Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

A tömegnövelés tudománya

Gyakran Ismételt Kérdések a tömegnövelőkről

 

A tömegnövelés tudománya

Mi az a tömegnövelő és miért jó? Ki szedheti és mikor? Milyen eredményt lehet vele elérni? Nincsenek káros mellékhatásai? Ha már benned is felmerültek ezek a kérdések, akkor az alábbi írás Neked szól. Ha nem, akkor is érdemes elolvasnod, hiszen számos érdekes dolgot tudhatsz meg a tömegnövelés kapcsán!

Az első és legfontosabb tudnivaló a kontrollált tömegnövelés kapcsán, hogy a tömegnövelő por egy táplálékkiegészítő. Egy olyan készítmény, amely kiegészíti a táplálkozást, méghozzá ugyanolyan tápanyagokkal, mint amelyek a szilárd ételekben is megtalálhatók. De akkor miért is jó?

Tömegnövelés (és most nem a hájról, hanem az izomtömeg növeléséről van szó!) akkor érhető el, ha az izmok megfelelő erősségű edzését követően a szervezet elegendő (konkrét értékekkel megadható) tápanyagot kap a fejlődéshez. A tömegnövelés időszaka alatt kb. 6 g/tskg szénhidrát és 2-3 g/tskg fehérje bevitele szükséges naponta. Egy 80 kg-os férfi esetében ez napi 480 g szénhidrátot és 120-180 g fehérjét jelent, ami – nagyon leegyszerűsítve – pl. 640 g rizs és 600-900 g csirke lenne naponta, és ebben még nincsenek benne a nélkülözhetetlen rostok (zöldségek). Ekkora mennyiségű ételt elfogyasztani, és főleg megemészteni nagyon nehéz lenne, ezért fejlesztették ki a különböző tömegnövelőket.

Mit tartalmazhat egy tömegnövelő?

  1. Nagy mennyiségű, könnyen emészthető és gyorsan felszívódó tiszta szénhidrátot
  2. Jó minőségű fehérjét
  3. Aminosavakat (főleg glutamint és BCAA-t)
  4. Kreatint (segíti az energiaellátást)
  5. Nitroxot (ez felel nitrogén-oxid ellátásért, ettől durrannak be az izmok és fokozódik a tápanyagellátás)
  6. Vitaminokat és ásványi anyagokat.

A tömegnövelés gyorsabb és hatékonyabb, ha tömegnövelőt szedsz, mert

  • könnyebben be tudod vinni szervezetedbe a szükséges tápanyagokat, mivel a tömegnövelő a szilárd ételeknél magasabb koncentrációban tartalmazza ezeket (vagyis a kellő mennyiség beviteléhez elegendő kevesebbet enned);
  • gyors felszívódású szénhidrátot és fehérjét tartalmaz, így izmaid az edzés után azonnal utánpótláshoz jutnak, hogy megkezdhessék a regenerációt;
  • támogatja az edzés hatékonyságát, segít, hogy izmaidat a lehető legjobban megdolgoztasd.

Hogyan kell szedni a tömegnövelőt?

A tömegnövelés akkor a leghatékonyabb, ha közvetlenül edzés után fogyasztod a BioTech USA tömegnövelő turmixot. Edzés közben ugyanis mikroszakadások keletkeznek az izmokban, amelyeket a szervezetnek helyre kell állítania. Ehhez tápanyagra van szüksége, amelyet az edzést követően, a regeneráció alatt felhasznál. Az izmok magukhoz vonzzák a szükséges építőelemeket, amikkel gyakorlatilag „betapasztják” a mikroszkopikus sérüléseket, s így nő az izom keresztmetszete.

Tömegnövelés edzés nélkül? Olyan nincs!

A fentebb írtakból egyenesen következik, hogy a tömegnövelő szedése megfelelő edzés nélkül semmit sem ér. Továbbá ne hagyjuk figyelmen kívül azt sem, hogy az izomregeneráció 72 órát vagy akár többet is igénybe vehet, így ha a szervezet a nap többi szakaszában nem jut megfelelő minőségű és mennyiségű tápanyaghoz, akkor megakad a fejlődés, hiába fogyasztottunk tömegnövelőt az edzés után.

A tömegnövelőt lehet még reggel, első étkezésként is fogyasztani, de mivel csak gyors felszívódású szénhidrátokat tartalmaz, ilyenkor spékeljük meg lassabb felszívódású szénhidrátokkal is (pl. zabpehely). Nagyon fontos, hogy a táplálékkiegészítő a napi tápanyagbevitelünk maximum 50%-át tegye ki.

Nem káros az ilyen tömegnövelés?

Az egyik leggyakrabban feltett kérdés a tömegnövelés kapcsán, hogy van-e káros mellékhatása a tömegnövelőknek? Nem, nincsen.

Nem hat a férfiasságra (illetve, női szemmel nézve egy izmos felsőtest nagyon is férfias tud lenni :P ), nem megy tőle össze semmi… Ezek a tömegnövelő készítmények bevizsgált termékek, nem tartalmaznak doppingszernek minősülő anyagokat, sem hormonokat. Összetevőik a hétköznapi ételeinkben is megtalálhatóak, a különbség csupán annyi, hogy ezekben a termékekben a tömegnöveléshez ideális arányban, jó minőségben és sokkal nagyobb koncentrációban vannak jelen.

Ami esetleg előfordulhat a tömegnövelés során, hogy aki hajlamos rá, könnyebben zsírosodik tőle. Ez azonban szinte mindig együtt jár az izomtömeg növelésével.

Mennyi idő alatt érhető el változás?

Nehéz lenne megjósolni, erre nincsenek mindenkire érvényes, általános szabályok. Egyedül Tőled függ a dolog; hogy milyen intenzitással edzel, mennyire figyelsz oda a táplálkozásodra, valamint függ a genetikádtól is. Az biztos, hogy ha mindent megteszel a cél érdekében, akkor néhány hónap alatt szemmel látható változást érhetsz el a tömegnövelésben!

A legfontosabbak tehát összefoglalva: A tömegnövelők a hétköznapi ételeinkben is megtalálható, természetes tápanyagokat tartalmaznak, amelyekkel elősegítik az izmok fejlődését megfelelő mennyiségű tápanyag bevitel és kellő intenzitású edzés mellett.

2015.09.26

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone