Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

A súlyzós edzés és a nők II.

A súlyzós edzés és a nők II.

Ha edzésről van szó, a hölgyek nagy része (persze tisztelet a kivételnek) egyből azzal áll elő, hogy nem szeretne súlyzós edzést végezni, mert akkor olyan nagyon nagy izmai lesznek, és ő nem szeretne olyat. Nos, el kell hogy mondjam: természetes módon, kemény edzéssel és étkezéssel soha nem fog egy hölgy sem szert tenni akkora izmokra amekkorára egy férfi lenne képes.

Ez nagyrészt azért van, mert a férfi tesztoszteronszint kb. háromszorosa a nőinek, éppen ezért a nőknek gyakorlatilag a szervezete, durván kifejezve "nem engedi meg", hogy óriási izmokra tegyen szert.  Ehelyett kialakíthatnak egy szép, formás külalakot, helyes étkezéssel és kemény edzéssel. Ehhez azonban szükséges az, hogy tisztában legyenek néhány dologgal, amelyek az egész fitness és testépítés témának az alapját képezik. Ezek közé tartozik az, hogy ne kövessék a "Nőklapjában" (és hasonlókban) leírt butaságokat, hogy hat óra után ne étkezzünk, meg a többi pihentagyú szerkesztő/ újságíró képzelgéseit.

Sajnos sokan bedőlnek a média által hangoztatott badarságoknak, mint például annak, hogy együnk napi egyszer, mert akkor le fogunk fogyni. A következőkben tehát megtudhatják, a kedves hölgyek, mi is szükséges ahhoz, hogy egészségesen étkezzenek, esetleg fogyjanak vagy alakot formáljanak. Fontos, hogy tisztázzunk egy két dolgot: A férfi és női izomszerkezet között semmilyen különbség nincs. Ebből következik, hogy a hölgyek is ugyanolyan gyakorlatokat végezhetnek amilyeneket a férfiak. (és igen, ebbe beletartozik a guggolás is, súllyal.)

Tudjuk tehát, hogy a női és férfi edzésterv megegyezhet egymással, úgy gyakorlatokban, mint intenzitásban. Igen, az intenzitás is nagyon fontos. A nők ugyanolyan keményen oda kell tegyék magukat az edzéshez, akár a férfiak.  Mint mondtam az izomszerkezetben nincs különbség, tehát ahhoz hogy az izom fejlődjön, meg kell erőltetni.

De mi a helyzet az étkezéssel? Talán a hölgyeknek máshogy, vagy mást kell enniük, mint a férfiaknak? A válasz egyértelműen NEM. Ugyanazok a szabályok vonatkoznak a női testépítőkre is. Szintén az általunk megemlített média az, aki elterjesztette, hogy például reggelire a hölgyeknek egy banán és egy joghurt megfelelő. Értem én, semmi baj sincs ezzel a két dologgal, de meg kell kérdeznem: hol van ebben a fehérje, és a szénhidrát? és a telítetlen zsírsavak? Mert ezek is nagyon fontosak.

Az étkezés (mindegyik) gazdag kell legyen fehérjében és szénhidrátban. És diétázás esetében is, amikor fogyni szeretnénk, Nem szabad a szénhidrátot teljesen kiiktatni az étkezésből. Bátran ehetünk este hat után is, de nem gyümölcsöt, és ne magas szénhidráttartalmú ételeket.  Fogyaszthatunk este, akár lefekvés előtt is csirkemellet, túrót esetleg tonhalat és így tovább. Sőt, kötelező este 6 után is enni. Ezt nem győzöm elégszer hangsúlyozni. Mert vizsgáljuk csak meg, mi történik, ha nem eszünk este 6 után?

Az utolsó étkezésünk tételezzük fel, hogy 5kor van, és lefekszünk este 11kor. Három-négy óra elteltével a szervezetünk katabolikus (izomleépítő) állapotba kerül, és nem zsírt fog égetni, hanem izmot, amit egyébként is nehezen lehet felszedni.  És bár valóban súlycsökkenéshez vezet, de egyben megbetegedéshez is! A nap folyamán tehát 4-5 akár 6szor is ajánlott enni!

 

Írta: Chad Waterbury

Forrás: bodybuilding.com

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone