Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Bámulatos fitness rutin összeállítása

Bámulatos fitness rutin összeállítása

Első éves versenyzőként még sokat kell látnom és tapasztalnom. Ugyanakkor már lehetnek tanácsaim azok számára, akik most vágnak bele a fitness-be. Három Fitness America Pageant Regional selejtezővel a hátam mögött több (remélhetőleg hasznos) edzés és a fitness rutin jegyzetet készítettem már.

EDZÉS

Először is, a legtöbbeteknek, akik fitness versenyeken való részvételen gondolkodnak, valószínűleg már össze van rakva az edzésterv nagy része. Legyen változatos!

1) A vegyes edzés azért jó, mert segít elkerülni az egyes testrészek kiégését és hogy unalmassá váljon az edzés. Ha van a környéken uszoda, ez is szórakoztató, ráadásul kíméletes az ízületekkel. A parkettán végzett fitness edzés után azok a csontok nagyon tudnak fájni a nehéz súlyok után. Túrázás, biciklizés, frisbee, kosárlabda, tenisz…bármi, amit élvezettel csinálsz. Végezz mindig kardiót.  

2) A súlyzós edzés kiváló arra az esetre, ha nem definiáltak eléggé az izmaid. Ha a tested gyorsan izmosodik (a legtöbb emberé nem), akkor tartsd alacsonyan a súlyok nagyságát, és koncentrálj inkább a magasabb ismétlésszámra. Amikor a vállakat edzem, én 10 ismétlést végzek nagyon lassan mindössze 2,5 kilogrammos súlyokkal. Ugyanakkor találkoztam olyan fitness versenyzőkkel, akik egyáltalán nem használtak súlyokat (a testsúlyukon kívül). Ne felejtsd el, hogy egy fitness versenyen az alakon van a hangsúly, de tükröződik bene az elegancia és a nőiesség is.  

3) A testedzés, mint a felülés, fekvőtámasz, kitörések, tolódzkodások és más hagyományos katonai gyakorlatok jótékony hatást gyakorolnak az egész testre. Három-négy sorozat 20-25 ismétlés általában hatékony szokott lenni. Ne felejtsd el, hogy a hátadnak is szüksége van az erősítésre. A lábemelések, miközben függeszkedsz egy rúdon, nyújtják a hátizmokat és a hasizom minden területét megdolgozza. Kezd úgy, hogy a lábaid be vannak hajlítva, és végezz 3 sorozatot 10 ismétléssel. Miután már könnyen megy, próbáld meg nyújtott lábadat felemelni amilyen magasra csak tudod.  Egy másik verzió az „L” függeszkedés.  Függeszkedj úgy a rúdon, hogy a lábaidat egyenesen előre nyújtod. Tartsd meg ezt 10-15 másodpercig három sorozatban.

4) Tippek, tánc,hajlékonyság és erőmozdulatok.  Hetente legalább három napot szentelj edzésre és az ügyességed csiszolására, amit a fitness rutinodban szeretnél majd kamatoztatni. Akármilyen háttérrel is rendelkezel, itt biztosan megmutathatod milyen sokoldalú vagy. Talajtornát edzettem majdnem tizenhárom éven keresztül. Sok fajta dolgot lehet tanulni, amivel meg tudod mutatni a mozgékonyságodat anélkül, hogy tornász háttered lenne. A jógát, a karatét és a mai világ sok népszerű szabadidős sportját is fel lehet használni a rutinodban Talán furcsának tűnhet, de emlékezz a ’80-as évek népszerű break táncára. A mai fitness rutinok sok mutatványa beleesne ennek a táncnak a technikáiba. Mivel nincsenek szabályok, amik előírnának kötelező gyakorlatokat, kísérletezz a fekvőtámasszal, egyensúlyozó mozgásokkal, kinyomásokkal, stb… szinte mindent lehet.

RUTIN

1) Nézz meg más fitness rutinokat, hogy megértsd mi az, amit csinálni kéne, mielőtt elkezded megtervezni a koreográfiádat (vagy nézzen téged a koreográfusod).

2) Válaszd ki a rutinodnak a témáját. A kosztüm és a zene minden bizonnyal segíteni fog meggyőzni a nézőket és a bírókat! Ez egy kitűnő alkalom arra, hogy megmutasd a kreativitásodat és a stílusodat. Egy öreg közhely: „Hangsúlyozd a pozitívet benned” Például, ha nincs nagy táncgyakorlatod, válassz olyan zenét, amire nem kell eltáncolnod a hattyúk tavát, inkább valami gyors, lüktető tempót és amiben megmutathatod a lendületedet és állóképességedet. Figyelj arra, hogy a zenéd pontosan kitöltse a szükséges időt.

3) Ne válassz olyam mozdulatokat, és trükköket, amitől félsz. Amikor versenyzel, már eleve ideges lehetsz, és ha ilyenkor olyan trükköket akarsz bemutatni, amiket nem tudsz száz százalékos biztonsággal megcsinálni, az veszélyes lehet. A rutinod legyen tiszta. Mindent csinálj olyan dinamikusan, ahogy csak lehet, és dolgozd fel magad a nehéz mozgásokig. Például, ha tartasz az eleséstől, akkor ne próbálj rögtön ugrásokkal kezdeni. Sok olyan erős rutin van, amiben nincsenek ugrások. Tucatnyi különböző módja van egy cigánykerék végrehajtásának és, hogy komolynak tűnjön. (Egykezes cigánykerék utána egy fordulattal, szökellésből indított cigánykerék, és így tovább.)

4) Élvezd amit csinálsz! Ha nem szereted csinálni, akkor változtasd meg a rutinodat! Ez a szórakoztatás egy formája! Használj olyan kifejezéseket, amik megfogják a közönséget. Például mosolyogj, de létesíts szemkontaktust is (persze, ha egyáltalán látod a közönséget a színpadi lámpák vakításában). Ugyanakkor vannak olyanok is, akik szeretik kizárni a közönséget, és úgy tenni, mintha csak gyakorolnának.

 

ÖSSZEGEZVE

Egyszer azt mondták nekem, hogy ne adjak tanácsot, mert mi van akkor, ha ROSSZ tanácsot adsz? Ezért van az, hogy ezek csupán ajánlások. Megnyertem ugyan a területi döntőt Los Angeles-ben, de ez már a harmadik versenyem volt. Egészen addig nem sikerült, míg nem volt lehetőségem rá, hogy a saját hibáimból megtanulja, hogy mi az ami működik nálam. Ehhez jön még, hogy ha te is olyan vagy mint én, akkor nagyon el vagy foglalva két munkával is. Középiskolai angoltanárként, és egy tornaprogram edzője és koordinátoraként azon vettem észre magam, hogy nincs időm fitness szakirodalmat olvasni. Miután elkezdtem versenyezni, sok mindent megtanultam, és megismertem a fitness hírességeket is. Be kell vallanom, hogy kissé szégyelltem a tudatlanságomat.  Olvass, és tanulmányozd a szakirodalmat, hogy megtudd, mi a legjobb neked! Minden Jót!

 

Írta: Tiffany Pristelski

Forrás: bodybuilding.com

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone