Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

A testépítők 10 parancsolata!

A testépítők  10 parancsolata.

A testépítés előfeltételei egyszerűek, bár a legtöbb testépítő erről másképp gondolkozik. Túlbonyolítják, vagy fennakadnak kevésbé jelentős dolgokon. Ennek eredményeként a fejlődés elmarad.A sérülések kivédéséről szóló tanulmányomban, 16 pontban foglaltam össze a testépítés aranyszabályait.

Ezek a szabályok nem kizárólagosak, de ha az az elsődleges célod, hogy a genetikai adottságodhoz képest a maximális izomtömeget elérd, mindezt drogok, szteroidok szedése nélkül, akkor érdemes a testépítők tízparancsolata szerint élned. Ezt a harmincéves, személyes tapasztalataim alapján állítom, amelyek egyrészt a saját edzéseimből, másrészt számtalan testépítő megfigyeléseiből származnak. Fiatal koromban megszállottan edzettem, hogy nagyszerű legyen az alakom; úgy edzettem, ahogy a kor leghíresebb testépítői ajánlották. A testépítés remetéje lettem. Minden vágyam az volt, hogy minél többet megtanuljak az edzésről, hogy edzhessek, illetve regenerálódjak két edzés között. Nagyon jól értesült lettem- de nem igazán azokról a dolgokról, amik valóban számítottak. Sajnos nem volt elég bölcsességem ahhoz, hogy a tudásomat a gyakorlatban is alkalmazzam.

Nem tudtam megkülönböztetni a jó instrukciókat az elégtelenektől. Ha nyomtatásban megjelent egy írás, vélhetően valami bajnok testépítőtől, elhittem minden szavát. Nem volt időm azokra, akik reális célokról beszéltek, vagy a túledzés hátrányairól, illetve bizonyos gyakorlatok veszélyeiről. Fiatalon egész jól megúsztamsérülés nélkül a káros edzésmódszereket, de csak átmenetileg. Ezért  a nemtörődömségemért és gondatlanságomért pár évvel később megfizettem, amikor a térd és hátproblémáim felborították az edzéstervemet. Bárcsak hallgattam volna a testépítést konzervatívabban megközelítésű emberekre, valószínűleg nem sérültem volna le. Más szóval bárcsak a testépítők 10 parancsolata szerint éltem volna, addigi tudásom nem kergetett volna az őrületbe. Sajnos nem volt olyan tudásom, amihez tarthattam volna magam. Ugyanezeket a problémákat láttam számtalan más embernél is felmerülni. Ahelyett, hogy a legjobb gyakorlatok limitált ismétlésére fókuszálnának, egyéb gyakorlatokat próbálgatnak. Egy értelmes rutin kiválasztása helyett, össze-vissza váltogatják az edzés menetüket. A korrekt edzés kivitelezés helyett kurtán elintézik a gyakorlatokat.

A fokozatosság elve helyett leragadnak bizonyos gyakorlatoknál. Kiváló táplálkozás helyett, táplálékkiegészítőkkel vacakolnak. Legalább napi nyolc óra alvás helyett a regenerálódás viszonylag jelentéktelen részletei miatt bosszankodnak.
Azt kívánom, bárcsak visszafogott volna valaki kamasz koromban, bárcsak belém verte volna valaki a testépítők tízparancsolatát, és bárcsak megtanított volna a helyes edzéstechnikára  amíg mesterré nem válok, és magam is arra koncentrálok. A sarkalatos lecke, amit évekig nem tanultam meg, az az, hogy az edzéstervek nagytöbbsége kizárólag a kokszolókra, vagy a genetikailag szerencsés adottságokkal rendelkező kiváltságosokra alkalmazható. Az igen megterhelő, magas ismétlésszámú, és szuperintenzív edzés nem működik természetes, átlagos genetikai adottsáú, úgy nevezett nehezebben izmosodó testépítőknél. Éveken át ezt az őrült edzésmódszert követtem, mint megannyi velem hasonszőrű, nehezebben izmosodó edzéstársam is, de koksz vagy fantasztikus genetikai adottságok nélkül ez mit sem ért. Az igazság az, hogy ezek a módszerek károsak az egészségre és gátolják a fejlődést.

A “nehezebben izmosodó” kifejezés relatív. Megfelelő edzéstervvel, ami természetesen a tízparancsolaton alapul, a nehezen izmosodók könnyen izmosodókká válnak.  Bár a nehezen izmosodók genetikai háttere szerényebb a versenyképesebb elithez képest, de mégis látványos fejlődésre képesek. Tartsd be a tízparancsolatot, mint elsődleges útmutatót, és ne hagyd, hogy bárki az őrületbe kergessen. Ez a szentírás, ami engem is megtarthatott volna a testépítés keskeny, de nyílegyenes ösvényén, és ez a szentírás, ami segíteni fog neked is, hogy a genetikai adottságaidból kihozd a legtöbbet.

A TESTÉPÍTÉS 10 PARANCSOLATA

#1. Eddz biztonságosan, kerüldd a fájdalmat,mert sérüléshez vezethet !

#2. Mindig korrekt edzéstechnikát válassz !

#3. Sima, kontrollált ismétlési sebességgel dolgozz !

#4. A súlyzós edzés ne haladja meg a heti 3 alkalmat !

#5. Az összetett gyakorlatokat részesítsd előnyben !

#6. Ne hagyd ki a bemelegítő gyakorlatokat !

#7. Edzéstervenként ne végezz húsznál több sorozatot (nem testrészenként, edzésenként) !

#8. Dolgozz keményen, de extreme intenzitású technikák nélkül !

#9. Egyél, pihenj és aludj eleget, hogy megfelelően tudj regenerálódni !

#10. Fejleszd az erőnléted, mindig tartsd be a fokozatosság elvét !

 

    -írta Stuart Mcrobert-   

 

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone