Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

4 Ötlet az edzéshez

4 Ötlet az edzéshez


1. A "Punch the Clock" edzés



Vannak azok a napok, mikor abszolút nem megy.. mikor belépsz a terembe, mikor megcsinálod az első ismétlést.. érzed, hogy ez ma nem az igazi. Hát akkor ma nem lesz az.. nem tudsz vele mit csinálni. A lényeg az, hogy nem nézhet ki minden edzésed úgy mint amit a Pumping Iron- ban láttál. Amerikában ezeken a napokon használják az un. "Punch the Clock" edzéseket.. azaz elütni az időt a teremben. Ez nem azt jelenti, hogy ülsz és mobilozol vagy a szemgolyódat edzed a csajok fenekén, hanem, hogy egy kisebb intenzitású, jóformán szinten tartó edzést iktatsz be. Ami nem megy ne erőltesd, mert könnyen sérülés lehet a vége.

2. Csinálj magadnak kihívásokat!



Jó ötlet, ha néha egy kis versenyhelyzetet teremtünk magunknak vagy csak egyszerűen felmérjük erőszintünket. Ha egy kitűzött célt megvalósítunk (pl sikeresen megcsináltunk egy kihívást) az hatalmas motivációs erővel bír és segíthet minket átlendíteni az esetleges mélypontokon. Azt javaslom tehát, hogy legalább havi 1X találjunk ki magunknak egy olyan programot (Challange-et) aminek végrehajtása nagy erőfeszítésünkbe kerül, de semmiképp sem lehetetlen vagy túl könnyű számunkra. Ezeket hívom én "öld meg magad" edzéseknek... amit persze nem javaslok minden edzésre, mert elég 3 hét és az ember sikeresen kinyírja magát velük. Elég ha havonta egyszer kell kihívni ránk a mentőt :D
A kihívásoknak csak a képzelőerőd szab határt... megcsinálhatsz 50 négyüteműt egy perc alatt vagy farmer sétát 20 kilós súlyzóval amíg össze nem esel... ezeket mindenki a saját erőnlétéhez szabja!
 

3. A Hangover (Másnapos) szabály!



Amit most írni fogok az elsőre érthetetlen lesz és látszólag ellentmond az előbb taglaltaknak(Punch the Clock), de hihetetlen módon mégis van rá precedens... a lényeg röviden annyi.. attól mert szarul vagy.. éppenséggel semmi nem indokolná a jó teljesítményt, de mégis atom vagy a teremben. Vegyünk példának egy átmulatott éjszakát vagy egy legénybúcsút.. tehát értitek?! Ezekben az esetekben semmi nem indokolja, hogy jó lesz a teljesítményed a teremben (már ha persze eljutsz odáig) mégis nem egy testépítőtől hallottam ,hogy egyéni csúcsot nyomott vagy húzott volna ezen a napon.. Szó mi szó érdekes.. és hogy mit akarok kihozni ebből az egészből? Azt hogy ilyenkor még véletlenül se merj leállni!! Egyszer beszélgettem egy erőemelővel, aki pont egy ilyen napján húzott egyéni csúcsot.. bement a terembe.. kialvatlanul, fáradtan és kedve nem volt az egészhez.. belekezdett egy számára egyszerű súllyal (180 kg).. lazán ment neki. Emelt! 190kg.. ez sem volt probléma.. majd egyéni csúcs 200 kg (3X belehúzott) 205.. 210 .. új egyéni csúcs!!
Sosem tudhatja az ember, hogy mikor jön el számára a nagy nap.. és ha ez épp egy versenyre esik.. akkor ő egy igazán szerencsés fickó..

4. Bízz az ösztöneidben!



Mind közül talán ez tűnik a legkézenfekvőbbnek, hiszen ki ne ismerné a Weider- féle Ösztönös edzés elvét?
Egyszerű az elv, ám mégis sokan félreértik. Vegyük azt, hogy te ki nem állhatsz lábazni (mint az emberek 90%-a) ezért az ösztönös edzés elvén felbuzdulva nem fogsz lábazni és fél év múlva úgy fogsz kinézni, mint egy nagyra nőtt Pitbull. Mindenki érzi gondolom, hogy itt sántít valami? (és nem csak a lábazni utáló emberünk) Fontos, hogy testünk reagálásait figyelembe véve változtassuk edzésbeosztásunkat!! Ennyi lenne konkrétan.. na de ami nincs azt nem is lehet "beosztani"!
Gondolom ezt nem kell tovább ecsetelnem, mert ez ugye mindenkinek a saját ösztöneire van bízva. A dolog pikantériája a mértékletesség és nem az, hogy éppen mihez szottyan kedvünk vagy hogy miket vagyunk lusták megcsinálni. A régi testépítők ezt nagyon okosan alkalmazták, bár ekkor még nem is létezett ez az elv (hisz tőlük "leste" el Weider is)

 

+ 1
 Edzőtárs vagy nagy közönség az edzőteremben (az egyik legnagyobb motivációs tényező, viszont van aki pont ezt nem szereti)



Ennyi lett volna, amit meg szerettem volna osztani veletek.. nem nagy dolgok, de sokat segíthetnek, ha jól alkalmazza őket az ember és persze nem vár tőlük csodát! Remélem valakinek épp az egyik kis tanács sikerül átlépni egy platót és segíteni a további fejlődését!
 

Partner oldalunknak köszönjük a cikket:

http://power-workout.blogspot.hu/



 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone