Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

A mini-edzések ereje

A mini-edzések ereje

 

A tipikus edzés általában 30-60 perc súlyzózásból áll sokak számára. Ha a gyakorlatokat rosszul végezzük ezekben a sokszor ismétlődő mozgásokban, ismétlésekben, akkor a terhelés az izmokon és az ízületeken okozhat károsodást a testben rövid és hosszú távon is.

A legtöbb ember sérülések, fájdalmak ellenére is tovább edz, mert szeretné az edzésből származó fizikum javulást elérni, megtartani. Azonban idővel a jó testet egyre nehezebb lesz fenntartani így és egy plató fog bekövetkezni. Ilyenkor az edzés ellenére nem látjuk már azokat az előnyöket, fejlődést, amit korábban.

Az elmúlt időszakban több tudományos munka is elemezte a megfelelő edzésidő hosszt és az intenzitást. Egyesek szerint a nagy intenzitású gyors edzések a leginkább hasznosak, mások viszont a nagy súlyos lassú, kimért súlyzózást tartják a nagyszerű fizikum és egészség kulcsának.

A mini-edzésekről bebizonyosodott, hogy igen hatásosak az egyén egészségre nézve és a fizikum fejlesztés terén is, de mégis a legtöbben nem alkalmazzák ezeket. A napi 3-5 edzés egyenként kb. 10-15 perc hosszban felturbózza az anyagcserét az egész nap során. Emiatt a mini-edzések hatásosabb kalória égetők, mint 1 nagy blokk edzés.

A legtöbb fitness termék is figyelmen kívül hagyja a mini-edzések tudományos megalapozottságát, mivel a megszokás a napi kb. 1 órás edzés. Ez utóbbi nem a hatékonysága, egészségessége miatt vált megszokottá, hanem pusztán kényelemből.

Csak nagyon kevés ember és specifikus okokból mutat fel jó eredményeket ilyen 1 órás "egyben" edzések hatására (tipikusan versenyző testépítők).

A teszt
Tipikusan én is ebédidőben edzek 1 órát három munkatársammal. Elhatároztuk, hogy kipróbáljuk a mini-edzéseket 2 teljes hónapig. Mielőtt elkezdtük volna, felmértük a súlyunkat, testzsírunkat és körméreteinket. Az általam kifejlesztett Strength Stack 52 koncepcióval kezdtünk el edzeni, ami testsúlyos mini-edzéseket foglal magába. Egy 45 perces edzés helyett munka előtt, után és az ebédidő órájában végeztünk egyenként 15 perc mozgást. Az összidő tehát ugyanannyi volt, mint korábban, hogy a teszt értékelhető legyen, és az étkezési szokásainkon sem változtattunk, vagy iktattunk be súlyzós edzést.

 

Az eredmény
Mindhárman pozitív eredményeket tapasztaltunk a 2 hónap végén pusztán ettől a napi 3x15 perces testsúlyos edzéstől. Átlagban 5 kiló súlyvesztés történt (a legnagyobb 9 kiló volt). Ne feledd, hogy a táplálkozáson semmit sem változtattunk és már eleve aktív emberekről volt szó!

Mindenki látott emellett izomnövekedést, és átlagosan 2.2 százalékpont testzsírcsökkenést is. Abban egyetértettünk, hogy a legnagyobb haszon a mentális kitartás és attitűd területén volt. Mind jobban érezzük magunkat és 2 órakor nem azt nyöszörögjük már minden nap, hogy "mikor van már vége a munkanapnak?"

Azt, hogy a sikerünk egy plató áttörésének az eredménye, vagy a mini-edzések egyébként is ezt hozzák, 2 hónap alatt nem eldönthető, de nem is számít. Az eredmények magukért beszélnek és a mini-edzések szórakoztatók! A napi 1 nagy edzés helyett 3 rövid, intenzív és szórakoztató mozgásalkalom volt, ami várt ránk.

A többi előny a mini-edzések kapcsán:
- kevesebb izomláz
- kevesebb ízületi fájdalom
- megnövekedett kardiovaszkuláris állóképesség
- jobb mentális kitartás és nagyobb intenzitás edzésenként
- több elégetett kalória naponta

Konklúzió
Bár pozitív eredményeket értünk el a testsúlyos mini-edzésekkel, mindannyiunknak hiányzik a nagyobb súlyok "dobálása". Kialakítottunk egy hibrid programot, amelyben reggel egy mini-vel kezdünk, majd a déli alkalmat is egy testsúlyos mini-vel indítjuk, aztán még az órában súlyzózunk is.

A mini-edzések megtapasztalása szemfelnyitó hatású volt számunkra. Mind "előfizetői" voltunk korábban a "no pain, no gain" (fájdalom nélkül nincs fejlődés) filozófiának, de most már tudjuk, hogy ez a régi mondás nem igaz. Valójában lehet izmot felszedni és zsírt égetni napi háromszori rövid, szórakoztató és kihívást jelentő mini-edzésekkel.

 

Írta: Michael Volkin

Forrás: bodybuilding.com

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone