Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

A regenerálódás fontossága

A regenerálódás fontossága

 

Mindannyian tudjuk, hogy a regenerálódásnak főszerepe van az edzésben és a testépítésben! Ha mégsem tudtad ezt, most már tudod. És ha mostanáig nem tudtad, akkor olvasd végig a cikket, mert ha ezt nem tudtad, akkor a továbbiakat sem tudod: Az első gondolat, amivel a cikket indítanunk kell: A legkevesebb napi 8 óra alvás. Ha ezt nem tudjuk kivitelezni, akkor nem fogunk tudni hosszú ideig intenzív edzést végezni.

Sőt nemhogy intenzív, de talán semmilyen edzésre nem leszünk képesek az immunrendszerünk legyengülése végett. Mivel testépítők vagyunk, edzés során igencsak nagy stressznek van kitéve testünk és szervezetünk. Többek közt ezért kell a 8 óra alvás. A kell szó viszont tényleg kötelez. Mert a 8 óra mint mondtam, az alap. A lehető legjobb az 10 óra az vagy akár több, álmaink társaságában. Viszont tisztában vagyok azzal, hogy sokaknak még a 8 órát is nehéz kivitelezni.

Ha éjszaka nem megy a 8 óra próbáljuk délután bepótolni.  Bár ez nem a legmegfelelőbb pihenés, jobb mintha egyáltalán nem pótolnánk be. Az alvás tehát döntő fontosságú a regenerálódás szempontjából. Emellett a heti 4 edzés a maximum kell hogy legyen. Mert mint azt más cikkekben már összefoglaltuk, ha megtanulunk intenzíven edzeni, akkor a heti négy edzés bőven elegendő.

Sokan úgy gondolják, vagy hiszik, hogy az izmaink az edzés során nőnek, fejlődnek. Ez azonban messze nem így van. Ellenkezőleg: az edzés során izmainkat terhelésnek tesszük ki, ezután pedig megadjuk neki a kellő tápanyagot és pihenőidőt. Így növekszenek tehát izmaink, a pihenő/regenerálódó szakaszban.

Visszatérve az alvásra, nehogy azt gondoljuk, hogy több alvással hamarabb regenerálódunk. A regenerálódást nem lehet befolyásolni és meggyorsítani! Meg kell adni a kellő időt. Aki ezt nem tudja megérteni, az sosem fog érvényesülni a testépítésben. A regenerálódást lehet támogatni, de meggyorsítani teljesen más téma.

Ha mindent meg akarunk tenni, annak érdekében hogy edzésünk maximális fordulatszámon pörögjön, még két dolgot tudok ajánlani: relaxáció és meditáció. Sok élsportoló használja ezeket vagy ezek közül az egyik módszert a mentális koncentráció fokozásához.

A relaxációt könnyebb elsajátítani mint a meditációt, de a meditáció egy sokkal mélyebb állapotba, az úgynevezett alfába visz le bennünket. Ezek közül a módszerek közül választhatunk. És előrebocsátom, hogy  ha valamelyiket elsajátítjuk, akkor sokkal többet nyerünk vele mint azt gondolnánk. Ezzel be is fejezném a monológomat, végezetül sok pihenésre való időt kívánok mindenkinek!

 

Írta: Christian Thibaudeau

Forrás: bodybuilding.com

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone