Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

Az anyagcsere

Az anyagcsere

Valószínűleg hallottál már olyat emberektől, hogy nekik gyorsabb az anyagcseréjük, mint másoknak. Ha rájuk nézel, soványak és fittek. Míg mások, akik nem annyira soványak, és túlsúlyosak, a kinézetüket a lassú anyagcseréjükre fogják. Sajnos, a súlygyarapodás általában annak az eredménye, hogy több kalóriát viszel be, mint amennyit elégetsz. Ahhoz, hogy fogyj, energiadeficitet kell létrehoznod azzal, hogy kevesebbet eszel, növelned kell az elégetett kalóriák számát mozgással, vagy mindkettőt együtt.

Az anyagcsere nem gyorsul fel nulláról 100-ra magától, és akkor, amikor akar. Ezt a fizikai aktivitásod irányítja, és a kalóriamennyiség, amit beviszel. Logikus, hogy minél aktívabb vagy, annál több kalóriát égetsz. Sőt, azok, akik azt állítják, hogy gyors az anyagcseréjük, valószínűleg csak aktívabbak, és talán nyughatatlanabbak másoknál. Egy lassú anyagcsere nem igazán lehet oka a súlygyarapodásnak. Bár az anyagcseréd befolyásolja a tested alapvető energiaszükségletét, a súlyodért végtére is a bevitt ételek és a fizikai aktivitás felelősek.

 

Néhány tényező, ami meghatározza az egyéni alapvető anyagcserét: 

-Test: Minél több izom van valakin, annál több kalóriát fog égetni, még nyugalmi állapotban is. A testnek több tápanyagra lesz szüksége, hogy ellássa az izmokat, melyeknek nagyobb kalóriabevitelre lesz szükségük, és visszatekintve, több kalóriát fog elégetni a fokozott anyagcsere miatt.


-Nem: A férfiak általában több kalóriát égetnek, és kevesebb zsír, valamint több izom van a testükön, mint az azonos korú és súlyú nőknek


-Kor: Ahogy idősebbé válsz, az izmaid mennyisége csökkenni fog, és a súlyod nagyobb hányadát fogja kitenni a zsír. A súlyzós edzés segít a szárazabb izmok megtartásában, és így csökkenti a zsírt.


-Fizikai aktivitás: A mozgás bármely formája, például a súlyzózás, vagy a futás, még a napi teendők is, és a munka, amint naponta végzel, hozzájárulnak a kalóriaégetéshez minden nap. A fizikai aktivitás messze a legfontosabb tényező, mely meghatározza az elégetett kalóriamennyiséget.

 

Az anyagcsere az a folyamat, mely során a tested a bevitt tápanyagokat energiává alakítja. Ezen bonyolult biokémiai folyamat során az ételekben és italokban található kalóriák oxigénnel keverednek, hogy előállítsák az energiát, melyre a testednek a működéshez szüksége van. Ahogy a víz lebomlik (H2O), az oxigén az izmokba szállítódik. Izmainknak szükségük van oxigénre, ezt észben kell tartani, főleg azoknak, akik versenyek előtt túl hamar abbahagyják a víz bevitelét, aztán csodálkoznak, hogy miért nem kerülnek formába a bemelegítés során. Még izgalmi állapotban is szüksége van a testednek energiára az olyan „rejtett" funkciókhoz, mint a légzés, a vérkeringés, a hormonszint beállítása, a növekedés és a sejtregeneráció.

 

Összességében az a lényeg, hogy nincs semmilyen varázs-módszer a fogyáshoz. Csak a fizikai aktivitástól és az étrendtől függ. Vigyél be kevesebb kalóriát, mint a mennyit elégetsz, és fogyni fogsz. De ha aggódsz az anyagcseréd miatt, vagy nem fogysz eleget annak ellenére sem, hogy megfelelően edzel és táplálkozol, talán célszerű megbeszélned a dolgot egy hozzáértő személyi edzővel, egy táplálkozási szakértővel, vagy a háziorvosoddal további elemzés céljából.

Írta: Nick Mitchell

Forrás: bodybuilding.com

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone