fehérje bevitel

ALAKÍTSD FEHÉRJE BEVITELED A FIZIKAI AKTIVITÁSOD TÜKRÉBEN!

Az intenzív fizikai megterhelések, így a sporttevékenység hatása a fehérje-szükségletre a sporttáplálkozás egy olyan területe, melyen még nem hallhatunk egyöntetű szakmai konszenzusról. Még napjainkban is számos egészségügyi „szakember" azt a dogmává merevedett álláspontot vallja, mely szerint a sportoló egyének fehérjeigénye nem magasabb, mint kevésbé aktív társaiké. Ellenére mindezt annak, hogy mára már kutatások százai bizonyították ennek ellenkezőjét. A Nemzetközi Sporttáplálkozási Szövetség (ISSN) a szükséges szakmai konszenzus erősítésére hét pontban foglalta össze a sportolók fehérje-szükségletével illetve optimális bevitelével kapcsolatos álláspontját.

1. Jelentős számú kutatás támasztja alá, hogy a rendszeres sporttevékenység növeli a fehérje szükségletet.

2. Az 1,4-2 gramm/testsúlykilogramm/nap mennyiségű fehérje fogyasztása nem csupán biztonságos, de képes lehet fokozni a szervezet edzésekhez történő adaptációját.

3. A fehérjebevitel ilyen szintre emelése egészséges egyének esetén, kiegyensúlyozott diéta mellett nem befolyásolja negatívan a vese működést és a csontanyagcserét.

4. Amennyiben lehetséges ezen emelt szint bevitele a változatos és rendszeres étkezés mellett táplálék-kiegészítők alkalmazásával történjen.

5. A különböző típusú és minőségű fehérjék különböző biológiai aktivitással rendelkeznek. Minél magasabb biológiai értékkel bíró fehérjeforrásokat fogyasztunk, annál hatékonyabban támogatjuk fejlődésünket, regenerálódásunkat, edzéseinkhez történő adaptációnkat.

6. Az adott fehérje-mennyiség rendszeres időközönkénti bevitele kiegyensúlyozott aminosav szintet biztosít, mely lényeges befolyásoló eleme edzéseink hatékonyságának, regenerációnknak, immunitásunknak, izomnövekedésünknek.

7. Bizonyos körülmények közt speciális aminosav készítmények fogyasztásával fokozhatjuk teljesítményünket, így az elágazó láncú aminosavakkal (BCAA) történő kiegészítés, mind edzés teljesítményünk növelése mind regenerálódásunk gyorsítása kapcsán hathatós segítség lehet, intenzív edzések időszakában.

 

FORRÁS:

Bill Campbell et al.: International Society of Sports Nutrition position stand: protein and exercise. Journal Int Soc Sports Nutr. 26-09-07; 4: 8; doi: 10.1186/1550-2783-4-8.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone