Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Az igazi tömeg titka

Az igazi tömeg titka

Chris Cormier miután profi versenyző lett, a 2003-as NPC USA abszolút győzelme után produkálta legsikeresebben a tömeg és a szárazság keverékét.Itt olvashatod az egyik jövőbeli hírességek csarnokába tartozó sportoló tippjeit és trükkjeit, amit évek alatt fejlesztett ki. 

1. Nyomd keményen!
Minél több súlyt használsz, annál gyorsabban és jobban jön a növekedés. Használj súly ellenállást, hogy motiváld magad, és a gyakorlat alatt tartsd a tested feszesen.

2. Ha érzed, hogy ki tudod emelni, emeld ki!
Ez a fejlődés alapelve. Amint belépsz a terembe gondolj arra, hogy még egy ismétlést meg fogsz tudni csinálni, és hidd el, meg is fogod tudni csinálni!

3. Lesz, ami lesz...
Ne erőltesd magadra a nagyobb intenzitást! Ne aggódj a fejlődésed miatt. Lesz, ami lesz, ha nem most, akkor holnap.
Ha nem aggódsz a teljesítményed miatt, mielőtt a terembe mész, frissebb és lelkesebb leszel, mikor odaérsz.

4. Piramisban végezd a gyakorlatokat, kezdd 15 ismétléssel, és fejezd be 5-tel
Minden sorozathoz pakolj fel súlyt, így értelemszerűen az ismétlések száma csökken, de csak 5 ismétlésig csökkentsd. Az első szériáknál nagyobb intenzitással végezd a gyakorlatot, hogy a vér könnyebben pumpálódjon az izmokba. A nagyobb súlyoknál pedig koncentráltabban végezd a gyakorlatot. Az utolsó sorozatnál nem baj, ha nehezen megy az öt ismétlés, de arra figyelj, hogy mindenképpen szabályos legyen az az öt.

5. Használj teljes mozdulatsorokat
Az izomépítéshez szükség van arra, hogy az egész izom mozogjon. A terhelés mindenképpen az egész mozgástartományon kell, hogy érje az izmot.

6. Szabadsúlyokat előre!
Minden edzésnek a nehezebb gyakorlatokkal és a szabadsúlyokkal kell kezdődnie. Csak miután már építettél magadra egy szolidabb izomkompozíciót, utána használj kábelt és gépeket.

7. Kényszerítsd munkára az izmokat!
Koncentrálj arra, hogy az izmok a lehető legjobban és leghatékonyabban mozogjanak. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy csak egy izomnak kell mozogni a végrehajtások alatt, mert vannak segédizmok is, amelyek egy-egy gyakorlat alatt is dolgoznak.

8. Nyújts minden sorozat után!
Fontos, hogy nyújts minden gyakorlat után, mert munka közben az izmokba tejsav áramlik, ezért azok veszítenek rugalmasságukból. A nyújtással mindezt megelőzheted, valamint segít maximalizálni a teljesítményt, és frissíti is az izmokat.

9. Figyelj a fontossági sorrendre!
Ez is egy nagyon fontos pont. Ahhoz, hogy izmot építs a leggyengébb testrészeidre, először kell edzened rájuk. Akkor a leghatásosabb, ha pihenőnap után edzed a felhozni kívánt részeket.

10. Légy egy kicsit őrült!
Néha nem árt, ha addig emeled a súlyt, amíg akár csak egy ismétlést is, de meg tudsz tenni. A tested, az agyad segíteni fog ebben, hogy mikor van az a pont, amikor még emelni kell a súlyt, hogy feszegesd a határaidat, mert van olyan, hogy néha úgy érezzük, hogy szuperemberek vagyunk, és bármit képesek vagyunk megcsinálni. Ezzel nem csak az izmaidat, de az erődet is növelni tudod.

11. Az igazi munkát agyban végezd!
Képzeld el milyen tökéletesen fogod véghezvinni a gyakorlatokat, még mielőtt belépnél a terembe. A mentális erő is fontos, képzeld el minél mélyebben a dolgot, ahogy ott állsz, felemeled a súlyzókat, és megcsinálod a gyakorlatokat, képzeld hozzá az izmok mozgását, és az érzést is, amit ilyenkor érzel. Ha pedig lemész a terembe és elkezdesz edzeni, ne lepődj meg azon, hogy sokkal könnyebben ment az edzés, mint előző nap.

12. Aludj téli álmot!
Egy extrém brutál edzés után nagyon fontos, hogy rendesen kipihend magad. A testednek és a lelkednek is szüksége van rá ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki magadból a következő edzésen is.

13. Egyél edzés előtt!
Fontos, hogy legyen valami a gyomrodban edzés előtt, még ha egy protein turmix is az. Ez ellát annyi energiával, ami elég ahhoz, hogy az edzésen a lehető legnagyobb súlyokat is meg tudd mozgatni.

14. Tarts fent a fehérjeegyensúlyod!
A testednek folyamatosan szüksége van fehérjére. Sosem szoríthatod le a fehérjebeviteled, még diétában is szükség van rá.

15. Tanulj!
Ha a tudásod bővíted, az izmodat is bővítheted vele. Az elméd számára könnyebb áttörni az ismerős határokat, mint idegen területekre merészkedni.

 

Forrás: bodybuilding.com, flexonline

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone