Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

A testépítők és a masszázs

A testépítők és a masszázs

 A masszázs az egyik legrégebbi gyógymód, a görög massein (dörzsölni) szóból ered, ami gyúrást is jelent. Az emberek ösztönösen, már ősidők óta alkalmazzák ezt a módszert magukon, amit napjainkban már tudatosan művelnek. A masszázsról szóló első leírás már időszámításunk előtt  2700-ban keletkezett és sok feljegyzést találtak a kelet ősi népeitől erre vonatkozólag. Galenus (i. sz. 131-201) a masszázst három csoportra osztotta - kemény, közepes és gyenge - majd a következőket írta: Javaslom a kezek simogató és körkörös mozgásának sokféle végzését, hogy lehetőleg minden izomrost mindenféle irányba elmozduljon. Tehát helyben vagyunk, ha már a masszázsnak köze van az izomrostokhoz, akkor feltétlenül köze kell legyen testépítéshez is. Már csak az a kérdés, hogy fölösleges pénzkidobással járó luxus vagy tényleg a sportoláshoz elengedhetetlen jótékony hatásai vannak.



A masszázsnak több fajtáját ismerjük: svédmasszázs, kínai masszázs, finn masszázs, japán masszázs, és még sorolhatnánk.  Ami a testépítőkhöz a legközelebb áll, az nyilván a sportmasszázs. Igaz ennek a technikának a lépései nagyon hasonlítanak a svédmasszázshoz, de annál ez egy jóval intenzívebb, erősebb masszázs technika. Minden sportolónak nemtől, kortól függetlenül ajánlják amennyiben fizikai kondícióikat akarják javítani. A sportmasszázst edzés előtt és után is végeztethetjük.

Edzés előtt: a feszülő, merev, letapadt, görcsös izmokat fellazítja, így azok rugalmasak és terhelhetőbbek lesznek. Ennek hatására testmozgásunk ruganyosabb, izomzatunk teljesítménye megnövekszik. Ráadásul az izmokra gyakorolt hatások miatt elkerülhetjük a sérüléseket is, mint pl. az izomszakadást, izomgyulladást, izomhúzódást.

Edzés után: ennek célja a megterhelt izomzat regenerációja. A megterhelt, megfeszített izmok szövetéből így gyorsabban ki tud ürülni a salakanyag, méreganyag, mely a megterhelés alatt szabadult fel. Ebben az esetben ha több folyadékot iszunk, mint általában akkor az is felgyorsítja a salakanyagok kiürülését szervezetünkből, és a kötőszöveteinkből. Ezáltal a felgyülemlett tejsav is hamarabb távozik, így elkerülhető a megterhelést követő izomláz

A sportmasszázs kezelése során a masszőr erős, dörzsölő, gyúró, ütegető fogásokat alkalmaz, leginkább a mélyizomzatot célozza meg. Rengeteg egyéb más jótékony hatásai is vannak: nyugtató hatással van, csökkenti az izomgörcsöket és a merev izmok okozta fájdalmakat és tökéletes lezárás sporttevékenységek után. De tegyük fel, ha egy testépítő heti négy-ötször megy el terembe, akkor heti négy-ötször is masszíroztasson?Ehhez először is időmilliomosnak és a másik cseppett sem elhanyagolható tényező, pénzmilliomosnak kéne lennünk. Tehát ezt a lehetőséget ki is löttük, de az mindenképpen javasolt, hogy rendszeresen legalább havi egyszer fordítsunk  időt és pénzt erre a meglehetősen kellemes gyógymódra.

A jótékony hatásait megnövelhetjük ha izomlazító, és izomnyugtató krémeket, olajokat használ a masszőr a kezelés során. Ezen krémek segítik az izomzat bemelegedését, vérkeringését, oxigén ellátását. Az edzőtermi munka irányában is elkötelezettek számára, a rendszeres masszázs javítani fogja a teljesítményt, elősegíti a növekedést, és csökkenti a sérülések veszélyét, szóval csak ajánlani tudjuk.

 

Írta: Matt Danielsson

Forrás: Bodybuilding.com 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone