Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Az izmok építőkövei

AZ IZMOK ÉPÍTŐKÖVE: A GLUTAMIN

 

 A testépítés iránt érdeklődők nagy része ismeri vagy hallott már erről az aminosavról, viszont kevesen látják ennek valódi fontosságát.Izmaink szabad aminosav készleteinek 60%-át képezi, ez alapján a legjelentősebbnek tekinthetjük. Alapvetően ez egy nem-esszenciális aminosav, ezért a szervezetünk elő tudja állítani, viszont különböző stressz helyzetekben (pl. súlyzós edzés, éhezés) és betegségek esetén feltétlenül pótolnunk kell. Az alacsony glutaminszint blokkolja az izomépítést, emellett a katabolikus (izomlebontó) folyamatok előtérbe kerülnek, így fokozódik az izomlebontás, valamint az immunrendszer gyengülése is bekövetkezhet.

Ha az edzés utáni turmixunk a fehérje (és szénhidrát) mellett glutamint is tartalmaz, fokozott fehérjeszintézist érhetünk el, ezáltal támogatva az anabolikus folyamatokat. A növekedési hormon termelését is kedvezően befolyásolja, emellett növeli a vérplazma és az izomszövetek leucin, arginin és BCAA koncentrációját. Az ammónia lebontásával szintén hozzájárul a regeneráció gyorsításához. Diéta közben nélkülözhetetlen tápanyag, ugyanis nagyobb mennyiségben akár szénhidrátok fogyasztása nélkül is képes feltölteni a glikogénraktárakat.

A glutamin egyes bélsejtek és fehérvérsejtek legfontosabb tápanyaga, ezért hozzájárul az emésztő- és az immunrendszer egészséges működéséhez. A máj a glutation szintézishez használja fel, ami szervezetünk egyik legjelentősebb antioxidánsa. Ez a folyamat ammónia felhasználásával jön létre, miközben egy nitrogént leszakít az ammónia molekulájából, így csökkenti a szervezetben lévő nitrogén mennyiségét. A fokozott megterhelés hatására létrejön egy ún. „nyitott ablak” jelenség, mely során a szervezet különösen érzékennyé válik a fertőzésekkel szemben a legyengült immunrendszer miatt. Ehhez a kortizolszint növekedése és az immunglobulinok számának csökkenése mellett a glutaminszint csökkenése is hozzájárul. Ennek következményeként a limfocitaszám is csökken, mely az így legyengült immunrendszer közvetlen okozója. A megfelelő glutaminpótlás az egyes fertőzések kialakulásának hajlamát 35%-kal csökkenteni tudta.

Fogyasztása elsősorban ébredés és edzés után ajánlott, de a nap bármely szakában kiegészíthetjük vele étkezésünket. Edzés után 10-15g ajánlott, diéta esetén azonban nyugodtan mehetünk 20g fölé is. Ébredés után 10-15g glutamin megfelelően visszatölti az éjszaka során kiürült glikogénraktárakat, miközben megállítja a katabolikus folyamatokat. Ha edzés előtt/közben fogyasztjuk, nagyobb erőszintet érhetünk el, és kitolhatjuk a fáradtságküszöböt is, így nagyobb intenzitással tudjuk végrehajtani az edzést. Rendszeres fogyasztás mellett a sejttérfogat növelő hatását is érezhetjük, az izmok feszesebbek és tónusosabbak lesznek.

2015.09.24

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone