Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

4 trükk, és + 20%

4 trükk, hogy 20%-kal azonnal megnöveld a fekvenyomás erődet!

 

Legyünk őszinték, a legtöbb ember kedvenc gyakorlata a fekvenyomás. És semmi nem tud frusztrálóbb lenni, mint amikor el vagy akadva hónapokig 95, 115, 145, 195 kilónál... ki mekkora és mennyire haladó. Nos, garanciát nem adok rá, de ez a négy mentális trükk akár azonnal 20%-kal is megemelheti az erődet fekvenyomásban!

Fekvenyomás erő-tipp #1: a testedre fókuszálj, ne a rúdra!
Amikor nyomsz, akkor arra próbálj koncentrálni, hogy a testedet nyomd el a rúdtól és nem a rudat a testedtől. A trükk hasonló jellegű, mint amikor húzódzkodásnál nem a rúdra koncentrálsz, hanem a könyökeid lehúzására. Az agyad érzékeli a rudat mint egy élettelen külső tárgy, ami kívül esik a kontrollján és nagyobb esélyt lát arra, hogy a rúd "legyőzi". De az idegrendszered a saját testedet "szövetségesnek" látja, ami az ellenőrzése alatt van, emiatt sokkal magabiztosabbá válik a mozgás sikeres kivitelezésében. (Arról nem beszélve, hogy ezzel a technikával szilárdabb alapot hozunk létre a felsőtestben a nyomásnál, mivel a vállak, lapockák nem jönnek föl, el a padtól)

Fekvenyomás erő-tipp #2: tépd szét a rudat!
Amikor nyomsz, próbáld széthúzni a rudat, persze a kezeid tényleges elmozdítása nélkül. Csak markold erősen az eszközt és akard széttépni. Ez a trükk fokozza a stabilizáló izmok bevonását, valamint jó segítség a nyomás utolsó szakaszában, mivel jobban aktiválja a tricepszeket, amelyek elsősorban felelősek a végső kiakasztásért.

Fekvenyomás erő-tipp #3: vizualizáld, hogy megy fölfelé a rúd!
Ismered a segítők azon trükkjét, hogy a holtpontnál 1-1 ujjukat a rúd alá teszik, mintha segítenének, amitől az varázslatos módon megindul? Nem, nem kell, hogy a világ legerősebb ujjaival rendelkezz! Ez egy szimpla mentális trükk, aminél a fekvenyomó úgy érzi, hogy segítséget kap, de valójában ő végzi a teljes munkát.

Ezt magad is elérheted azzal, ha folyamatosan azt vetíted a lelki szemeid elé, hogy a rúd nem áll meg, csak megy fölfelé. Ha lelassul a nyomás, akkor indíts be az elmédben egy high-definition filmet, amiben mindennél élesebben látod, hogy a rúd továbbmegy és ez a valóságban is be fog következni!

Fekvenyomás erő-tipp #4: nézz a domináns kezedre!
Egy másik holtpont romboló! Ha elérsz egy pontra, ahol elakadni látszik a rúd és legyőzve kezded érezni magad, akkor nézz (a fejed mozgatása nélkül) a domináns kezedre. Ez az, amelyikkel írsz. Ez szintén egy olyan mentális "kapcsoló", ami azt éri el, hogy az agyad megérezze, hogy van egy erős, magabiztos fegyvere a nehéz feladatban.


Ezek voltak tehát a trükkök, amelyek segítségével a következő fekvenyomásodnál beleviheted a tested és az agyad mentális erejének teljességét az erőfeszítésbe. Meglásd, új rekordot fogsz a füzetedbe írni!

 

Írta: Jeff Anderson

Forrás: bodybuilding.com
Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone