Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

10 dolog, amitől egészségesebb lesz a szíve

10 dolog, amitől egészségesebb lesz a szíve

Mit kell tenni azért, hogy a szívünk - ami a test legfontosabb funkcióját látja el - sokáig egészséges maradjon? Most megmutatjuk, hogy - a rendszeres testmozgás mellett - milyen tápanyagokat fogyasszon ahhoz, szíve még hosszú évekig egészségesen dobogjon.

Íme a szív 10 legjobb tápláléka:

1. Magnézium. A magnézium az egyik legfontosabb és leggyakrabban fogyasztott ásványi anyag. Segít megelőzni a szívinfarktust, szabályozza a magas vérnyomást. Ezeken felül más pozitív hatásai is vannak. Ha gyenge az izomzata, csontozata, romlanak a fogai, az mind annak a jele, hogy kevés ásványi anyagot fogyaszt. A becslések szerint a lakosság közel 90%-a magnéziumhiányos.

2. Q-10 koenzim. A Q-10 nélkülözhetetlen tápanyag a szív egészségéhez, ez az elsődleges szívvédő anyag. Fogyasszon belőle nagy dózisú - pl. 100mg-os - táplálék-kiegészítőt mindennap. Ha szükséges, konzultáljon orvosával, a vele megbeszéltek alapján akár nagyobb mennyiségben is fogyaszthatja.

3. Szelén. Szükség van rá ahhoz, hogy a szervezet Q-10 koenzimet tudjon előállítani, és a felszívódását is segíti. Megvédi a szívet azáltal, hogy gátola a vérrögképződést, s ily módon csökkenti a szívinfarktus és a szélütés kockázatát is. Sőt, növeli a HDL koleszterin arányát a vérben az LDL koleszterin rovására, amellyel szintén a szív és az erek egészségét szolgálja. A szelénkészítmények szív- és érrendszerre gyakorolt jótékony hatása főleg a dohányosok vagy az infarktuson, szélütésen átesettek számára fontos, de napi vitamin- vagy ásványianyag-adagjában mindenkinek hasznos.

4. D3-vitamin. Számos kutatási adat látott már napvilágot, amely a d-vitamin fontosságára mutat. Rengeteg betegség gyógyítható a segítségével, viszonylag rövid idő alatt. Így van ez a szív egészségével is. Normalizálja a vérnyomást, javítja az inzulin érzékenységet, összességében csökkenti a szívbetegségek kockázatát.

5. Jód. 1933-ben, Dr. Kenneth Turner, a Harvard Medical School-ban végzett egy kísérletsorozatot nyulakon, amelynek segítségével bebizonyítatta, hogy a jód megakadályozhatja az érszűkület (atherosclerosis) kialakulását a nyulaknál, még abban az esetben is, ha rettenetesen egészségtelen dolgokkal etették őket. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy egyen egészségtelen ételeket, és mellé jó sok jódot, mert ez majd mindent megold. Csupán annyit, hogy a jódtartalmú ételek is segítenek, ha már kialakult a baj. A legjobb, ha emelett minőségi ételeket fogyaszt.

6. Fokhagyma. Számos tanulmány kimutatta, hogy napi egy gerezd fokhagyma gátolja a rossz koleszterin (LDL) kialakulását, és növeli a jó (HDL) koleszterinszintet. Más vizsgálatok azt mutatják, hogy a fokhagyma segít normalizálni a vérnyomást, és serkenti a vérkeringést. Sokan ezért fogyasztják. Ha nem bírja természetes, nyers formában megenni, szerezzen be fokhagymaolaj-kapszulát. Főzött, párolt állapotban már kevésbé hatásos.

7. C-vitamin. A c-vitamin az egyik legalapvetőbb táplálék egészségünk megőrzése szempontjából. A legjobb, ha minden nap elfogyaszt - vérmérsékletétől és igényeitől függően - 500-2000 mg-ot. Persze, ennél akár sokkal többet is lehet, döntse el, hogy Önnek mi az ideális mennyiség. A c-vitamin javítja az érfalak állapotát, hasznos érrendszeri betegségek esetén, megállítja az állapot romlását, és visszafordítja azt, folyamatos alkalmazásával látványos javulás érhető el. Szerepe van a vérnyomásban is. Fogyassza minden nap!

8. Kakaó. Nem csak finom, de egészséges is. Ide sorolhatjuk a jó minőségű csokit is. Vegyen legalább 70%-os kakaótartalmú étcsokoládét, és egyen rendszeresen néhány kockával. A kakaó olyan flavonokat tartalmaz, amelyek javítják a vérerek működését. Egy természetes, és ínycsiklandó módja az egészség megőrzésének.

9. Cayenne. A gyógynövények királyának is nevezeik, mivel a legerősebb szívbarát anyagokat tartalmazza. Erősíti, serkenti, tonizálja a szívet, kiegyensúlyozza a vérkeringést és a vérnyomást, és lenyugtatja a túl erős szívdobogást. Érdemes kisebb mennyiséggel kezdeni a fogyasztását, mivel igen erős anyag, majd fokozatosan növelni az adagot.

10. Galagonya. Nagyon gazdag flavonoidokban, melyek védik a hajszálereket a káros szabad gyököktől. Normalizálja a vérnyomást, csökkenti a koleszterinszintet és a zsírlerakódást a májban. Csökkenti a szívritmuszavar, az érelmeszesedés, a vérrögök és a magas vérnyomás kialakulásának lehetőségét. Hosszabb ideig kell fogyasztani ahhoz, hogy jótékony hatása érzékelhető legyen.

Természetesen a fentieken kívül még sok olyan táplálék van, ami hozzájárul a szívünk egészségéhez, most néhány igazán fontosat ragadtunk ki. Fogadja meg ezeket a táplálkozási tanácsokat, mozogjon rendszeresen, és meglátja, hogy a szívbetegségek messziről elkerülik majd.

2014.08.08

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone