Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

5 ok, amiért állandóan éhes vagy!

5 ok, amiért állandóan éhes vagy – nem is gondolnád!

Folyton éhesnek érzed magad? Pedig megemelted a rostfogyasztást, emelted a fehérje bevitelt, több vizet fogyasztasz és még mindig legyőzhetetlen a vágy az evés iránt? Akkor ideje megnézni, hol lehet a hiba:

1. Órákba nyúló aerob edzések:

Számos tanulmány kimutatta, hogy az aerob edzések hatékonyan csökkentik és kordában tartják az éhséget. Ám nem mindegy, milyen időtartamú az edzés! Egy német tanulmány során kerékpárosokat vizsgáltak 120 percen át tartó alacsony intenzitású edzés során és azt találták, hogy az éhségstimuláló ghrelin hormon nagyon magas volt az edzés után. Figyelj tehát arra, hogy hosszú edzés közben fogyassz például némi glutamint, hogy elkerüld az éhségérzetet, vagy több rövidebb időtartamú aerob edzést iktass be.

2. Alváshiány:

Nem titok hogy az alváshiány miatt csökken a teljesítményed és megnő a regenerálódási idő, de az étvágyadra is hatással van. Egyetlen éjszakai alváskimaradás drasztikus növekedést okoz a ghrelin szintjében. Ugyanezt tapasztalták a kutatók több egymást követő éjszakán jellemző rossz alvásminőség esetén is.A kutatások egy egyszerű összefüggést mutattak ki: minél kevesebbet alszol, annál inkább nehéz az éhséget kontrollálni. A fáradtság miatt nehezen tudsz koncentrálni arra, hogy a vágyaidat legyőzd és tovább vidd a diétás étrendedet!

3. Csábító reklámok:

Vannak bizonyos ételek, amelyek határozottan növelik az evés iránti vágyat. A reklámok, az Internet mind-mind ontják magukból a gusztusosabbnál gusztusosabb ételképeket. Ráadásul ez még nem minden, hiszen a bevásárlóközpontokban, áruházakban terjengő finom illatok is állandó kísértésben tartanak minket. Ha pszichésen helyén van minden, nem vagy kimerült például alváshiánytól, akkor az akarat ilyenkor alapvetően nagy segítség a vágy leküzdésében.

4. Étrend váltás:

Amikor áttérsz a szervezeted szempontjából jobb 5-6 étkezéses étrendre, akkor valószínű, hogy az addig megszokott étkezési időpontokban a szervezeted jelezni fog és éhes leszel. Főleg, ha inkább ilyenkor esznek a többiek is körülötted, hiszen az éhségnek szociális vonatkozásai is vannak. Idővel azonban a szervezeted alkalmazkodni fog és átáll az újfajta rendre!

5. Folyékony táplálék:

Az alacsony szénhidrát-és magas fehérjetartalmú diéták esetén sokszor oldjuk meg az étkezést egy-egy fehérje turmix-szal. De ezt sosem szabad túlzásba vinni! A napi fehérjeszükségleted maximum felét vidd be táplálék-kiegészítő segítségével. A tanulmányok kimutatták, hogy a folyékony tápanyag nem okoz olyan nyomást a gyomorban, ami az éhségközpontokban az éhségérzetet csökkentésre motiválná.

Próbáld a napirendedet a fentiek figyelembe vételével átalakítani, így már biztosan könnyebb lesz leküzdeni az állandó éhséget!


2015.06.22

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone