Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. Bezár

10 alapelv a tudatos fejlődéshez

10 alapelv a tudatos fejlődéshez

 

Biztos vagyok benne, hogy ha oldalunkat olvasod, nem vagy egy elveszett lélek, kipróbáltál már néhány edzésmódszert, tudod mit kell tenned célod eléréséért, egyre törekszel arra, hogy jobb és jobb eredményeket érj el. Megállíthatatlan vagy, ha a fejlődésedről van szó. A híres sztárok, testépítők edzésterve és étrendje jól hangzik, plusz az egyéb új edzésmódszerek is kecsegtetőek lehetnek, de nem árt néha visszatekinteni a jó öreg "klasszikusokra", ha egyre inkább azt tapasztalod, hogy nem fejlődsz a kellő ütemben.

Előfordul, hogy olyan szinten koncentrálunk a fejlődésünkre és a napi rutin betartására, hogy megfeledkezünk egy alapvetően fontos dologról: visszatekinteni és elemezni azt, hogy mit is csinálunk. Olyan edzéseket bonyolítunk le amelyek izolálva dolgozzák meg egyes lemaradt izomcsoportjainkat, ösztönös erővel koncentrálunk, hogy minden klappoljon, miközben már két hete nem végeztünk egy klasszikus, igazi guggolást. Remélem érthető a lényeg. Könnyű eltévedni a edzéstervek rengetegében,de emlékeznünk kell az alapokra. A tenger csak a felszínen hullámzik. Ne engedjük, hogy elfelejtessék velünk az alapokat! Hogy pontosan miket is? Kezdjük:
 

1. Élvezd
Nagyon egyszerű: szeretned kell azt, amit csinálsz. Semmiben nem lehetsz kiemelkedően jó, ha nem élvezed. Ez a faktor az, ami megadja a lökést, a motivációt, a testi és lelki erőt. Ha halálra unod magad a futópadon, keress egy másik edzésmódszert, kerékpározz, menj el túrázni, ezek a dolgok nem kerülnek sok pénzbe! Ha a súlyzós edzés kezd unalmassá és mindennapossá válni, próbáld ki a Kettlebellt, a CrossFit edzést, vagy bármit ami kapcsolódik hozzá és szimpatikus. A lényeg, hogy szeresd, élvezd amit csinálsz, ez megadja sikereid alapját.


2. Állíts fel célokat
Ezerszer elhangzott már ez a javaslat, mégis kevesek tudnak konkrét tervet elénk tárni, ha megkérdezzük tőlük: "mi a célod?". A válasz csak annyi: izmos akarok lenni. Ez nem cél. A cél terveken alapszik és konkrétuma van. 70-kg-ról 80 szeretnék lenni 5 hónapon belül. A következő edzéstervet követem: "....." Ez már egy cél.
Ne feledd: a célok és álmok között nagy különbség van. Semmit sem kapsz álmodozásért, de biztosíthatlak, hogy a tervezés és kivitelezés eredményhez vezet.



3. Igyál elegendő vizet
Már-már olyan ez mint a pék aki ugyanazt fújja: "Friss kenyeret tessék!" Nem győzzük hangsúlyozni a vízfogyasztás fontosságát és azt, mennyi minden múlik ezen. Sokszor csak szomjasak vagyunk mikor azt hisszük éhesek vagyunk. Gyakori jelenség ez a diétázóknál. Nem szabad összekevernünk a szomjúságot az éhségérzettel. Meglepő, de megesik. Mikor éhes vagy, pedig nincs betervezett étkezés, igyál pár pohár vizet, és nézd meg, hogy aztán éhes vagy-e. A fenti egy végtelenül ostoba példa, mert a víz sokkal több pozitív hatással rendelkezik, mégis tapasztalataink szerint ez az idióta példa sokakat motivál. Nem az, hogy példának okáért megfelelő vízfogyasztás nélkül csökken a teljesítmény vagy az, hogy közérzetünk is erősen romlik. Bővebben itt olvashatsz a vízről: A testépítés és a víz



4. "Passzold ide a fehérjét!"
A víz után a második legfontosabb a fehérjeigény kielégítése. Testünk "üzemanyaga", izmaink építőköve a fehérje. Csak megfelelő fehérjebevitel mellett lehet eredményeket elérni, lényegtelen, hogy tömegnövelés, szálkásítás, iszap birkózás, vagy favágás a célunk, fehérjére szükségünk van. Ha a haverod a "legújabb extrém izomdagasztó formula 25000" nevű készítményre esküszik, te csak higgadtan bólogass, majd vásárold meg a klasszikus fehérjekészítményt a boltból, mert arra nagyobb szükséged van, ez biztos. A fehérjékről bővebben olvashatsz itt.




5. Alapozz a zöldségekre.
Na oké, így teljesen nem igaz. Mondjuk a megfelelő mondat az lenne, hogy egészítsd ki étkezésedet zöldségekkel. Hogy miért? A zöldségek segítik az emésztést, antioxidánsokban gazdagok, a táplálék és tápanyagok hatékonyabban szívódnak fel, ha az étkezés komplex, tehát zöldségeket is tartalmaz. Magas rost és vitamin(?) tartalmuk miatt fokozottan ajánlottak és nagyobb mennyiségű étel is könnyebben lecsúszik paradicsommal vagy brokkolival kiegészítve. A testépítés és a zöldségek kapcsolatáról itt olvashatsz bővebben.
 


6. Készülj fel a sikerre
A sikernek sok értelme van: azaz relatív. Sikeres napnak könyvelheted el azt, amikor eljutsz az edzőterembe, és minden étkezésedet pontosan bevitted. Azaz minden a fejlődés útján haladt. Ehhez azonban tenni kell. Nyilván nem arra értendő a dolog, hogy készítsd be a kaját télen, nyárra. Mindössze tervezz előre. Ha elindulsz otthonról legyen nálad egy-két protein csoki vagy egy kis dobozban kaja. Emellett mogyoró vagy egyéb egészséges hordozható csemegék. Bármikor úgy adódhat, hogy nem jutsz haza időben, és éhezel, amikor tervezhettél volna előre.


7. Aludj sokat
Kövesd a lajhárok, sőt jobbat mondok, az oroszlánok példáját: Napi 2-3 órát vadásznak, aztán 21 órát: "ZZzzzZZZ!". Nyilván ez túlzás, és csak vicc. Azonban a kötelező, általánosan a dalban is elfogadott óraszámot, azaz a 8-at érdemes betartani. Alvás közben regenerálódik az izomzat és minden aminek regenerálódnia kell. Célodtól függetlenül, a megfelelő kipihentség elengedhetetlen. Természetesen erre is van egy külön cikkünk: A regenerálódás fontossága.



8. Legyél nyitott
Kicsit paradox: kövesd a klasszikus szabályokat de legyél nyitott. Nem feltétlenül kell elmenj Speed Fitness Spinning-re, de ha javasolnak egy új technikát az egyik bicepszgyakorlatnál, ne legyél vaskalapos, mint a nagypapád és kezdd el mondani, hogy a te idődben nem volt ilyen: inkább próbáld ki.

9. Ismételj
Úgy gondolod, hogy mindent tudsz erről a sportról? Lehet, hogy így van. A gond az, hogy nem sokáig, ugyanis felejtesz. Megtanulunk dolgokat, de idővel nem árt átismételni. Ismétlés a tudás atyja, hangzik az ismert mondás. Nézd át, hogy pontosan hogy is kell helyesen táplálkozni és nézd át újból a gyakorlatokat (ebben is segíthetünk).



10. Maradj kitartó és céltudatos.
Semmit sem ér az egész cikkünk, ha elolvasod és ma betartod ezeket a dolgokat.  Maradj konzisztens, maradj kitartó. Ne egy napig vagy egy hétig tartsd be ezeket, hanem váljon rutinná. Vissza is térünk az előző ponthoz: ismételj. A siker az egekben, a létra pedig benned.
 

 

Írta: Chad Waterbury

Forrás: bodybuilding.com

Tartalomhoz tartozó címkék: cikk
Gyártók
Bal oldal 2
Rólunk mondták

"Gyors, korrekt, vevőorientált kiszolgálás. A kérdéseimre nagyon gyorsan kaptam választ (volt olyan hogy hétvégén! ). A honlap átlátható, színvonalas, látszik hogy benne vannak a "szakmában" a fiúk (itt a testépítést értem). Összességében az első tapasztalatom nagyon pozitív, csak így tovább!"Horváth Ferenc

Kosár
0 árucikk
Kövess minket!
Bannerek
Jobb bannerek
Notino.hu

 

 

 

  

Motiváció

„Hiszek abban, hogy belső erőnk tesz győztessé vagy vesztessé. A győztesek azok, akik valóban hallgatnak szívükre.” Sylvester Stallone