Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Étkezés az iskolában?

Étkezés az iskolában?

Rengeteg kérdést kapunk azzal kapcsolatban, hogy hogyan kell megoldani az iskolai étkezést. Mit lehet enni, hogyan lehet csalni abban, hogy valami hasznos legyen, de mégsem a klasszikus: kisdobozban csirke rizs, mert az ugye nem mindenkinek jön be. Már elöljáróban elmondom, hogy ez a legjobb megoldás. De megvizsgáljuk a témát közelebbről is, és más lehetőségeket is megismertetünk veletek. Az első, és egyben leglogikusabb megoldás az iskolai étkezésre a csirkemell rizs, esetleg egy kis brokkoli, egy jó nagy műanyag dobozban összekeverve, és egy nagy kanállal mellé, hogy be lehessen lapátolni. Az igazi testépítők így csinálják, ehhez kétség nem fér. Nem érdekli őket, ki mit gondol. És valljuk meg, nem is teszik rosszul. Van aki munkahelyen is ugyanezt alkalmazza.

Ha valakit zavar, hogy mit eszel, az az ő baja nem pedig a tiéd. Véleményem szerint semmi gond nincs azzal, hogy valaki dobozban visz kaját és onnan eszi meg. Sőt, nekünk ez alap dolog, munkahelyen vagy iskolában. Persze talán elsőre furcsán néznek ránk, esetleg megjegyzéseket is kapunk, de egy idő után mindenki hozzászokik. Vannak persze, akik úgy gondolják, valamilyen oknál fogva ezt nem tehetik meg.Talán igazuk van. Nekik szeretnénk pár tanácsot adni, mit lehet csinálni a suliban öt-hat órán keresztül. Ezt az időtartamot általánosan ki lehet hozni egyetlen, komolyabb étkezésből. 

De ha nem csirke rizs, akkor mi?

Szendvics. A testépítők szemében ez szemét. De álljunk meg és gondolkodjunk el egy pillanatra: A szendvics lehet jó, a kulcs az összetételben van. Lehet egy szendvicset minőségi tápanyagokból is elkészíteni. Például vegyünk egy nagy szelet teljes kiőrlésű kenyeret vagy zsömlét, tegyünk rá két nagy szelet zsírszegény sajtdarabot, közzé lökünk egy jó nagy szelet csirkemellet, egy kis ketchup-ot vagy omega 3-at tartalmazó majonézt, esetleg mindkettőt, és már van is egy elfogadható minőségű kajánk, ráadásul senki nem néz ki ha ezt eszitek a suliban. Ráadásul az íze is elég jó. Mehet mellé még egy saláta, és máris tökéletes.

Ha olyan helyzetben vagyunk, hogy valamilyen oknál fogva nem tudtunk kaját készíteni, akkor egy lehetőség a protein szelet. Ezt nem javasolnám állandó használatra, de szükség esetén mindenképp jobb mint a semmi. Az sem rossz ha tartunk magunknál valamilyen zacskós glutamint, mert bármikor előfordulhat, hogy ki kell hagynunk egy étkezést, vagy iskolai elfoglaltság miatt, vagy más fontos elintéznivaló van soron. Ilyenkor, egy glutamin sokat tud segíteni, de ez sem állandó megoldás, mindössze egy kényszerhelyzetben való, relatív okos megoldás.

Összességében elmondható tehát, hogy az iskolában is, a lehető legjobb a csirke rizs, mások megítélésétől függetlenül is. De nem kell elítélni rögtön, azokat sem, akik szendvicset esznek, mert nem csak szalámis szendvics van a világon. Mint bármit, ezt is meg lehet oldani, mindössze egy kis időt kell rá szánni. Ha ez megvan akkor már nem eldöntendő kérdés az, hogyan kell megoldani a kajálást a suliban.

 

Írta: Matt Danielsson

Forrás: Bodybuilding.com 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone