Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

10 fogyókúrás tipp, amely segít leadni a kilókat!

10 fogyókúrás tipp, amely segít leadni és távol tartani a kilókat

Ahelyett, hogy egyszerűen megpróbálsz diétázni és fogyni, itt az ideje, hogy változtass az életstílusodon. Ezek a tippek segítenek abban, hogy sovány és egészséges maradj egész évben.

Stagnál a súlycsökkenésed? Az alábbi 10 tipp lehet az, amire éppen szükséged van.

Valljuk be: a fogyókúrázás nem könnyű feladat. Néhány tanulmány azt mutatja, hogy a fogyókúrázók 95%-a visszahízza a leadott kilókat. Jó eséllyel te is ezek közé tartozol.

Nos, mi segíthet fogyni és megtartani az eredményt? Jó kérdés. A fogyókúra nem csupán arról szól, hogy kevesebb kalóriát veszel magadhoz, hanem életmód változtatást is kell, hogy jelentsen.

Az alábbi tippeket nem csak átmeneti táplálkozási tanácsként, hanem életmód váltásként kell értelmezni. Segítenek a fogyásban, a leadott kilók távoltartásában, valamint javítják az egészséged.

 

 

10 fogyókúrás tipp!

  1. Tipp – Dobd ki a finomított cukrot!

Lássuk be, a cukor nem a legjobb ennivaló számunkra. Az anyánk próbálta is ezt a fejünkbe verni – Ne egyél túl sok cukrot, mert beteg leszel! Képzeld... igaza volt. Ha kihagynád a finomított cukor java részét (nem az összeset, mert senki sem tökéletes) a heti étrendedből, sokkal könnyebben maradhatnál sovány, és az egészségi állapotod is javulna.

ĺme egy követendő szabály: Ha egy élelmiszer tartalmaz hozzáadott cukrot, ne edd meg! Egyszerű szabály, ugye? Az ételekre és italokra egyaránt vonatkozik. Különösen az italokra. S ha már itt tartasz, ne cukrozd meg a kávédat és a gabonapelyhet sem! Cukorbeviteled jórészt természetes élelmiszerekre korlátozódjon, például gyümölcsre.

Tipp – Köszönj el a fehér liszttől!

A finomított cukor nem az egyetlen „fehér méreg”, amit kerülni kell. A következő élelmiszer összetevő, amit tanácsos hozzáadnod a „Jobb, ha ezt nem eszem” listádhoz, a finomított fehér liszt. Sajnos, édesanyánknak valószínűleg nem sikerült korlátoznia a lisztfogyasztásunkat.

A finomított fehér liszt sok olyan élelmiszerben megtalálható, aminek nehéz ellenállni... kekszekben, sütikben, kenyérben, tésztában, panírozott ételek „bundájában”, stb. Épp úgy, mint a finomított cukor, a finomított fehér liszt is tápanyag szempontjából gyenge, üres kalóriával tölti meg a gyomrot, ezért nem nagyon egészséges választás.

Lehet, hogy meglepő, de ha „csak” annyit teszel és nem többet a táplálkozásod javítása érdekében, hogy a finomított cukrok és fehér liszt 80%-át kihagyod az étrendedből, sokkal nehezebben hízol.

  1. Tipp – Kövesd az „1 tányér” elvet!

Az „1 tányér elv” a következő: Soha ne egyél többet 1 tányérnál egy adott ételből! És nem, nem megengedett a jó púposra megrakott tányér! Szedjél, egyél, majd tarts szünetet! Ha egy óra elteltével még mindig éhes vagy, egyél valami egészségeset! Amennyiben egy újabb óra elteltével még mindig nagyon éhes vagy, egyél valami szerény mennyiségű és ésszerű ennivalót!

Sokunk hajlamos túlenni magát! Amikor távozunk az asztaltól, annyira tele vagyunk tömve kajával, hogy alig bírunk mozogni. Ezen szörnyű szokás ellenére mégis újból és újból megismételjük ezt, akár otthon, akár étteremben.

Ha ráveszed magad arra, hogy ragaszkodj az „1 tányér” elvhez, úgy fogod befejezni az étkezéseket, hogy szellemileg és érzelmileg is erősnek érzed magad. Nem lesz többé falás utáni depressziód, ami ahhoz vezet, hogy a nap folyamán újból telefald magad.

 

  1. Tipp – Próbáld ki a szakaszos koplalást!

A szakaszos koplalás általában azt jelenti, hogy mindennap egy 4-8 órás kereten belül étkezel csupán. Kitűnő választás ez az életmód azok számára, akik szeretnek esténként nagyokat vacsorázni, vagy akik az esti pihenés közben szeretnek nassolni. Hogy egyszerű legyen, miután hazaértél a munkából, csak az evésre koncentrálj!

Első hallásra ez az evési stílus lehetetlennek tűnhet. Ki tud csak este enni, nemde? Ne félj – csupán néhány napra van szükség ahhoz, hogy a szervezeted alkalmazkodjon ehhez az evési stílushoz. Azután viszont nagy valószínűséggel úgy fogod találni, hogy több energiád van és tudatosabb vagy a nap folyamán, mivel a gyomrod és az emésztőrendszered nincs leterhelve egy nagy ebéd feldolgozásával.

 

  1. Tipp – Légy tudatában, mik a gyengeségeid!

Ahhoz, hogy fogyj és távol is tartsd a leadott súlyt, tisztában kell lenned a gyengeségeiddel, valamint azzal, minek csábulsz el, és készítened kell egy tervet arra vonatkozóan, hogyan tudsz ellenállni. Mire jó egy fogyókúrás terv vagy életmód, ha nem rád tervezték és nem működik nálad?

Ha nagy esti evő vagy, akkor tartogasd az elfogyasztandó kalóriák többségét estére. Nincs értelme erőltetned a gyakrabban elfogyasztott, kis mennyiségű ételeket. Amennyiben édesszájú vagy, állíts össze egy listát, amely 5 alacsony kalóriájú ételt tartalmaz, s ezek közül választva kielégítheted ezt a szükségletedet.

Például...a fagylaltnak nem tudsz ellenállni? Próbálj ki egy nagy tál fölözött tejjel készült cukormentes pudingot! Alacsony a kalóriatartalma és krémes, ezért nagyon kielégítő választás.

 

  1. Tipp – Tervezd meg az ételeidet!

Szánj rá egy kis időt vasárnap, és tervezd meg a heti menüdet! Amikor csak lehetséges, akár előre el is készítheted ezeket az ételeket.

Ha van egy terved, sokkal motiváltabb leszel, hogy tartsd hozzá magad. Ha előre elkészítettél egy ételt, sokkal valószínűbb, hogy azt fogod megenni. Másrészt, amikor fáradtan, éhesen és motiválatlanul hazajössz a munkából, sokkal könnyebben eszel valami egészségtelen ételt, aminek magas a kalóriatartalma.

  1. Tipp – Aludj eleget!

Az alváshiány stresszt generál. Ha hiszed, ha nem, a stressz pedig szerepet játszik az evési késztetésünkben, és valószínűleg a túlevésben. A stressz igen nagy része – mind az állatok, mind pedig az emberek esetében – az éhezésből származik.

A stresszre genetikailag az az első reakciónk, hogy ételhez nyúlunk. Mindnyájan tudjuk, hogy az evés megnyugtat. Ez az elsődleges oka annak, hogy amikor függőségről beszélünk, olyan sokak számára ez az evést jelenti, nem pedig az alkoholt.

Már ezerszer hallhattad, de újból el kell mondani, hogy „Aludj többet!” Kapcsold ki a TV-t, és menj aludni! Ha belefér a napodba, hétvégenként szundikálj napközben is! Az alvás csökkenti a stressz szintedet, és segít megfékezni a túlevés iránti vágyadat.

 

8.Tipp – Felejtsd el a kardio gyakorlatok iránti megszállottságodat!

Kardio gyakorlatot kell csinálnod, hogy fogyj! Kardio gyakorlatot kell csinálnod, hogy fogyj! Tudod, mi az igazság? Egy jól átgondolt evésterv nélkül nagyon valószínűtlen, hogy sokat fogysz csupán edzéssel. Hacsak nem – persze –  napi legalább 3-4 órát edzel.

Felejtsd el a kényszert, hogy mindennap 2 órányi kardio gyakorlatot végezz! Erre egyszerűen nincs szükség a fogyáshoz. Heti néhány alkalom elegendő az általános egészségi állapotra gyakorolt hatása miatt, de megfelelő táplálkozással nem lesz szükséged arra, hogy a futópadon töltsd az életed.

Tudtad, hogy 1 mérföld gyaloglás csak 100 kalóriát éget el? Ahhoz, hogy egy átlagos csokiszeletet elégess, 2,25-2,5 mérföldet kell gyalogolnod, vagy több, mint 30 percig egyfolytában. Képzeld csak el, mennyi ideig tartana így elégetned egy nagy tányér tésztát vagy kínai ételt...

  1. Tipp – Az unalmas étel unalmas

Az egészséges táplálkozás nem kell, hogy unalmas ételek sorozatát jelentse. Nem igényel túl nagy erőfeszítést, hogy fűszerrel feljavíts egy tányér unalmas ételt. Idefigyelj, az internet korszakát éljük. Nincs kifogásod arra, hogy unalmas ételt egyél! Keress rá a Google-en vagy a Youtube-on és másodpercek alatt 25 különböző módot találsz arra, hogyan javíts fel egy unalmas ételt.

Szánj egy kis időt az egészséges receptek keresésére! Szó szerint annyi finom és egészséges recept van az interneten, hogy az életed is rövid lenne ahhoz, hogy mindet elolvasd.

Úgyhogy menj, tedd meg az első lépéseket, és tanuld meg, hogyan használjuk a fűszereket, zöldségeket és ízesítőket! Ezek általában alacsony kalóriatartalmúak és olcsók.

 

  1. Tipp – Csalj és ünnepelj!

Rendben van, ha néha csalsz. Tényleg azt gondolod, képes vagy nemet mondani a fagyinak, fánknak és csipsznek életed hátralévő részében? Persze, hogy nem.

Engedd meg magadnak a csalást heti 1 étel vagy 1 órahossza erejéig! Ahelyett viszont, hogy ezeket megterveznéd előre, rugalmasan használd fel ezt az alkalmat a hét folyamán! ĺgy ha szerda este szülinapi buliba mész, csütörtök este étteremben eszel, vagy valaki fánkot hoz a munkahelyedre, átadhatod magad egy kis be nem tervezett élvezetnek anélkül, hogy bűntudatod lenne, vagy megszakítanád a diétádat.

 

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone