Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Szálkásítás, zsírégetés

Szálkásítás, zsírégetés

 

Bizonyára észrevettétek, oldalunkon nem találtok sok zsírégetéssel kapcsolatos cikket. Ennek több oka van, egyike ezeknek az, hogy annyi reklámduma, és annyi tévhit van a zsírégetés és szálkásítás témakörében, hogy már-már egyik cikk sem bizonyul hitelesnek. Ennek ellenére, mi megpróbálunk nagyrészt pontos információkat adni, legjobb tudásunk szerint. Szálkásításról általában férfiak esetében beszélünk, a zsírégetés pedig a nők kedvenc szófordulata. A lényeg ugyanaz: a testsúly csökkentése. 

Itt azonban fontos kiemelni, hogy a "csökkenés" zsírból történjen, nem pedig izomból. Mert ez nagyon fontos különbség. A lehető legnagyobb hiba, amit a diétában elkövetnek az emberek, hogy a napi étkezések számát a minimálisra csökkentik, ezzel azt gondolva, hogy fogyni fognak. Ami sokszor meg is történik, a probléma azzal van, hogy a szervezet tápanyag nélkül a legjobban elérhető "forrásokhoz" nyúl, és az izomzat látja kárát a koplalásnak.  Ami tetézi a dolgot, hogy a ritka étkezések alkalmával egy bizonyos idő elteltével a szervezet automatikusan zsírként fogja elraktározni a táplálék nagy részét ezzel biztosítva a "túlélést" a koplalási időszakban.

A lényeg tehát, hogy a napi 1-2 étkezést diétás időszakban, de ezen kívül is: felejtsük el. A megoldás egyértelműen a sűrűbb étkezés, kisebb adagokban, és persze ügyelve az ételek minőségére, fehérje és szénhidrát tartalom szempontjából.  A fokozatosság elve itt is fontos, nem kell drasztikus diétázásba kezdeni. Az egyszerű lépéseket tegyük meg: ne igyunk cukros üdítőitalokat, kerüljük a zsíros ételeket és a fehér lisztből készült termékeket. (Egyes esetekben már ez is komoly változást jelenthet a testsúly csökkentésének szempontjából). Az étkezések közti nassolás tabu, és az edzőtermi súlyzós illetve aerob edzés fokozottan ajánlott.  Ha ezeket e lépéseket megtesszük, máris hatalmas előrehaladást érünk el, az átlaggal szemben.

A híres hat óra utáni étkezés problémája

Szinte minden alkalommal azt halljuk a hölgyektől, hogy "hat óra után én már nem eszek semmit" illetve " hat óra után már csak gyümölcsöket eszek". És ezzel azt gondolják, már ki is merítették a diétázás problémáját. Nos, a fenti hozzáállás a lehető legrosszabb eredményhez vezet. A gyümölcsben a fruktóz könnyen zsírrá alakul, ezért bár egészségesnek van titulálva, mértékkel kell fogyasztani, és az esti órákban már semmiképp sem ajánlott a gyümölcs. Hat óra után, (de lehet hét is vagy öt, nincs ez az időpont kőbe vésve) lehetőleg tartózkodjunk a magas szénhidrát tartalmú ételektől, és a fehérjedús táplálék érvényesüljön (zsírszegény túró, tonhal, csirkemell filé stb.). Ezeket bátran fogyaszthatjuk, akár lefekvés előtt is.

 

Szénhidrátok, fehérjék, zsírok

A diétának több "szintje" van, kezdve a "figyelek arra mit eszek"-től egészen a grammra pontosan kimért sporttáplálkozásig (pl. testépítőknél a versenydiéta). A minimum, amit tudni illik ahhoz, hogy egy sikeres és egészséges táplálkozást tudjunk összeállítani, az, hogy tisztában legyünk vele mi az a fehérje, a szénhidrát, illetve mik is valójában a zsírok. Ezek a dolgok a táplálkozás alapját képezik. Ha egy gyors magyarázatot kellene adni a súlycsökkentés és a táplálkozás összetevőit illetően, az a következőképpen nézne ki: A fehér húsokat részesítsük előnyben, és a szénhidrátok közül is az összetetteket válasszuk inkább (szénhidrátok közül van összetett pl.: rizs, burgonya és egyszerű pl.:cukrok) továbbá a telített zsírok bevitelét a minimálisra kell csökkenteni. A konklúzió általában saját vélemény szokott lenni, tehát ragaszkodunk a klasszikus formához. Véleményem szerint, annak, aki kordában szeretné tartani a súlyát, egy egészséges életet akar élni, emellett sportolni szeretne, elvileg nem is kellene megkülönböztessen diétás, szálkásító valamint tömegnövelő étkezést. Az életmód a kulcsszó. A helyes étkezés, a megfelelő minőségű táplálék, a napi szinten való  mozgással egyetemben, soha nem fog csalódást okozni.


Glikémiás index, félrekajálás és vízfogyasztás

Mi történik egy fehér lisztből készült kenyér elfogyasztása után? Az egyszerű cukrok lebomlása a vércukorszint emelkedéséhez vezet. A hasnyálmirigy segítségével egyfajta védekező reakcióként inzulin  kerül a véráramba, amely az egyik elhízást elősegítő hormon. A vércukorszint később drasztikusan csökken, ezáltal az energia is, és fáradtak leszünk. A gyorsan ható szénhidrátok magas glikémiás index-el rendelkeznek. Magyarul, ha sok egyszerű magas GI-el rendelkező szénhidrátot fogyasztunk(pl. fehér kenyér) mindig éhesek leszünk. A diétázás kemény. Sokan nem bírják, de lehet rajta könnyíteni. Heti egy, ún. "félrekajálás" megengedett. Ez azt jelenti, hogy a hétből egy nap (átlagban hétvége) azt ehetünk, amihez kedvünk van. Ez azért jó, mert könnyebbé válik a diéta, és egy nap alatt amúgy sem lehet meghízni, bár a mennyiségre ezeken a napokon is ügyelni kell.


A folyadék fogyasztás a legfontosabb szempontok közé tartozik. A hölgyek esetében is legalább 2,5 - 3 liter víz a napi ajánlott mennyiség, diétában és azon kívül is.  A nők nagy része, (és ebbe bele tartoznak a sportolók is) sokkal kevesebb vizet fogyasztanak az ajánlottnál. A folyadékok segítik a fogyókúra által felszabadult méreganyagok távozását, valamint csökkentik az étvágyat. A megfelelő folyadékpótlás hiányának egyértelmű jele a nők rémálma, a narancsbőr is. A konklúzió általában saját vélemény szokott lenni, tehát ragaszkodunk a klasszikus formához. Véleményem szerint, annak aki kordában szeretné tartani a súlyát, egy egészséges életet akar élni, emellett sportolni szeretne, elvileg nem is kellene megkülönböztessen diétás, szálkásító valamint tömegnövelő étkezést. Az életmód a kulcsszó. A helyes étkezés, a megfelelő minőségű táplálék, a napi szinten való  mozgással egyetemben, soha nem fog csalódást okozni.

 

Írta: Christian Thibaudeau

Forrás: bodybuilding.com

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone