Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Egyél-e edzés előtt vagy nem?

Egyél-e edzés előtt vagy nem?

Ez a téma mindig vita tárgyát képezi. Egyél e edzés előtt valamit, és ha igen mit? Talán egy új klinikai teszt tanulmány kicsit jobban megvilágítja ezt a témát.Sajnos az a helyzet, hogy több vizsgálat azt igazolja, hogy az éhgyomorra történő edzés attól is megóv, hogy elhízz, és a tested inzulin érzékenységét is karbantartja. Én ezen finomítanék egy kicsit – mit ehetsz edzés előtt?Férfiként nagy energiádba telhet üres gyomorral edzened, pedig ennek több előnye is van akkor, ha fogyni szeretnél.

Belgiumi kutatók 27 egészséges, fiatal férfit vettek, akiket sok cukorral és zsírral tömtek, egy borzalmas étrend szerint. Azért volt szükséges ez az étkezési mód, hogy garantált legyen a súlynövekedés, és az inzulin érzékenységük csökkenése.

Mi az az inzulin érzékenység és miért fontos vele foglalkoznod? 

Az inzulin érzékenység jó, és fontos dolog a szervezetedben. Azt jelenti, hogy a sejtjeid jól reagálnak az inzulinra, amely tehát kitűnő munkát végezhet a testedben.

– az inzulin eltávolíthatja a túl sok cukrot a véredből, és bejuttathatja a sejtjeidbe,

– ott ezek a szénhidrátok már fel tudnak használódni energiaként, és nem a hasadon kötnek majd ki zsírsavakká alakulva.

Mi történik akkor ha a szervezeted inzulin rezisztenssé válik?

Ha valaki már rezisztens az inzulinra, akkor az ő szervezetében ez a rendszer már rosszul működik. Az ő testében magas a vércukorszint, magas az inzulinszint, és ez anyagcsere betegségekhez vezet, és cukorbetegséghez. A legtöbb cukorbeteg, inzulin rezisztens is, és a legtöbb inzulin rezisztens ember, túlsúlyos is, mivel az inzulin a vérében leállította a zsírégető folyamatokat!

Visszatérve a belga teszt vizsgálatra, a férfiakat három csoportra választották a kutatók:

– az első csoport nem sportolt semmit, csak a magas szénhidrát és zsírtartalmú étrendet folytatta (ez a kontrol csoport.

– a második csoport edzett, de reggeli után

– a harmadik csoport edzett, de reggeli előtt
(a harmadik és második csoport teljesen ugyanazt az edzésmódszert követte)

Az eredmények meglepőek, és drámaiak voltak.
– A kontrol csoport, tehát az első csoport sokat hízott, és az inzulin érzékenységük zuhanásba kezdett.

– A második csoport, akik étkezés után sportoltak szintén híztak, de közel sem annyit, mint az első csoport. Az inzulin érzékenységük nekik is romlott, de nem olyan mértékben, mint az első csoport esetében.

– A harmadik csoport, akik éhgyomorra edzettek, teljesen más sztory. Ők annak ellenére, hogy nem diétáztak, hanem sok szénhidrátot és zsírt fogyasztottak, nem híztak semmit. Sőt, az itt szereplő férfiak inzulin érzékenysége sem romlott, és hiába a helytelen étkezési módszer, nem zuhant az érzékenységük.

“Ez az első tanulmány, amely megmutatta, hogy böjttel kiegészített edzés (üres gyomorral) sokkal potensebb.” írták a szerzők.

A hagyományos bölcseletek, ezzel teljesen szemben állnak. A szokványos az, hogy enned kell edzés előtt, hiszen energiára lesz szükséged, és főképpen szénhidrátokra.

Ez nem feltétlenül igaz, és a hagyományos hiedelemmel le kell számolnod.

Érdekes lehet ezzel kapcsolatban, hogy az olyan testépítő mekka, mint a Gold’s Gym vagy a World Gym Venice-ben, Kaliforniában, amely legendáknak adott otthont, eltért az edzés előtti szénhidrát fogyasztástól. Azok a testépítő legendák, például Arnold Schwarzenneger, Lou Ferrigno és Franco Columbo, akik itt edzettek, mind éhgyomorra tették ezt. Ezek a sportolók a táplálkozási módszerek csúcsai, és bár Te nem akarsz testépítő lenni, az étkezési módszerek tökéletességet követeltek, hiszen ezzel tudták befolyásolni a testük külalakját.

Ők úgy hitték, hogy az éhgyomorra történő edzés mobilizálja a meglévő zsírraktáraid, és ehhez nem szabad edzés előtt egy rakat szénhidrátot elfogyasztanod.

Tehát egyél e edzés előtt vagy nem?

– Ha fogyni szeretnél, és NEM a már meglévő izomzatodból, akkor bcaa aminosavakon kívül mást nem kell fogyasztanod edzés előtt. Bcaa-kkal viszont végig is tudod csinálni az edzést, még reggeli nélkül is, és túl is adagolhatod őket, hiszen nem hizlalnak.

– Ha izomzatot is növelnél, tehát erősítesz, akkor nem feltétlen kell kihagynod a reggelit, de a tömegnövelésed is kontrollált étkezéssel történik, azaz figyelned kell a szénhidrát beviteledre.

Miért pont bcaa aminosavak edzés előtt és közben?

Férfi vagy. Éhes vagy reggel, így éhgyomorra edzeni? Hááát nem fűlik a fogad hozzá. A fenti tanulmányból azonban láthatod, hogy nagyon gyorsan fog változni a tested, ha edzés előtt csak bcaa aminosavakat és esetleg glutamint használsz.
A fehérjeturmix nem megfelelő választás ebben az esetben. (azt hagyd az edzésed utánra)

Ha ezeket a bcaa aminosavakat és a glutamint szabad formában egy táplálék kiegészítővel veszed be, tehát kötetlen állapotukban, akkor az előnyeiket azonnali, és rendkívüli módon felerősített formában élvezheti a tested!

– edzés közben sokkal később fáradsz el, pedig nem is vittél be gyakorlatilag plusz kalóriákat
– az izmaid biztonságban lesznek, ha bcaa aminosavakat alkalmazol, miközben diétázol
– az egyik legerősebb védelmező mechanizmusra képesek a szervezetedben
– a bcaa aminosavak zsírégető tulajdonságokkal is rendelkeznek. A fentiekből is ez következik: kevésbé vagy éhes, ám többet tudsz edzeni
– az étvágyadat elnyomják, ugyanis a vércukorszinted is stabilizálják. Ha tegnap habzsi-dőzsi napot tartottál, és ma reggel szenvedsz a vércukorszinted hullámvasútja miatt, használd a bcaa-kat! Kevésbé lesz kínzó az állapotod.
– ez az aminosav kettős enyhíti az éhségedet, megakadályozza az extrém diéta melletti izomleépülést és az agyműködésed is segítik.
 

2015.06.01

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone