Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

A Top 6 kiegészítő a tömegért

A Top 6 kiegészítő a tömegért

A legtöbb tudást mindannyian magazinokból és online oldalakról szerezzük, akár a táplálkozásra vagyunk kíváncsiak, akár az edzésre. 

De most leírom neked az a 6 kiegészítőt, amely segített nekem, és segíthet neked is, hogy a legjobb minőségű tömeget pakolhasd magadra. De azt azért ne feledd, hogy konzultálj orvossal, vagy dietetikussal, mielőtt elkezded ezeket használni.



1. Kreatin
Számos ellenőrzött, placebó-vizsgált kísérlet bebizonyította, hogy a kreatin-monohidrát jól hozza a tömeget, emeli az erőt, és sokat segít az edzés utáni regenerálódásban is. A kreatin amolyan „szuperhidrátként” is működik, stimulálj az izomsejtekben a proteinszintézist, azaz a fehérjebeépítést. A térfogatnövelő hatása nem merül ki abban, hogy vizet húz be a sejtekbe, és nem hagyja onnan távozni azt, hanem tényleg nagyobbak, teltebbek, és keményebbek lesznek az izmaid tőle.

A legtöbb sportoló kreatinnal kezdi a táplálék-kiegészítők használatát, hogy növeljék az izmaikat és az erejüket is.

2. Tejsavó fehérje
A tejsavó fehérje (természetesen csak a legjobb minőségűek) hihetetlenül táplálóak. Ellátják a testet fontos aminosavakkal, amik fontos szerepet játszanak az izomépítésben. Közel minden testépítő használ fehérjetermékeket, mert tudják, hogy mennyire fontos ez.

Egy kutatásban összehasonlították a tejsavó fehérjét egyéb fehérjékkel, és bebizonyosodott, hogy a whey protein tökéletes kombinációban tartalmazza a szükséges aminosavakat a test számára. Valamint a tejsavó fehérje erősíti az immunrendszert is, és még az izmokat is építi. 

3. Glutamin
Egy durva edzés után a glutaminszint akár 50%-kal is csökkenhet. A glutamin olyan a testnek, mint az üzemanyag, az immunrendszert is erősíti, és  egy kutatás bebizonyította, hogy minimálisra csökkenti az izomsejt pusztulását, valamint segíti az anyagcserét.

A glutamin sejtnövelő hatását is több tanulmány támasztja alá. A legújabb kutatás szerint a növekedési hormon szintre is hatással van a glutamin, ráadásul nem is kell sokat fogyasztani belőle ehhez, akár 2 g tiszta L-glutamin is ilyen hatással van. A legtöbb profi testépítő használ glutamint. A legtöbben edzés után alkalmazzák, mert jól betölti a glikogénraktárakat, nem hagy teret a katabolizmusnak, és az immunrendszert is erősíti. Tehát a glutamin legfontosabb érdeme, hogy nem hagyja a nehezen megszerzett izmainkat leromlani. 

4. Étkezéshelyettesítõ RTD-k
Az étkezéshelyettesítők olyan arányban tartalmazzák a tápanyagokat, mint a rendes étkezésben kell lennie, tehát ezek komplett étkezések. Ha nem jó az étkezésünk tápanyagegyensúlya, akkor nem izmot, hanem zsírt fogunk magunkra pakolni, ezért is jók ezek a porok, mert jó összetételben tartalmazzák a fehérjét, a szénhidrátot és a zsírt.
Az étkezéshelyettesítők általában előrecsomagolt kis tasakokban vannak, elég összekeverni vízzel, vagy juice-zal, és már ihatod is. És amellett, hogy egészségesek, még finomak is.



5. Fehérjeszeletek
Hasonlít az étkezéshelyettesítő porokra. Ezeket a szeleteket úgy rakták össze, hogy szinte egy tökéletes étkezésnek megfelelnek. Azért is jók, mert könnyen magaddal viheted őket akár iskolába, akár a munkahelyedre, és bármikor elő tudod kapni, ha megéhezel.

Ha izmot akarsz építeni, vagy megtartani, akkor sok fehérjére és „jó” szénhidrátra van szükséged, viszont kevés cukorral, és kevés zsírra. A szeletek sok fehérjét, és közepes szénhidrátot tartalmaznak, tehát az egyik legjobb számodra ez a megoldás. 

6. Béta-alanin
A béta-alanin egy új játékos a testépítés pályáján. A béta-alanin nem a proteinszintézisben játszik szerepet, hanem megnöveli az intramuszkuláris karnozin koncentrációt. Ezáltal pedig a kitartást, és az erőnlétet erősíti benned, és akár 20%-kal megnövelheti az edzés alatti bedurranást is. 

Azáltal, hogy megnöveli a tejsavküszöböt az izmokban, nehezebben fogsz elfáradni az edzés alatt és a teljesítményedet is növeli. Úgy gondolom, hogy a kreatin-monohidrát és a béta-alanin együtt olyan izomnövelésre képes, amely egy magasabb dimenzióba helyezheti az egészséges izommennyiséget a testeden.

 

Írta: Jamie Filer

Forrás: bodybuilding.com

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone