Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

A diéta mentalitás

A diéta mentalitás

Egy diétázó testépítő az izmait szeretné növelni, miközben testzsírt éget. Mi tudjuk, hogyan lehet súlyt veszteni és izmot építeni egyszerre.

1. Ne légy türelmetlen! – A testednek szüksége van nagyjából 3 hétre ahhoz, hogy alkalmazkodjon a diétához, szóval legyél türelmes.  Ha elkezdesz egy magas szénhidrát, közepes fehérje, kevés zsír diétát, ami után majd csökkented a kalóriákat, a 21. nap után fogod majd csak látni a változást. 

2. Ne a kalóriákat kövesd! – Számolj mindent, amit eszel, ne csak a kalóriákat, hanem a szénhidrátokat, fehérjéket, zsírokat is . Kövesd a kalóriatáblázatokat, és az összetétel táblázatokat is.

3. Ne egyél összevissza! - Ha tényleg zsírt akarsz veszíteni, és közben izmot építeni, maradj következetes. A szórványos étkezés nem tesz jót a fejlődésnek. Ha könnyen hízós típus vagy, akkor főleg figyelned kell rá, hogy legyen egy napi öt étkezésre lebontott táblázatod, ezzel egyenletessé teheted a tápanyagok bevitelét is, és beállíthatod a tested tápanyag felhasználását a zsír raktározása ellen. 

 4. Ne légy mérlegfüggő! – Az, hogy mit mutat a mérleg, nem függ a diétád sikerességétől. Nem a legjobb mérőeszköz ez, mert pusztán a számok változása más, mint a testkompozíciód változása.  Jobb megoldás, ha fotókon ellenőrzöd a változást, vagy akár egy elfogulatlan embernek mutatod meg magad.

5. Ne edd túl magad! – A testépítők nagy része úgy épít izmot, hogy gyakran túleszi magát. Túl sok kalóriát visznek be, és ezzel elérik a testük zsírosodását is. Természetesen kell a szénhidrát a kemény edzésekhez, hogy ellásson megfelelő energiával, de arra figyelj, hogy ne ess túlzásokba.

6. Ne utánozz! - Semmi baj nincs azzal, amit a profi testépítők csinálnak, de használd az õ diétájukat úgy, mint egy alapot, és alakítsd a te izomfejlődésed irányába. Nem véletlen az például, hogy Jay Cutler diétája hasonlít több ponton Dexter Jackson diétájára, de mégsem ugyanaz.

7. A táplálékkiegészítők nem varázsszerek – Fontosak a tápanyagok minden testépítő számára, az is, hogy megfelelő mennyiségű kalóriát és fehérjét fogyassz a pozitív nitrogén egyensúlyhoz az izmokban. De ha rosszul számolod ki a kalóriákat, akkor zsír is feljöhet. Emlékezz: a táplálékkiegészítő egészítse ki a táplálkozást, ne helyettesítse. 

8. Ne légy az egyoldalú táplálkozás rabja! – Variáld a diétád! Nagyon könnyû kiégni attól, ha csak csirkemellet eszel vagy tonhalkonzervet minden étkezésnél, napról napra.

9. Törj ki a zsírmentesség zsarnoksága alól! – A diétádból kiszeded a zsírtartartalmú ételeket és csak a zsírmenteseket eszed,  zsírmentes fehérjét, pl. a pulykamellet, a halat és a turmixport, akkor a növekedésed lelassul és csökken a zsír anyagcseréd. Az alacsony zsírtartalmú diétába is kell esszenciális zsírsav, amit megtalálsz a húsban, a csirkében és a halban is.

10. Kerüld a hirtelen hatalmas változásokat! – Amikor kalóriát adsz a diétádhoz, vagy elveszel belőle, ügyelj a fokozatosságra, adj időt a testednek ahhoz, hogy alkalmazkodjon.  A radikális változások arra kényszerítik a tested, hogy zsírt raktározzon, ezért egy hirtelen kalórianövekedés zsírt fog rád pakolni.

 

Forrás: bodybuilding.com

Írta: Neesha Maria Bukht Choksy

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone