Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

A “helyes” táplálkozás 10 szabálya

A “helyes” táplálkozás 10 szabálya

Új utat keresel a táplálkozásodhoz? Itt egy térkép a jobb, egészségesebb és fittebb út felé.Alaposan figyeld meg a gyorséttermi kajákat. Minden hozzávaló a szósztól a zsemléig, gyárban feldolgozott laborban előállított anyag. Rendesen meg van pakolva mesterséges színezékkel és tartósítószerekkel, hogy úgy nézzen ki akár egy szép kép.

De megfelel ez a “tiszta kajálásnak”? Hát igen… Mi is az a tiszta kajálás? Nem azt jelenti, hogy evés előtt megmosod a gyümölcsöt – bár nyilván ajánlott megmosni. Inkább azt jelenti, hogy tudd, és szánj rá időt mit eszel, és válaszd azt amelyik a a legközelebb áll a természetes alakjához, minél kevesebb plusz, mesterséges adalékot/kezelést kapott. A tiszta étkezés nem egyenlő csak a tudatossággal; ez egy olyan választás ami az optimális, hossztávú test egészségre törekvést is jelenti.

Ehhez egy meg kell változtatni azt, amit most csinálsz, vagy teljesen el kell dobnod az egészet. Bármelyik opciót is nézzük a következő 10 tanács biztos hasznodra lesz!

1/ Fogd fel az étkezéseid életstílusként
Komolyan gondolod? Akkor először is felejtsd el a D betűs szót. A tisztán enni nem egy fogyókúrás diéta. Ez egy életstílus, ami szerint a mai naptól kezdve tart.
Nem kell kínoznod magad, s eldobnod sem kell, amit eddig szerettél. Élvezheted amit eszel – kell is, ha erős akarsz benne. Meg kell tanulnod, hogy főzz magadnak.
Mi a másik választás – feladod és a “világ etet” meg? Felejtsd el. Figyelj oda magadra, mert ha feladod, akkor megint jönnek a folyamatos éhségérzet, fáradtság, betegségek, ingerültség, stb.

2/ Tölts fel friss élelmiszerekkel
Nem számít, hogy szénhidrátmentes, szénhidrátdús, paleo-harcos, fehérjedús étrendet alkalmazol, az arany szabály az, hogy mindig friss élelmiszereket használj.
A zöldségek bármely diétás étkezést jobbá és egészségesebbé tesznek. Gondoskodnak a megfelelő tápanyag- és vitaminbevitelről, hogy olyan jól érezd magad amennyire csak tudod, nem beszélve a bennük levő rostokról.
Azt gondolod, hogy pótolhatod ezeket mindenféle kiegészítőkből? Megpróbálhatod, de lehet azzal találod szemben magad, hogy szedsz valami drága kiegészítőt, és később éhes leszel, ekkor nyúlsz a csaló kajákhoz… Szóval nézz utána a szezonális zöldség-, gyümölcsöknek és képezd ki magad, milyen ételeket lehet belőle készíteni.

3/ Vásárolj a közelben levő boltból
Minden bolt különböző, de egy általános szabály, hogy a periféria a természetes lelőhelye a friss zöldség-, hús-, teljes kiőrlésű pékáruk, valamint magvak és szárított gyümölcsöknek.

4/ Kerüld a hozzáadott cukrokat
Általánosságban a jó étkezésről elmondható, hogy kerüljünk el részben valamit. Inkább arról van szó, hogy az egyszerű, finomítatlan dolgokat választjuk. De ha úgy érzed kényelmesebb egy ellenséget tartani, akkor üzenjünk hadat a cukornak.
Természetes állapotukban az ételekben nincs hozzáadott cukor – ezért is hívjuk “hozzáadott cukornak”. A gyümölcsök még mindig lehetnek a barátaink, de vigyázzunk, mert a gyártás folyamán bekerülhetnek édesítőszerek az ételbe – konzervek -, ezért velük is óvatosan kell bánni.

5/ Igyál több vizet
Meglehet, hogy évek alatt sikerült magad beprogramozni arra, hogy napi 8-10 pohár (2-2,5l) vizet igyál. A víz előnyeit ismered – főleg, ha edzel már egy ideje. A hidratált izom nő, és jobban teljesít, és nem utolsó sorban ellenállóbb a katabolikus – izomleépülés – folyamatokkal szemben.
“Csak vizet igyak?” – jó a kérdés. Ha nehéz megszokni, akkor ideje egy kicsit a kreatív oldalad elővenni. Gondolj zöldteára, gyógynövényteákra – természetesen nem cukrozva!! -, emellett ezeknek más pozitív hatásai is vannak. Vagy a legegyszerűbb tegyél frissen facsart citromlevet a vízbe…

6/ Ülj le
Ez is része az egészséges kajálásnak. Semmi értelme sokkolni a szervezetünk falánksággal, habzsolással. Nem is rágjuk meg a falatot, így nehezebb megemészteni, kevesebb hasznos tápanyag hasznosul szervezetünkben.

7/ Hozd egyensúlyba a diétád
Két központi elképzelés fontos a tiszta evés mögött: egyensúly és mértékletesség. Nem kell elkerülni a szénhidrátot vagy a zsírokat teljes mértékben. Inkább igazítsd azokat az adagok méretéhez, hogy illeszkedjen az adott tápanyagbevitel és a kívánt célod.
Attól függően, hogy melyik táplálkozási rendszert választod a makro anyagok arányát számolod, vagy  a kalóriák számát egy pár dolog biztos mindegyikben. Előnyben részesítendők a komplex, feldolgozatlan szénhidrátok és telítetlen zsírok.
Tehát a legfontosabb az, hogy szem előtt tartsuk az ételt, és hogy miből készült, milyen összetevőket tartalmaz. Ha ezt nem tudod, akkor nem fogod elérni a kitűzött célt.

8/ Használjunk fehér liszt pótló anyagokat
Megmaradhatnak a péksütemények, kenyér is. Cseréljük le a finomított fehér lisztet. Mandula liszt, kókusz liszt, és a zab/rozs liszt mind kiváló módja annak, hogy csökkentsük az egyszerű szénhidrátokat minden receptünkben. Próbáljunk ki egy rozslisztes kenyérből reggelit csinálni. Garantáltan kisebb mennyiség elfogyasztása után jól fogunk lakni. Plusz vitaminokat is juttatunk a szervezetbe.

9/ Ne egyél olyan ételt, amiben ismeretlen hozzávalók vannak
Miután tisztán étkezel, óhatatlanul is meg fogod nézni, hogy milyen összetevőket tartalmaz a polcról levett termék. Minél kevesebb összetevőből áll valami, annál jobb. Kevesebb a mesterséges anyag.

 

10/ Fókuszálj a tápanyagokra is, ne csak a kalóriákra
Végül, de nem utolsó sorban, az étrendedbe figyelj oda a tápanyagokra is. Egy dolog a kalóriák száma. Ebben a testtömeg-tudatos világban könnyű mérni/meghatározni mindent. A megfelelő mennyiségű tápanyag nagyon fontos a szervezet általános egészségéhez – gondolhatok itt akár egyes gyümölcsök magas kalória tartalmára, szemben a vitamintartalmával.

Írta: Kristin Reisinger 

Forrás: Bodybuilding.com

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone