Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

16 segítség a zsírégetéshez

16 segítség a zsírégetéshez

 

1. Hidratálj! Hiszed vagy sem, a víz a leghatékonyabb zsírégető a piacon. Ahhoz, hogy a májunk, amely feldolgozza a zsírt, megfelelően működjön rengeteg vízre van szükségünk.A kiszáradás lelassítja a zsírégető folyamatokat, valamint izmainkra és ízületeinkre nézve is negatív hatással van, ahhoz hogy ezt elkerüld igyál sok folyadékot. Biztosan hallottad már, hogy napi 8 pohár vizet meg kell inni. Ez kiindulási pontnak nem rossz, de valójában a vízszükségletünk függ a testsúlyunktól, az étrendünktől, az aktivitásunktól, sőt a magasságunktól is. Azt, hogy eleget ittál e a nap folyamán a vizelet színéből könnyen megállapíthatod, ha világos sárgás színe van, akkor elég vizet ittál, ha sötétebb árnyalatú, akkor viszont többet kell innod.


2. Ne higgy a villámdiétáknak! Habár manapság nagyon divatos a grapefruit, vagy a káposztaleves diéta, aminek a segítségével gyorsan leadhatod a kilókat, de sajnos ez a fajta karcsúsodás nem is tart túl sokáig. Amint visszatérsz a régi étrendedhez, nemhogy visszakúsznak a kilók, de lehet, hogy kétszer annyit fogsz felszedni, mint amennyi előtte volt, ráadásul a legalapvetőbb tápanyagok is hiányoznak ezekből az étrendekből.
A legjobb módja a fogyásnak, egy hosszabb távon betartott diétás étrend, ezáltal a zsírégetés folyamata is felgyorsul és hosszútávon megőrizhető a karcsú alak.

3. Egyél gyakran! Bár furcsán hangzik, de a gyakori étkezés hozzájárul a karcsúsághoz, ez nem azt jelenti, hogy mindegy, hogy mit eszel. Nem a mennyiség a lényeg, hanem a minőség. Fogyassz összetett szénhidrátokat, sovány fehérjeforrásokat, egészséges zsírokat, amelyeket elosztasz a nap folyamán, ezzel elősegítve a hatékony zsírégetést.Ha még mindig csak napi háromszor étkezel, itt az ideje, hogy változtass.

4. Használj nagyobb súlyokat! Sokan azt mondják, hogy ha zsírt szeretnél veszíteni, használj kisebb súlyokat magasabb ismétlésszámmal. Ezek szerint, ha bicepszre 10kg-s súlyzóval 20 ismétlést csinálok, azzal többre megyek, mintha 20kg-s súllyal 10 ismétlést csinálnék? Ennek így semmi értelme. Minél több izom van a testeden, annál több energiára van szüksége a szervezetednek, ezáltal több kalóriát éget el.
A súlyok mindig kihívást jelentenek, de nem úgy ha feláldozzuk őket. Függetlenül attól, hogy épp jó formában vagy e vagy sem, mindig törekedj arra, hogy az izmoknak megadd a megfelelő terhelést.” Ha nem koncentrálsz az agy-izom kapcsolatra, akkor csak felesleges mozdulatokat teszel, hiszen az izmaid nem kapják meg a szükséges ingert.

5. Egyél edzés után! Az edzés utáni étkezés a legfontosabb étkezés, hiszen egy kemény edzés után ez fogja segíteni a regenerációt és az izomnövekedést.
Az, hogy mitől leszel izmos és szálkás az határozza meg, hogy mit ettél egész nap, ha az étrended rossz, akkor hiába egy fehérje szeletet edzés után, semmit nem fog érni.

6. Összetett gyakorlatok! Végezz összetett gyakorlatokat, így több izmot és izomrostot is bevonhatsz a munkába, mellyel nagyobb hormonális változásokat és anyagcserefolyamatokat érhetsz el, mely által több zsírt is égetsz el.
Összetett gyakorlatok pl. guggolás, felhúzás, fekvenyomás stb.

7. Kardiózz! Ha a kardiót végzed utoljára, több energiád marad a kemény súlyzós edzésekre és az összetett gyakorlatokra. Mindenkinek más válik be, próbálj ki minden módszert és találd meg azt, ami a legmegfelelőbb számodra.

8. Csökkentsd a pihenőidőt! Rich Gaspari például a következő elveket vallja „Edzés közben lerövidítem a pihenőidőt, olyan korszerű technikákkal, úgy mint a szuperszettek, összetett gyakorlatok és a bukásig edzés, ezzel fokozva az izomnövekedést és a zsírégetést."

9. Aludj többet! A megfelelő alvásidő elengedhetetlen a zsírvesztéshez, azoknak akik keveset alszanak, lassul az anyagcseréjük, alacsonyabb lesz a tesztoszteronszintjük (ami segíti a zsírégetést, nők esetében kis mértékben), és egész nap éhesnek fogják érezni magukat. Ezek a tényezők akadályozni fognak, a hatékony zsírégetésben.
Aludni fontosabb, mint edzeni!

10. BCAA! Az elágazó láncú aminosavak (BCAA), úgy mint az L-leucin, L-izoleucin és L-valin extra fontos tényezői az izomépítésnek és a regenerációnak, azáltal, hogy a májban lebontásra kerülnek és beépülnek az izmokba. Ez azt jelenti, hogy energiaként tudjuk felhasználni új fehérjék építéséhez.

Fogyasszunk BCAA-t edzés előtt és edzés után is, "így anabolikus állapotban tudod tartani a tested, amivel a zsírégetést is maximalizálhatod”, a BCAA-k is segíthetnek az izmoknak újjáépülni és közvetve támogatják a tested hidratálását is. A BCAA a legjobb választás azok számára, akik szeretnének szálkásak maradni alacsony kalóriabevitel mellett. Tegyél egy adagot a vizespalackodba és élvezt a pozitív hatást!

11. Igyál zöld teát! Amikor épp nekilátnál elkészíteni a reggeli kávéd, inkább cseréld le egy csésze zöldteára. Zöld tea támogatja a zsírégetés folyamatát, azáltal, hogy fokozza az anyagcserét, emellett erős antioxidáns is, így segíti a regenerációt egy intenzív edzés után. Amíg a kávé a koffeintartalma miatt szárít, addig a zöldtea kiválóan hidratál!

12. Stresszelj kevesebbet! A túl sok stresszből adódóan hajlamosabbak vagyunk többet enni, több alkoholt fogyasztani, rosszabb életmódot folytatni. A stressz is okozza a kortizolszint megnövekedését, ami zsírraktározáshoz vezet. Ha a kortizol nagy mennyiségben van jelen a szervezetedben, akkor szépen elkezdi lebontani az izmaidat, a testzsírt pedig elkezdi raktározni a szervezet. Próbáld meg oldani a stresszt, azáltal, hogy beiktatsz néhány olyan tevékenységet az életedbe, amikor ki tudsz kapcsolni. Fürdés, olvasás, telefonbeszélgetés a barátaiddal, egy kis séta, testmozgás stb. Minél jobban tudod kezelni stresszhelyzeteket, annál jobban fogod érezni magad, és annál gyorsabban fogod látni magadon a fejlődést.

13. Ásd el a mérleget! Bár az a célod, hogy jobban nézzél ki a nyári ruháidban, bikinidben, a mérleg nem a legjobb eszköz arra, hogy lemérhesd, hogy jó úton haladsz e. A legtöbb nő számára a mérleg, csak egy rossz berögződés.Ne hagyd, hogy az határozza meg, hogy milyen napod lesz, hogy mit mutat a mérleg Ne feledd: a cél, hogy kevesebb legyen a stressz, nem az, hogy több.

Nehéz kitartani egy edzésterv, diéta mellett, miközben az ingadozó súlyunkat nézegetjük, mivel ha nem látunk a mérlegen változást, találunk egy mondva csinált indokot és képesek vagyunk sutba vágni az egész eddigi munkát, a fitness életmóddal együtt, mondván, hogy nem ér semmit az egész. Ahelyett, hogy arra koncentrálnál, hogy mit mutat a mérleg, inkább figyeld magunkat a tükröt, próbáld fel a régi ruháidat, nézd meg, hogy érzed magad bennük. Ha a nyári nadrág sokkal jobban passzol, mint két héttel ezelőtt, az eredmény, függetlenül attól, hogy mit mutat a mérleg.

14. Ingadoztasd a szénhidrátbevitelt! Az alacsony szénhidrát bevitel egy jó eszköze lehet a hatékony zsírvesztésnek, de hosszútávon, folyamatosan alkalmazva lelassíthatja az anyagcserét, így a folyamat könnyen a visszájára fordulhat. Ha hosszútávon szeretnénk fenntartani ezt az étrendet érdemes hetente egyszer újratölteni a szénhidrát raktárainkat. Ez összezavarja és újabb munkára ösztönzi a zsírégetésért felelős leptineket, és segít, hogy szellemileg is jobban érezd magad, annak ellenére, hogy egy szigorú diétás étrendet követsz.

15. Maradj következetes! Mindenki szeretné, hogy minél hamarabb elérje a hőn áhított szálkás alakot, de ezt csak akkor fogjuk elérni, ha türelmesek és következetesek maradunk. A megfelelően előállított táplálkozás és az edzésterv mind azt a cél szolgálja, hogy a testünk megkapja amire szüksége van és ezek hatására beinduljon a zsírvesztés. Ha legalább egy hónapig képes vagy kitartani a terved mellett, akkor az eredmény szemmel látható lesz.

16. Elérhető célokat tűzz ki! Nagyon elszánt vagy és céltudatos, de egy ponton el kell fogadnod és tiszteletben tartanod a saját korlátaidat!

 

Forrás: Trec Nutrition Magyarország

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone