Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Egy kötelező kiegészítő

Egy kötelező kiegészítő

A glutamin szigorúan véve nem tekinthető esszenciális aminosavnak, hiszen a szervezetünk szintetizálni képes azt, azonban bizonyos körülmények közt, így elsősorban fokozott fizikai és/vagy emocionális megterhelés mellett pótlása elsőrangú kérdéssé válik, és manapság ki ne élné mindennapjait fokozott fizikai és/vagy szellemi, érzelmi terhelés közepette. 

A fokozott terhelések okozta stresszhelyzetekben legyen szó akár edzésről, megterhelő munkáról, akut egészségügyi problémákról a vérplazma és az izomszövet glutamin szintje lezuhan, és órákon keresztül alacsony marad. A glutamin-szint ilyetén csökkenése pedig kompenzáció hiányában nem csupán blokkolja az anabolikus (izomépítő) folyamatokat, és fokozza az izomszövet lebomlást, de többek között rontja az immunitást, az emésztőrendszer egészségét. De nézzük mindezt részletesebben!


A GLUTAMIN KIEGÉSZÍTŐ FOGYASZTÁSA JAVÍTJA A TELJESÍTMÉNYT, CSÖKKENTI AZ IZOMLEBOMLÁST ÉS TÁMOGATJA AZ IZOMÉPÍTÉST

A glutamin az izomzat aminosav állományának mintegy 61%-át adja, így kiemelt jelentőségű minden olyan sporttevékenység vonatkozásában, ahol az izomzat ereje, teljesítménye és persze mérete jelentőséggel bír. Mint lehetséges szénlánc donor részt vesz az energiatermelés folyamatában. Glikogénspóroló hatású, segíti a vércukorszint optimalizálását, ráadásul sem edzés közben, sem edzés után nem elhanyagolható, hogy önmagában is segíti a glikogén-raktárak feltöltését. Ennek különösen a szénhidrát megszorított diéták esetén van jelentősége. A kapcsolódó adatok szerint edzés után fogyasztva 8 gramm glutamin hasonlóan hatékonynak bizonyult a glikogén raktárak feltöltésében, mint 61 gramm szénhidrát!

Direkt módon gátolja a glukokortikoidok okozta miosztatin (az izomnövekedést negatívan szabályozó gén) kibocsátást és izomsorvadást. Fizikai megterhelések alatt csökkenti az elágazó szénláncú aminosavak (BCAA) oxidációt, segíti mind a szöveti, mind a plazma BCAA szint fenntartását, így segít meggátolni az izomszövet ezen okból történő lebomlását.

A glutamin már kis mennyiségben is fokozza az izomépítés és zsírvesztés szabályozásában részt vevő egyik legfontosabb hormonunk, a növekedési hormon elválasztását, így segíti az izomépítést és a zsírbontást. Az American Journal of Clinical Nutrition című szaklapban megjelent kutatás adatai szerint csupán 2 gramm L-glutamin elfogyasztása 90 perc elteltével jelentős emelkedést okozott a plazma növekedési hormon szintben.


A GLUTAMIN KIEGÉSZÍTŐ FOGYASZTÁSA ERŐSÍTI AZ IMMUNRENDSZERT ÉS JAVÍTJA AZ EMÉSZTŐRENDSZER EGÉSZSÉGÉT

A glutamin kiemelt szerepet tölt be a szervezet védekező rendszerének, immunitásának biztosításában, az edzésterhelés okozta immunitás csökkenés ellensúlyozásában, a "túledzés" megelőzésében. Számos immunsejt, mint a limfociták és a macrofágok legalább akkora mértékben használnak glutamint energia igényük fedezésére, mint glukózt. A glutamin emellett részt vesz a glutation (GSH) szintézisben, mely szervezetünk egyik legjelentősebb antioxidánsa.

A glutamin az egészséges bélflóra egyik kulcs eleme. Az enterociták (a vékonybél epithel sejtjei) elsődlegesen glutamin használnak energia igényük fedezésére. A glutamin nem elégséges bevitele csökkenti e sejtek integritását, emésztőrendszerünk egészségét, védekező képességét.


A GLUTAMIN KIEGÉSZÍTŐ FOGYASZTÁSA TÁMOGATJA A SAV-BÁZIS EGYENSÚLYT

A kiegészítő formában fogyasztott glutamin képes lehet növelni a puffer-bázist, azaz segíti a szervezet sav-bázis egyensúlyának helyreállítását és fenntartását. Jól mutatja a glutamin szerepét, hogy acidózisban (a vérplazma pH-jának savas irányú elmozdulása) a bélből történő glutamin felvétel jelentős mértékben megnövekszik. Az American Journal of Clinical Nutrition című szaklapban megjelent kutatás adatai szerint csupán 2 gramm L-glutamin elfogyasztása jelentős mértékben fokozta a plazma bikarbonát szintet, a szervezet pH szintjének optimalizálását támogató, bázikus tartalékait.


A GLUTAMIN KIEGÉSZÍTŐ FOGYASZTÁSA FOKOZZA AZ ENERGIAFELHASZNÁLÁST, ÍGY SEGÍTHETI A ZSÍRVESZTÉST

A glutamin nem csupán az izomépítésben és a katabolikus folyamatok blokkolásában segíthet, de a zsírvesztést is képes lehet hatékonyan segíteni. Egy kapcsolódó vizsgálat eredményei szerint a glutamin kiegészítés egy vegyes étkezés mellett, mintegy 49%-kal fokozta az étkezés utáni energia felhasználást a teljes étkezés utáni szakaszban! A szénhidrát felhasználás 38%-kal magasabb volt az étkezést követő 3 órában, míg 71%-kal alacsonyabb az étkezést követő 3. és 6. óra között, mint a kontroll csoportban. Miközben ezen késői szakaszban jelentős mértékben emelkedett zsírsav oxidáció volt mérhető a kontroll csoporthoz képest!

Mindazoknak, aki eddig nem fogyasztottak kiegészítő glutamint, de a fentiek nyomán elgondolkodtak rajta, mindazoknak, akik rendszeresen fogyasztanak glutamin kiegészítőt, szeretnénk segíteni egy jó glutamin formula beszerzésében! Katt ide!

Forrás: bodybuilding.com

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone