Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Edzéshibák..

Edzéshibák, ami miatt az edzésed szinte semmit se fog érni!

Rengeteg hibát el lehet követni, ami miatt az edzésed szinte semmit se fog érni. Ezekről tárgyalunk most.Kezdjünk egy alapvető dologgal: gondolatban való felkészülés. A rutin, lemegyek edzeni, mert hétfő van és mellezek egyet. Ezt nem lehet így csinálni, vagyis normálisan. Ha elhatároztad, hogy edzel, akkor fejben is ott kell lenned. Felejtsd el a napi gondokat, problémákat. Nagyon fontos, hogy a gondolataid a helyén legyenek: Mit csinálsz ma, mennyi súllyal, van-e segítséged… sorolhatnám még.

Az előzőből következik egyből a következő hiba lehetőség: edzésterv hiánya! Gondolj bele, lemész a konditerembe van egy csomó gép/súly, azt tudod ugyan, hogy lábazol, de milyen gyakorlatokat csinálsz? Guggolás, kitörés, lábtológépes gyakorlat… Smith kereten guggolsz vagy szabadsúllyal? Kissúllyal vagy naggyal? Ugye érted!!? Ezt nem lehet így. Tudod mit akarsz (tömegelni/erőt növelni/fogyni…). Akkor ahhoz tudnod kell milyen gyakorlatokat alkalmazz. Ehhez pedig ez a blog is segítséget nyújt!

Trécselés. Moziba filmet nézni megy az ember, a boltba bevásárolni, a konditerembe meg EDZENI! Mire emlékszel az edzésből? A Pistinek új csaja van, meg Béla vett egy új Fordot… Régen rossz. Mennyi súllyal csináltad a tárogatást? Mennyit pihentél a gyakorlatok között? Ne beszélgetni járj le, attól nem fejlődsz, de másokat zavarsz!

Nem megfelelő súly. Gyakori hiba ez is. A nagy súly azért hiba, mert balesetveszélyes, nem bírod vele szabályosan végrehajtani a gyakorlatot sem. A túl kicsi súly… nem fogsz fejlődni. Ha mér jársz egy ideje, akkor már ismered magad, tehát ismerned kell a súlyok nagyságát is, amivel dolgoznod kellene. Ha kezdő vagy, akkor kérj segítséget mindenképp vagy a teremedzőtől vagy egy személyi edzőtől.

Gyakorlat ismeretének hiánya. Láttad már, hogy valaki csinálta a teremben, de nem sajátítottad el még. Inkább kérj segítséget, mint hogy  sérülést okozz magadnak esetleg másoknak (elejted a súlyt például).

Szorosan az előzőhöz kapcsolódik a következő: ideg-izom kapcsolat. Kezdőként ezt biztos nehéz összehozni, nem baj, tanulj! Középhaladóként viszont kötelező a kapcsolatra koncentrálni. Hidd el, amint megtanulod, érezni fogod a változást! Zárj ki mindent, az otthoni-, munkahelyi dolgokat, a teremben lévő embereket… A súly és Te vagy meg a kontrakció(izomösszehúzódás). Koncentráltan, nem dobálva/lóbálva a súlyokat!

Egész évben ugyanaz az edzésterved. Az egyik lagnagyobb hiba. Gondolj bele: ugyanazt csinálod => ugyanolyan maradsz. 5-6 hetente érdemes változtatni az edzésterved.  Minden “irányból” meg kell dolgoztasd izmaid. Nem szabad kímélni.

Dinamika, kényelem. Megcsinálod a gyakorlatokat, de se aznap se másnap semmi extra hatást nem érzel. Kényelmes volt az edzésed, esetleg nem volt meg a dinamika benne. Az edzés nem a kényelemről szól, ugye ismerős a mondás: “NO PAIN NO GAIN” (Nincs fájdalom, nincs fejlődés/növekedés).

Bemelegítés hiánya. Ez talán ebben a cikkben a hiba, lehet ezzel kellett volna kezdenem. A be nem melegített izmok, inak a lehető legsérülékenyebbek. Nagyon fontos a bemelegítés!

Nyújtás hiánya. Izmokat nyújtani kell, ez segít abban, hogy szép formásak legyenek. El lehet kerülni a görcsöket is. Olyan ez mint amikor befejezed a tervezett futást a futópadon. Nem szállsz le egyből – legalábbis remélem -, megteszed még azt 1-2 perc levezető sétát, hisz nem véletlenül van ez a funkció sem. És utána természetesen nyújtasz egyet!

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone