Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

A titokzatos hasizom és a hasból fogyás

A titokzatos hasizom és a hasból fogyás

A has edzésével kapcsolatban talán több tévhit látott már napvilágot, mint az összes többi testrész edzéséről együttvéve. Hogyan fogok tudni hasból fogyni? Rossz hírem van: nincs az a hasedzés mennyiség, ami erre képes lenne megfelelő diéta hiányában.

 A rengeteg hasedzéstől lesz kockás hasad? 

Nem. Talán. Részben... Szép kockás lesz, kérdés, hogy látszik-e majd? Ne tévesszen meg az égő érzés, amit egy kemény hasedzés közben érzel a hasadban - akkor az izom ég, a benne felhalmozódó tejsav miatt, de ennek vajmi kevés köze van a zsír elégéséhez. Ha zsíros a hasad, akkor is kockás lesz, valahol mélyen a zsír alatt. Sajnos a zsírt azonban nem égeti le a hasazás.. Tehát, ne pazarold az idődet heti 5-6-7 hasazással. Nem ettől lesz kockás a hasad, kockás hasad a diéta, és az edzés megfelelő kombinációja által lehet.

Ha edzésenként 10-15 perc soknak számít, akkor bizonyosan. Ennyi idő alatt ugyanis teljes mértékben ki lehet végezni a hasizmot, ha a gyakorlatokat helyesen végzed. Sokszor látni olyanokat akik százával végzik a haspréseket, de kevesek végzik jól a gyakorlatot. Ha ugyanis a hasprést szabályosan végzed, ennél sokkal kevesebb ismétléstől is "beég" a hasizom. A has ugyanolyan izom, mint a test többi izma, picit gyorsabban regenerálódik, de olyan drasztikusan eltérő edzést azért nem igényel, mint azt az emberek többsége hiszi.

A hasprés a has felső részét, a lábemelés az alsó részét dolgoztatja meg. Külön kell őket edzeni.

Nincs a hasizomnak alsó és felső része, ellentétben a hiedelemmel, így nem is lehet egy-egy gyakorlattal izolálni ezeket a területeket. Helyesen elvégzett hasprés esetében az egész hasfal kap terhelést - koncentráció és technika kérdése az egész. A lábemelés pedig az egyik leggyakrabban rosszul végzett gyakorlat mind közül - az esetek 90%-ában azt láthatjuk, hogy az adott személy nem hasból emeli a lábát.

A hasizom „működése”

A hasizom akkor dolgozik, ha a csípő a mellkas felé közelít, tehát, ha lábemeléskor nem csak a láb emelkedik meg, hanem a törzs is összezsugorodik. Más szavakkal, "U" alakban görbül be a törzs. Csak a láb emelgetése nem fog elegendő stimulációt biztosítani a hasizomnak - pedig hányszor látni ezt! Próbáld csak ki pl. egy keretben, vagy bordásfalon végzett lábemelés esetében: végezz 10-15 ismétlést úgy, hogy csak a lábad emelkedik, és aztán ugyanennyit úgy, hogy a csípőd elemelkedik a bordásfaltól/kerettől, mintegy "összezsugorodva". Egész más lesz az élmény, azt garantálhatom. Ne a lábad felemelésére koncentrálj, hanem arra hogy a törzsed begörbüljön, zsugorodjon, ennek csupán a "mellékhatása" az, hogy a láb is felemelkedik!

 A hasprés is, bár egyszerűnek tűnik, rengetegen végzik hibásan. Ne feledd, az, hogy a fejed elemelkedik a padtól, még nem elég! Itt is be kell görbíteni a törzsedet, ugyanúgy mint bármelyik másik gyakorlatnál. Ezt akkor érheted el, ha a lapockád is elemelkedik a padtól. Az a legjobb - és legkegyetlenebb - módszer, ha a lapockád a hasprések végzése közben egyáltalán nem érinti meg a padot, így a hasfal folyamatosan felszül! Tehát az alsó pont az, amikor már nem ér hozzá a lapockád a padhoz, a felső pedig az a csúcsösszehúzódási pont, amikor a hasadat összepréseled, amennyire csak tudod, így még feljebb emelkedik a törzsed. Hidd el, ebből nem fogsz százakat csinálni.

Ha törzshajlításokat végzek oldalra, vagy kézi súllyal, keskenyebb lesz a derekam?

Tévhit! Egyrészt, ide is igaz az, hogy az úszógumi méretére ez semmiféle hatással nincs. A zsírréteg alatt tónusos lesz az oldalsó hasizom, jobb esetben. Rosszabb esetben, ha súlyzóval végezzük a gyakorlatokat, akkor meg is vastagodhatnak ezek az izmok, ami így pont ellentétes hatást fog eredményezni a vártnál. Az igazat megvallva, a törzs megerősítésén kívül ezek a gyakorlatok nem valami hasznosak, de a törzs erősítésére pedig vannak ennél jobb gyakorlatok is. Aki keskeny derekat szeretne annak nem javasoltak.

 

Forrás: Trec Nutrition Magyarország

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone