Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Edzés a maximális izomtömegért

Edzés a maximális izomtömegért


 

1) Poliquin hangsúlyozta a BCAA aminosavak fontosságát mint a #1 kiegészítő, ha a célod a maximális izomtömeg. Az edzés során lebontjuk az izomszövetet, egész pontosan a BCAA aminosavak "fogynak el" az izomszövetből, így nincs igaza azoknak, aki azt állítják, hogy ha fehérjét elegendő mennyiségben eszel, akkor nincs szükség további BCAA bevitelre!

Tudom, hogy sokaknak nem fog tetszeni ez az állítás és csak azt látják benne, hogy "drága kiegészítőket" próbálunk rányomni az emberekre, de a saját tapasztalatom is az sok száz mindenféle korú és izomzatú klienssel, hogy a BCAA szükségessége valós. Az edzés alatti teljesítmény és az utána végbemenő regeneráció sebessége érezhetően felfokozódik a komoly edzés körüli BCAA kiegészítés hatására. Ezeket az aminosavakat a 90-es évek óta használom a saját edzésemben is és — az omega-3 halolaj mellett — a pénzedért legtöbbet hozó termékként értékelem, ha a célod a maximális izomtömeg!

 

2) Mit jelent a komoly BCAA bevitel? 40 grammot egy 90 kilós férfinak!

Ez valóban nagyon sok. Én szinte "infúzióban" nyomom a BCAA-t edzés alatt és igazán érzem a különbséget, amikor valami katasztrófa folyamán kifogyok belőle és nem használom!

3) A BCAA-k növelik mind az inzulin, mind a növekedési hormon szintjét.

Gondolj ebbe bele! Megállítják, csökkenti a leépülést (katabolizmust).

 

4) Vigyél be extra lizint, hogy még csökkentsd az izomlázat és fokozd a regenerációt.

5) Az edzés utáni szénhidrátot elsősorban azért kell alkalmazni, hogy anti-katabolikus hatást fejtsen ki és nem a szénhidrát visszatöltő hatása miatt. Emiatt megmarad ennek a jelentősége akkor is, ha az edzés alacsonyabb ismétlésszámú erőedzés volt. Persze Poliquin szerint (férfiaknak) 10% testzsír alatt kell lenni ahhoz, hogy megérdemeljenek naponta több szénhidrátot, mint négyszer megnyalni egy aszalt szilvát!

Edzés utánra Poliquin ajánlata azoknak, akiknek magasabb a testzsírja (férfi), mint 10%: tejsavóprotein, glutamin (egészen 40 grammig) és egy igen kicsi kezdő dózis glicin (1 g). Utóbbi a katabolikus kortizol csökkentésre szolgál, de nagyon lassan lehet csak felvezetni, mert sokan hányinger vagy gyomorpanaszokat tapasztalnak tőle!

 

6) Az edzés utáni turmix összetétele (és lehetséges, hogy eltérő fajta turmixok kerülnek alkalmazásra különböző alkalmakkor) akkor, ha ehetsz szénhidrátot: minden gramm proteinhez 4 gramm szénhidrát.

Sok tanulmány van arra, hogy az 1:2 arány a legjobb, de Poliquin a sok éves kísérletezései után úgy tartja, hogy a 4:1 a ténylegesen legjobb a leépítő folyamatok ellensúlyozására és az inzulin maximálisan gyors emelésére.

(A szerkesztő: Nagyon sok vadul eltérő vélemény van az edzés utáni azonnali turmix hasznosságáról, összetételéről; az inzulin emelés módjáról, mértékéről, szükségességéről. Vegyük úgy, hogy Poliquin ezen véleménye a haladó versenytestépítő és bajnok atléta speciális esetére vonatkozik, akik tényleg maximális izomnövekedési tempót akarnak.)

7) Amikor erőért edzel, szemben az izomépítő edzéssel, akkor cél az izom savasságának minimalizálása. Edzés alatt akár egészen 40 gramm glutaminig is érdemes elmenni ehhez, valamint "zöld" (greens) lúgosító termék fogyasztása is javallott.

 

8) Kálium-citrát is hozzáadható az előbbi keverékhez (2 gramm) mint lúgosító, hogy az erőedzés még hasznosabb legyen.

9) A kókuszvíz remek mint izotóniás folyadék edzés alatt.

 

10) Az edzés vastag fogóval, fogantyúval azért működik jól további nagy ingerküszöbű izomrostok bevonására, mert gátlást csökkentő hatása van. Ha egy vastag fogásos edzésperiódus után visszaváltasz a normális eszközökre, akkor sokként fog érni a meglepetés, hogy mennyivel erősebb lettél!

 

Írta: Nick Mitchell

Forrás: bodybuilding.com

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone