Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

5 élelmiszer a jó alvásért

5 élelmiszer a jó alvásért

 

Nehezen alszik el? Nem alussza át az éjszakát? Ha rosszul alszik, nem csak fáradtnak, hanem lassúnak, vagy ingerlékenynek érezheti magát a következő napon.

A rossz alvás összefüggésbe hozható több egészségügyi problémával, mint például a depresszió, az elhízás és a szívbetegségek. Bár számos altató elérhető manapság a gyógyszertárakban, ezek kellemetlen, sőt veszélyes mellékhatásokat, valamint függőséget okozhatnak. Helyettük léteznek természetes kiegészítők, illetve olyan ételek amik segíthetnek az alvás minőségének javításán.

Az alábbiakban felsorolunk pár növényi alapú élelmiszert, melyek segítik megteremteni a pihentető alvás feltételeit.

Banán

A banán remek kálium és magnézium forrás, melyek egyaránt elősegítik izomrelaxációt, a magnézium nyugtatja az idegsejteket, ezáltal segít megelőzni az alvászavart. Tartalmaz triptofánt, ami egy olyan aminosav, mely segíti az alvást.

Meggylé

A legújabb kutatások szerint a meggylé egy természetes kezelés álmatlanságra. A meggylé természetes forrása a melatoninnak, mely szabályozza az alvási ciklust a szervezetben. A meggylé fogyasztása hosszabb, pihentetőbb alvást eredményez jelent meg European Journal of Nutrion szaklapban.

Rostok

A zab, az árpa, vagy a chia mag kiváló rostforrás, ami segít biztosítani az alváshoz szükséges telítettségérzetet, hogy tudjon pihenni egész éjjel, és ne ébredjen fel hajnali 2-kor arra, hogy éhes. Ezzel elkerülhető az éjszakai nassolás, ezen felül a rendszeres rostfogyasztás csökkenti a kockázatát a szívbetegség és a cukorbetegség kialakulásának.

Magvak

Mint arról már volt szó, az álmatlanság egyik oka lehet a magnéziumhiány. Az olajos magvak gazdag forrásai e létfontosságú tápanyagnak. A tök-, szezám-, és lenmag fogyasztása egy nagyszerű módja annak, hogy növelje a szervezet magnézium szintjét, amely segíteni nyugodt és zavartalan alvást. Egyes magok, mint a tökmag, triptofánt is tartalmazhatnak, ami szintén javítja az alvás minőségét.

Leveles zöldségek

A folsavban gazdag leveles zöldségek, például a kelkáposzta vagy a spenót sok tanulmány szerint segítik az alvást. A zöldségekben található folsav segít a krónikus fáradtság leküzdésében. Ezen kívül ezek a zöldségek tartalmaznak egyéb vitaminokat és ásványi anyagokat, valamint élelmi rostokat, melyek az alváshoz szükséges telítettségérzetet biztosítják.

Fogyassza ezeket az ételeket, egészítse ki vele napi étkezését, különösen este, amikor fontos megadni a szervezetnek azokat a tápanyagokat, melyek biztosítják a jó minőségű, pihentető alvást. A jó alváshoz nem szükséges alkoholt fogyasztani, vagy receptre kapható altatókat szednie!

+ egy tipp

Aludjon teljes sötétségben! Kapcsoljon ki minden lámpát, képernyőt alvás közben. Az éjszaka során minket érő egészen kis fény hatására olyan hormonokat termel a szervezetünk, amire napközben van szükségünk és ez komoly hormonális elváltozásokhoz vezethet (emlőrák, prosztatarák, stb...).

Legyen teljes sötétségben éjszaka és világosban napközben!

 

forrás: Natural New

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone