Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

A nők és a kreatin pótlás!

A nők és a kreatin pótlás

Kell a nőknek kreatint használniuk? Milyen előnyökkel jár a nők számára, mennyi szükséges belőle, és melyik a legjobb fajta? Ezek és még más kérdések kerülnek megválaszolásra.

A kreatin a leggyakrabban használt izomnövelő táplálékkiegészítő. Ez egyben a legtöbbet kipróbált és bizonyított szer is. Úgy hiszem, a kreatin kell, hogy legyen az ember táplálékkiegészítő arzenáljának a legfontosabb alkotója, ha anaerob edzést végez vagy állóképességet fejleszt.

Sokan –  különösen azok, akik újak az edzőteremben és akik először akarnak kreatint kasználni – sok, nagyon gyakori kérdést tesznek fel a kreatin használatával kapcsolatban. Összeállítottam egy listát abból a 7 kérdésből, amelyet a leggyakrabban tesznek fel.

Kreatin nőknek – 7 gyakori kérdés

  1. Milyen típusú kreatint használjak?

Olyan sokféle kreatin van a piacon, hogy nehéz lehet eldönteni, melyiket használd. Ha most kezded el a szedését, ragaszkodj a kreatin monohidráthoz – ami a legtöbbet kipróbált és bizonyított a kreatinok közül – és tiszta kreatint használj, ellenben olyan termékkel, amiben benne van a kreatin és más összetevők.

  1. Mennyi ideig szedjem a kreatint?

A kreatin ciklikus/kúraszerű szedése egyéni döntés. Sokan választják ezt úgy, hogy 2-3 hónapig szedik, aztán kb. 1 hónap szünetet tartanak. Mások nem ciklusokban szedik, hanem állandóan – én is ezek közé tartozom, csak akkor nem szedem, amikor elfogy a kreatinom/az a termék, ami kreatint is tartalmaz, és épp az újabb adagra várok.

Ha a kreatin ciklikus szedését fontolgatod, legyél tisztában azzal, hogy az izmaid kreatin értékének szintje 3 hét szüneteltetés után visszatér az alapszintre.

  1. A kreatin töltés szükséges?

Nem, a kreatin töltés nem szükséges – hasonlóan a kreatin ciklikus szedéséhez, a kreatin pótlása is egyéni döntés. A töltés azt a célt szolgálja, hogy gyorsabban érje el az izom a kreatin küszöbértéket – ez általában napi kb. 20 gramm kreatin 5 napig tartó adagolásával történik. Azonban napi kb. 5 gramm kreatin szedése 3 hétig ugyanezt az eredményt produkálja.

 

  1. Mennyi kreatinra van szükségem?

Ha már elérted az izmod maximális kreatin koncentrációját, napi 2-3 gramm elegendő a szintentartáshoz. Gyakran látni, hogy napi kb. 5 grammot ajánlanak, de ez jóval több annál, ami szükséges a szintentartáshoz, és több, mint amire szükséged van.

Mihelyt elérted az izmod maximális kreatin koncentrációját (ami 150-160 mmol/kg száraz izomtömeg mindenki esetében), akkor a 3-5 grammnál több kreatin használata már nem növeli tovább, így nincs értelme nagyobb mennyiség használatának.

  1. Mikor használjam a kreatint?

A kreatint naponta kell használni. Az adagolás teljesen rajtad múlik, több alkalommal lehet adagolni, beleértve az edzés előtti, edzés utáni vagy mindkét alkalommal történő adagolását is. Ha edzés előtt használod, a legjobb hatás elérése érdekében azt ajánlom, hogy kb. 60 perccel az edzés előtt vedd be, ha edzés után, akkor közvetlenül az edzés befejeztekor adagold.

  1. Használjak kreatint a pihenőnapokon?

Igen, használhatsz kreatint a pihenőnapokon is, ez segít szinten tartani az izom kreatin koncentrációját. Azt javaslom, hogy a pihenőnapokon reggel éhgyomorra vedd be. Ami az adagot illeti, 2-3 gramm megfelelő.

  1. A kreatin szedésétől nagyobb, gyorsabb és erősebb leszek?

A kreatin a szervezetnek csupán egy energiaforrása. Ezért közvetlenül nem növel, nem tesz gyorsabbá és erősebbé. Azonban közvetve segít ezeknek a tényezőknek az elérésében, ha a táplálkozásod és az edzésed is ennek megfelelően történik.

A cikk képein található hölgy India Paulino aki 2013 Arnold Classic Ms Bikini International győztese lett,ha többet szeretnél róla tudni itt találsz pár elérhetőséget:

https://www.facebook.com/IndiaPaulino

https://twitter.com/IndiaPaulino

http://loveindiapaulino.com/

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone